Äta i skitlukt

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Det händer alltför ofta att någon av katterna går och lägger en fet kabel i lådan precis när man sätter sig vid bordet och ska ta första tuggan.
Dom har haft hela dagen på sig att skita, men ändå väljer dom att göra det när det passar som värst. Hur är det att äta mat när katten lagt en rykande hög i rummet brevid? Det ska jag tala om för dig. Det är FÖRJÄVLIGT! :4skrika

Vad är det frågan om? Gör dom detta med flit? Gör dina katter så? :gnissla

Muskedunder skrev:
Det händer alltför ofta att någon av katterna går och lägger en fet kabel i lådan precis när man sätter sig vid bordet och ska ta första tuggan.
Dom har haft hela dagen på sig att skita, men ändå väljer dom att göra det när det passar som värst. Hur är det att äta mat när katten lagt en rykande hög i rummet brevid? Det ska jag tala om för dig. Det är FÖRJÄVLIGT! :4skrika

hahaha så där brukar min katt också hålla på :smasha

Min katt spydde ner en av mina böcker igår. Den låg på köksbordet. Hon hade hela bordet, för att inte säga hela huset att spy på. Men nej, mitt på boken blev det!
Tack för den liksom!!

Våran katt var lite speciell, för när kattlådan inte var tillräckligt ren så bajjade hon på badrumsgolvet och sedan drog över mattan så det inte syntes.
:brinnerup :3freak

Muskedunder skrev:

Testa att stänga dörren till skitrummet innan ni lagar mat. Funkar inte det så ser jag bara rövpluggar som enda valet.

Japp

Katter är ett djur som fullständigt skiter (!!) i sina uppassare. De gör allt det vi själv skulle vilja göra och det älskar vi dem för.
Tänk att kunna vara lika arrogant som en katt och ändå ha folk som gillar en!

Min katts låda är i en helt annan del av huset än den där jag äter så jag störs inte nämnvärt av hans kabelläggande. Har du provat kattlådor med tak? Funkar kanonbra för de flesta katter dock är de på tok för låga min min ligist.

:) Vad ger du katten att äta? Blötfoder eller torrfoder, det är stor skillnad på hur det luktar om kattlådan då.

UrbanTiger skrev:
Kattkebab 4 port.

En katt (ca 3 kg)
Fyra pitabröd
Sallad
Tomat
Lök
Fefferoni
Orientdressing

Katten grillas och strimlas.
Fylll pitabröden med kött, sallad, tomat, lök, toppa med orientdressing och fefferoni. Serveras med öl, helst Norrlands Guld.

Skiter nu katten när du ärter så har du grillat för lite.

Du å jag har nog gått i samma skola ...är du helt från Västmanland eller.. :lol

Nitrogen skrev:
Min katt spydde ner en av mina böcker igår. Den låg på köksbordet. Hon hade hela bordet, för att inte säga hela huset att spy på. Men nej, mitt på boken blev det!
Tack för den liksom!!
Hoppas att det inte var en bok du skrivit själv för det där verkade som en dålig recension :hihi

Min kisse är en förvildad tamkatt som jag adopterat, han är en sån där som inte klättrar runt på saker utan mest håller sig på golvet alt soffan. Han går bara på lådan i nödfall, dvs om jag inte är hemma eller sover så jag inte kan släppa ut honom. Varför skita inne när man kan skita i naturen.

valet av kattsand har ju lite betydelse också!
Jag har någon kristallaktig katt"sand".. Dödar lukten jäkligt effektivt,, har aldrig haft några direkta problem!

Jag har med kristallsand, funkar jättebra mot lukt, även kattlådor med lock fungerar bra. Dessutom har man inte kattoaletten i köket utan i badrummet.

Muskedunder skrev:
....

Ja dom gör det med flit. Har haft flera katter som beter sig så.

Fantastiskt skönt att bo på landet igen och kasta ut fanskapen emellanåt...

Hade en katt som alltid, alltid pinkade i vasken istället för i lådan
En annan av mina katter pinkade gärna i min säng, men bara när jag renbäddat :3freak

Men det som tog priset var ändå hunden som pinkade i baksätet på bilen igår :mad:

Jag kanske inte skulle ha djur :va

Muskedunder skrev:

Min systers katt var också lite speciell, den stack hemifrån när jag satt och sket :fatta!

Men så svårt är det väll inte att få den att sluta? :confused:

Såfort den tänker käka, så sätter du dig ner bredvid den och skiter.

Nångång så lär den förstå, vad som menas.

Trist bara om den är långsint och hämdlysten. :banana

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...