Är Yamaha DT125X strypt elektronsikt också?

yamaha_nisse

Juden i ditt hem
Gick med
2 Mar 2007
Hoj
Yamaha DT125X
Har en Yamaha DT125X 05 med effekt och läste här om dagen på något forum om att den kan vara strypt i elektroniken, stämmer detta?

Tack på förhand!

tillåt mig skratta lite :hihi

Ja det va nån för något år sen som hitta nån konstig sladd som han drog isär så gick den bättre, vet dock inte vilken eller vilken årsmodell det va.

Emo?

Btw nej tror inte det är någon elektronisk strypning... kolla i stickyn

Jag har ju en svart hoj med svarta fälgar så Emo ja..

Där står endast plugg i krök..

Enligt en kille på bike, 04:a, tagit bort en elektronisk strypning. Den gör 130-140 mätaren som verkar stämma.

Kanske den är strypt i YPVS, alltså den servostyrda avgasventilen?

vet du vad? kolla det är enklast.. Ta av tanken och se om du hittar några utkopplade kontakter. koppla ihop testa. Titta om du hittar någon slad vid cdin eller avgasventilsmotorn dra isäe och prova. antingen startar den inte, eller så går den sämmre eller så går den bättre.

Är du lat kan du försöka hitta en kopplings skiss och se om det står något där eller om det finns nån slad vid cdin som inte är med.

vet inte hur det är med DTx men på R ska ypvs:en vara fackad så den inte öppnar helt. Plugg i typ mitten av kröken (asjävligt att ta bort) (men du hade ju effekt så det finns nog inte kvar :P)

å på vissa moddeler har dom pillat på cdi boxen..
men ring till Yamaha å fråga.

vet inte hur det är med DTx men på R ska ypvs:en vara fackad så den inte öppnar helt. Plugg i typ mitten av kröken (asjävligt att ta bort) (men du hade ju effekt så det finns nog inte kvar :P)

å på vissa moddeler har dom pillat på cdi boxen..
men ring till Yamaha å fråga.

Ok, nej pluggen finns inte kvar så får väll ta och maila de.

Har en Yamaha DT125X 05 med effekt och läste här om dagen på något forum om att den kan vara strypt i strypt i elektroniken, stämmer detta?

Tack på förhand!

Ja du vet väl att där sitter en klämma som jordar i ramen så att man inte kan få upp den mer än ett visst varvtal. Det är det ända sättet jag skulle tänka mig att den är " strypt i elektroniken"

Ja du vet väl att där sitter en klämma som jordar i ramen så att man inte kan få upp den mer än ett visst varvtal. Det är det ända sättet jag skulle tänka mig att den är " strypt i elektroniken"

Så nu har jag tagit bort all elektronik på hojen men nu vill den inte starta :(

Såg att du bodde i halland och har samma hoj, då får vi ta och göra upp på en raka och se vem som är Dt kungen i halland :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph