Söker intensivt efter en Yamaha XT600z Ténéré!

Strobeck

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2024
Hoj
Yamaha XT550 '83
@notrightrider @hannuse Haha, jo självklart förstår jag att just den Galoise blåa kan bli en dyrare historia, men finns ju chans att hitta en i dåligt skick och fixa upp. Men förväntar mig inte att hitta någon som vill sälja av en sådan..

Det såldes en halvt sliten mörkblå 1VJ från 1986 på blocket för någon månad sen för 17000kr. Så det är nog mer en sådan jag förväntar mig att hitta inom min budget-ram i slutändan! :)

Men om du ångrar dig @hannuse så får du gärna hojta. En budget är ju till för att spräckas om det är rätt pryl :cool:
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
@notrightrider @hannuse Haha, jo självklart förstår jag att just den Galoise blåa kan bli en dyrare historia, men finns ju chans att hitta en i dåligt skick och fixa upp. Men förväntar mig inte att hitta någon som vill sälja av en sådan..

Det såldes en halvt sliten mörkblå 1VJ från 1986 på blocket för någon månad sen för 17000kr. Så det är nog mer en sådan jag förväntar mig att hitta inom min budget-ram i slutändan! :)

Men om du ångrar dig @hannuse så får du gärna hojta. En budget är ju till för att spräckas om det är rätt pryl :cool:


Du verkar tillräckligt serriJös för att bjudas in i den inre kretsen.

Read all 'bout it!



Massor av bilder även om man inte läser tyska.

1982--XT550 (1).jpg


Äsch! En till:


XTZ-750-Olivier.gif


Jean-Claude Olivier på knä vid den plats André Malherbe kraschade och dog året innan.
Dakar kostar.
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hej allihopa! Kul att vara med på forumet.

Tog mitt mc-kort förra året och köpte en Yamaha xt550 83a i mars detta året. Tyvärr blev den stulen efter 1 månad så nu letar jag som en galning efter storebror Ténéré. Är det någon som har eller känner någon som har och tror hen vill sälja? Alla årgångar mellan 1983 - 1989 är intressanta. Så länge dom har samma stil som första modellerna. Baby blå är givetvis favoriten men färg är mindre viktigt! :)

Stort tack på förhand!

Mvh,
Alex
Har sett din annons och önskar dig lycka till i jakten, eftersom du verkar genuint intresserad av modellen. Tyvärr är det inte ofta det är nån till salu, varken 34L eller 55W. Däremot kan efterföljaren, den med elstart, komma ut ibland. Har bara sett blåa.

Hade en sagolik tur när jag kom över min röd-vita 34L -83. Säljaren hade satt ut fel telnr, men haft godheten att skriva ut sitt namn. Så jag sökte numret på Hitta och fann det - otroligt! Kanske var det därför jag kom först? Kunde också komma med pengar nästa dag. :tummenupp
Fick ge 36.000 2020, men idag hade jag gett 50!
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Har sett din annons och önskar dig lycka till i jakten, eftersom du verkar genuint intresserad av modellen. Tyvärr är det inte ofta det är nån till salu, varken 34L eller 55W. Däremot kan efterföljaren, den med elstart, komma ut ibland. Har bara sett blåa.

Hade en sagolik tur när jag kom över min röd-vita 34L -83. Säljaren hade satt ut fel telnr, men haft godheten att skriva ut sitt namn. Så jag sökte numret på Hitta och fann det - otroligt! Kanske var det därför jag kom först? Kunde också komma med pengar nästa dag. :tummenupp
Fick ge 36.000 2020, men idag hade jag gett 50!
Visste inte att du hade en sån i samlingen. Coolt!
 

Strobeck

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2024
Hoj
Yamaha XT550 '83
Har sett din annons och önskar dig lycka till i jakten, eftersom du verkar genuint intresserad av modellen. Tyvärr är det inte ofta det är nån till salu, varken 34L eller 55W. Däremot kan efterföljaren, den med elstart, komma ut ibland. Har bara sett blåa.

Hade en sagolik tur när jag kom över min röd-vita 34L -83. Säljaren hade satt ut fel telnr, men haft godheten att skriva ut sitt namn. Så jag sökte numret på Hitta och fann det - otroligt! Kanske var det därför jag kom först? Kunde också komma med pengar nästa dag. :tummenupp
Fick ge 36.000 2020, men idag hade jag gett 50!
Stort tack! Ja jag har fastnat stenhårt för dom så blir svårt att välja något annat nu. Men ju mer sommaren tränger sig på ju mer stress känner jag, så vi får se hur det går!
I början tyckte jag 1VJ modellen med elstart va alldeles för blå, men ju mer jag surfar runt och jagar, ju mer gillar jag den. Så håller tummarna att en sådan dyker upp snart för rimligt pris.

Ni som verkar ha varit med lite längre än jag, vad borde priset ligga på för en 1VJ i hyfsat skick? Den som gick för 17k känns ju som ett riktigt klipp, eller?

View attachment 497847
34L:en hör definitivt till en av ikonerna i mitt garage!

Otroligt fin, blir mäkta avundsjuk! Galet att du lyckades hitta samma färg som dina andra också..
 

Duce-666

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Honda
Du har haft körkort ett år. Har du kört andra modeller? Livet är för kort o vänta på något objekt som kanske kommer upp. Skaffa en hoj o kör :) Dyker drömhojen upp så köp den också så har du två.
 

Strobeck

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2024
Hoj
Yamaha XT550 '83
Du har haft körkort ett år. Har du kört andra modeller? Livet är för kort o vänta på något objekt som kanske kommer upp. Skaffa en hoj o kör :) Dyker drömhojen upp så köp den också så har du två.
Jag har kört ett par olika men inte jättemånga. Har köpt och kört en del utomlands annars där jag ej behövt kortet.. Jag växte upp på landet med cross så det är väl där kärleken för dessa kommer från. Min första 50cc va en 80tals Yamaha hehe.

Får nog bara ge mig och köpa något gött så länge som du säger, skadar ju inte att ha två faktiskt! :cool:
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Stort tack! Ja jag har fastnat stenhårt för dom så blir svårt att välja något annat nu. Men ju mer sommaren tränger sig på ju mer stress känner jag, så vi får se hur det går!
I början tyckte jag 1VJ modellen med elstart va alldeles för blå, men ju mer jag surfar runt och jagar, ju mer gillar jag den. Så håller tummarna att en sådan dyker upp snart för rimligt pris.

Ni som verkar ha varit med lite längre än jag, vad borde priset ligga på för en 1VJ i hyfsat skick? Den som gick för 17k känns ju som ett riktigt klipp, eller?



Otroligt fin, blir mäkta avundsjuk! Galet att du lyckades hitta samma färg som dina andra också..
1VJ heter den, ja! :)
Håller med, 17 tusen är ett vrakpris! Men en billig kan iofs nästan vara i vilket skick som helst, tyvärr. Kan bli dyrt att återställa till orginalskick, om det nu är vad man är ute efter.


Det var faktiskt 34L som var först in i garaget av mina Tenere, 660:n var tvåa.
Egentligen finns det bara en färg på Tenere 660 som duger, tycker jag, och det är 2008 års vita med den röd-vita Yamaha Speedblocks-grafiken. Letade länge efter en -08 och till slut blev jag osäker på om de verkligen såldes i Sverige.
Tänkte till slut att "Jaja, jag får väl köpa en vit 12:a och byta till -08:ans dekaler." En dag dök det upp en vit 2012 och köpte den snabbt. Naturligtvis kom det ut en 2008 bara nån vecka senare. Köpte den också, varpå 12:an snabbt såldes.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top