Ärligt nu - kan du köra på bakhjulet o hålla den där?

Kan du köra på bakhjulet å hålla den uppe längre än 5sec?


  • Antal röstningar
    0
Bör man inte veta om nyttan innan man börjar bedöma den? Jag känner till kraschrisken, tiden det tar att lära sig, slitaget på hojen och hur man ser ut som en rolig nallebjörn och jag tycker det är värt varenda sprängd motor det har kostat mig!
:banana

Och då är alltså nyttan högre än kostnaden, för DIG. Vad säger det mer än att du gillar det?

Jag betalar gladeligen 1500 för en flaska sprit, det betyder knappast att det gäller alla.
 
Last edited:
Men vafasen ..En Wheelie drar man pga av det är en sån otroligt skön känsla !!

Det är en stor anledning till att hojåkat bara är bäst :yoparty
 
Jag betalar gladeligen 1500 för en flaska sprit, det betyder knappast att det gäller alla.
Men det behöver du ju inte ta upp här för de WT-brewdar som skulle bli det minsta imponerade av en sån akt läser troligen ändå inte den här tråden.

Nej jag hade inte behövt vara nedvärderande mot din spritkonsumtion, men du hade inte heller behövt vara det mot de som gillar att köra på bakhjulet bara för att du inte gör det.
 
Men det behöver du ju inte ta upp här för de WT-brewdar som skulle bli det minsta imponerade av en sån akt läser troligen ändå inte den här tråden.

Nej jag hade inte behövt vara nedvärderande mot din spritkonsumtion, men du hade inte heller behövt vara det mot de som gillar att köra på bakhjulet bara för att du inte gör det.



Irony is officially dead
 
Får dra strypningen nu i sommar och då är det bara bakhjul som gäller för R6:an :yoparty
 
Nog för att det med nästa hoj skulle vara kul att kunna, trots att man är gamma gubbe! :D Men med nuvarande hoj är det nog bara att glömma. Då behöver jag antingen ett större framhjul eller en ramp! :-)
Men å andra sidan är jag nog för feg för att våga göra alla vurpor som kommer att krävas!
Får väl köpa en gammal 50cc moppe att träna på. :D
 
Det är drygt 30 år sedan jag började öva på en Kawa 650, ettan-koppling, sedan 2-3-4:an under måttlig acc. Det blev riktigt långt till slut.
Det resulterade så småningom i rasad motor pga oljepumpen sög luft...:död
Det blev betydligt lättare 1992 när Firebladen inskaffades. :)
Har idag en ny Blade, njuter av att kunna power-wheela, oftast på tvåan från runt 100-130 :kär känslan med kraft.
 
Det ta mej tusan inte lätt det här med bakhjuls åkande. Jag försöker känna mig fram men sen när det börjar ta sig, ja då kommer fegisen i mig fram..
 
Lära sig slanga är det enkla.
Att fatta var man kan göra det verkar vara det svåra..
 
Hade det varit bättre att skapa en ny tråd med samma innehåll menar du?

Hahaha. Kombinationen av tråd och anekdoten i inlägget samt att tidigare skrivet inlägg var för sju år sedan gjorde kombinationen sjukt rolig. Kanske har dålig humor :hihi

Klart vi ska återanvända trådarna annars får vi väl MP efter oss p.g.a. slöseri med elektroner!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top