Ärligt nu - kan du köra på bakhjulet o hålla den där?

Kan du köra på bakhjulet å hålla den uppe längre än 5sec?

• Antal röstningar
    0
Köra bakhjul är standard nu för tiden, det heta nuförtiden är att köra på framhjulet!

Köra bakhjul är standard nu för tiden, det heta nuförtiden är att köra på framhjulet!
Är inte det lite 90-tal över hur hett det är?
Det är jättecoolt med 4-1 också...

Nä jag kan inte köra på ett hjul. Skulle jag försöka hade jag bara slagit över vad det lider..

Ja. Kunnat det med alla hojar jag haft. Förutom första 125:an, NS125F.

I början blev det ju "power" wheelies där man drog upp dom på gasen och lyckades wheela 1-2 sekunder med en skrikandes motor som resultat.
Gällde ju bara att våga hålla kvar och hitta balanspunkten.

Last edited:
I teorin ja, i praktiken nej. Har aldrig brytt mig om att ens försöka köra på bakhjulet då det har noll intresse för min del.

Klarar nån kilometer men jag anser att man inte är duktig på det förrens man kan köra sakta, långt kvar tills dess för mig. Bara försöka öva mer till sommaren:smasha

Går de fortare att åka på ett hjul? Svänger hojen bättre?...nja håller mig nog på två:yoparty

jag har Uuuiilat typ 4-500 meter i motsatt högtraffikerad stadstrafik.. dock bara på GTA 4...

Irl - Nope. först lär man sig gå, sen lär man sig springa... (senare lär man sig Weela)

:tummenupp

Ibland så reser den ju på sig även fast man inte vill, hojjen allså :) och då blir iaf jag skiträdd och släpper på gasen DiReCt.

...för jag håller knappast på med sånt som är olagligt. :rolleyes:

Det är inte olagligt och det finns det prejudikat på. Det kan klassas som vårdslöshet i trafik om du gör det på fel ställe eller helt out of control.

En MC-polis som stoppade mig inne i Malmö frågade precis innan han skulle släppa iväg mig:- Du är väl inte en sån där som kör på bakhjulet?
Jag svarade: - Inte på såna här ställen.
Polisen:- Jag är nöjd med det svaret. Du kan åka nu.

Bara att lära sig! :)

Med trampcykeln kan jag slanga men har inte gjort nått ärligt försök på offroaden, den går iaf inte att gasa upp.

Last edited:
Skrämmande resultat på det här, vad fan har ni era hojar till? Vid start, rak väg eller om någon kollar så ska det bakas! Vid stopp, eller om någon kollar ska det frammas! :fakta

Kör inte folk på slangen bara för att få uppmärksamhet?! Onödigt..

Skrämmande resultat på det här, vad fan har ni era hojar till? Vid start, rak väg eller om någon kollar så ska det bakas! Vid stopp, eller om någon kollar ska det frammas! :fakta

Vad vi andra har våra hojjar till? Vad tror du? Köra, fast på två hjul då vi inte kan, eller inte vill, eller inte vågar köra på bakhjulet.
Det är säkert endast en träningssak, men jag får hjärtklappning så fort min ZZR1400 reser sig när jag vrider för mycket på rullen, jag är helt enkelt rädd att det ska slå över just på grund av att jag inte har kontroll.

jag vågar inte riktigt lära mig köra på bakhjulet med min lätta mc då jag inte vill crasha... Men vanlig cykel är ju inga problem där :)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka