Är vi laglösa,eller?

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Samma sak hände en polare på bogan (jag låg bakom) och då höll vi inte ens något tempo att tala om, var ju grus över hela vägen... Men jag antar att det är andra som kört som as där tidigare och retat upp gubben. Följde efter en bit men gav upp då det hade vart lätt att tappa besinningen.

Inte jättekonstigt att folk surnar ihop när man kör så fort nära bebyggelse, vilket förstås inte försvarar deras sätt att agera.

Mitt tips: Köra fort gör man på bana, och kör man på allmän väg så se till att sakta ner vid bebyggelse. Jag vill absolut inte vara den som kör över någons lilla 5-åring...

Jag var polaren som blev prejjad och jag ångrar fortfarande (hände förra året tror jag) att vi inte följde efter tills han stannade och snackade med idioten. Blev helt chockad att någon ens tänker tanken att försöka prejja en när man gör en omkörning. :mad:
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
såna människor borde få lite vett slaget i sig,

förstår inte hur mc-föraren kunde behålla lugnet sådär
 
Last edited:

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Amen kom igen detta är ju inget nytt, händer tydligen varje dag. Bilister är idioter vi är helgon thats it. jag kör snabbt ibland vårdslöst men jag tar konsekvenserna. kan vi inte bara lägga ner denna bil vs hoj grejen:brinnerup
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Amen kom igen detta är ju inget nytt, händer tydligen varje dag. Bilister är idioter vi är helgon thats it. jag kör snabbt ibland vårdslöst men jag tar konsekvenserna. kan vi inte bara lägga ner denna bil vs hoj grejen:brinnerup

vänta tills du nästan förlorat livet pågrund av en bilist,
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Amen kom igen detta är ju inget nytt, händer tydligen varje dag. Bilister är idioter vi är helgon thats it. jag kör snabbt ibland vårdslöst men jag tar konsekvenserna. kan vi inte bara lägga ner denna bil vs hoj grejen:brinnerup

Haha, du vet väll vad grunden till bra gruppsammanhållning är?
Skitsnack om andra grupper! :tummenupp
 
  • Gilla
Reaktioner: eha

gramseboy

med många meriter...
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Yamaha R1-00 MC Xpress Turbo:-)Kawazaki zx12r -00 , Honda CBR 900 rr fireblade -96 & GSXR 1100r -92(GRÅblå) aktiva. Haft :Suzuki RG 125 -93(NY),CB 750f -82, VFR 750 -89, GSXR -92( rödsvart), TL 1000s -97 (NY), GSXR 1100 -93
Med tanke på hur många som har haft en bilist med lagen i egna händer "efter sig" och haft när döden upplevelser så undrar man hur många av alla "singelolyckor" som sker varje år som egentligen är mord eller vållande till annans död. Helt sjukt när man tänker efter...

Den tydligaste medvetna bilförarhandlingen som jag själv har varit med om i år är påväg från Vaxholm... En annan motorcyklist som jag inte känner men som jag låg bakom när vi kom ikapp bilen innan 70 och korsning... forsatte i högt tempo och körde om bilen med god marginal i kanske 120. Jag själv bromsade in bakom bilen och låg kanske 30 meter bakom när gubbfan helt plötsligt tvärnitar till 0! När jag snabbt bromsade och började vejja vänster runt bilen gjorde gubben om på filmen... försökte helt enkelt sänka mig vilket var en hårsmån från att han lyckades med. När det blev dubbelfiligt igen så körde jag upp bredvid gubben och vinkade att han skulle stanna... Det gjorde han inte och hans barnbarn(som det såg ut pga av gubbens ålder) satt och storgrät i framsätet pga händelsen... När vi kom fram till rondellen vid E 18 så stannade jag bredvid honom och skrek att han skulle öppna rutan.Han var engelsktalande och frågade(skrek åt honom ) vad fan han höll på med?... Bara för att en motorcyklist som jag inte ens vet vem det var! Kör om honom på enfilig 70 strecka så tar han sig friheten att medvetet försöka skada första bästa nästkommande motorcykel som ligger i samma hastighet som honom bakom!.. Han var minst lika galen som snubben på filmen! Och om jag inte tyckte så synd om ungen som traumatiskt satt och bölade i framsätet så hade jag fortsatt följa honom hem och tagit dit polisen. Det jag vill ha sagt är att det finns idioter i bilar som tar lagen i egna händer och hade det inte varit mitt 17 år med mc kort utan det första så hade han garanterat lyckats med sin avsikt.. nämligen att sänka mig för att han var irriterad på motorcyklister i allmänhet. Lägg till det i ert riskmedvetande när ni är ute å kör. Det finns de som tar lagen i egna händer...
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
vänta tills du nästan förlorat livet pågrund av en bilist,

Du fattade inte mitt inlägg? :confused: vad är poängen att konstaterat och debattera om något som redan är konstaterat här på sporthoj. Tråden är ju skapad bara för man ska hålla med och kasta skit. Visst jag tycker inte heller det va snyggt gjort men det händer ju varje dag tydligen eller?:glömdet

Haha, du vet väll vad grunden till bra gruppsammanhållning är?
Skitsnack om andra grupper! :tummenupp

hehe ligger något i vad du säger:):tummenupp
 
Last edited:

gramseboy

med många meriter...
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Yamaha R1-00 MC Xpress Turbo:-)Kawazaki zx12r -00 , Honda CBR 900 rr fireblade -96 & GSXR 1100r -92(GRÅblå) aktiva. Haft :Suzuki RG 125 -93(NY),CB 750f -82, VFR 750 -89, GSXR -92( rödsvart), TL 1000s -97 (NY), GSXR 1100 -93
Det är du erikanton som uppenbarligen inte förstår vad tråden handlar om.... Att du kör för fort vilket vi alla (de flesta) gör som väljer att köra sporthoj innebär ju inte att det händer så ofta att vi siktar på en unge bara för att vi inte gillar ungar. Det finns (uppenbarligen) bilister som tar saken i egna händer och försöker preja ner MC förare för att visa vad de tycker om motorcyklister (de bilisterna tänker inte på konsekvenserna alls), de skulle aldrig, menar verkligen aldrig ta upp ett vapen och skjuta en stillastående motorcyklist men de kan i stundens hetta bli så förbannade att de försöker framkalla en olycka för att visa att vi alla kör som galningar. Sen att någon dör på kuppen tänker dessa inte på ... självklart(om de inte skulle tveka att avfyra ett vapen mot samma person dvs.). Vi motorcyklister reagerar sällan med att köra över en bilist när vi blir förbannade på dem ... men bilister som det brinner för drar sig inte för att visa att som vi kör så är vi värda en olycka och därför försöker framkalla den( se mitt tidigare inlägg). Om du inte vill ta åt dig av mitt och andras tidigare inlägg för att lägga det till ditt riskmedvetande så är det tråkigt... mest för dig själv. Men spela inte häftig och kasta ur dig idiot kommentarer som " det händer ju varje dag tydligen eller?" och tror att det har något att göra med rivalitet mellan bilförare ( som vi alla är) och motorcyklister. Det här handlar om en envägsvarning till de som vill lägg till sitt riskmedvetande att det faktiskt finns bilister som försöker skapa olyckor (utan att tänka på hur det kan sluta) bara för att visa hur galet vi kör. Vi motorcyklister kan reta bilister men gör inte dessa medvetna olycksframkallande handlingar mot en bil för att visa vår poäng. Så torka dig bakom öronen och lyssna ödmjukt på de med mer erfarenhet än dig eller lägg dig inte i tråden .
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Måste säga att jag nog haft turen att slippa dessa galna bilister!!
Visste inte att de fanns i en sån omfattande skala att folk blir utsatta för dem rätt ofta tydligen. :död
 

OverLoadMC

OverLoadMC Crew
Gick med
25 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000-06, Yamaha R1-03, Yamaha R1-05, Suzuki GSXR 1000-08, Honda CBR 600-07, Suzuki GSXR 1000-07
Händelse nr 1:Vi skulle åka en repa på bogesund innan dom asfalterade om den, hamnade bakom nån ford sierra tror jag det va, gasade på o skulle köra om och killen tror han ska kunna köra ifrån oss med bilen på den lilla vägen. Han vinglar o far över hela vägen o är flera gånger på väg att klippa mötande hojjar så jag klipper killen vid bästa tillfälle o kör till bron innan vaxholm o börjar sakta ner mer o mer och stannar mitt på bron o ställer hojen rätt över vägen med bilen bakom mig. Han tvingas ju stanna sen är det resten av gänget som stannar bakom honom. Jag kliver fram o sliter upp dörrjäveln o frågar vad ända in i helvete han sysslar med. Då sitter det en finnig 18 åring som nästan började grina o sa förlåt förlåt men jag menade inget illa ville bara racea lite. Han körde nog aldrig mer så där. Händelse 2: En annan vända på samma väg så hamnade vi bakom ett gäng med kromslädar varav killen som låg först seriöst trodde han skulle köra ifrån oss på sporthojjarna så han körde som bilen i filmen o det sprutade gnistor om hojen o han vinglade o höll på. När man lessnade på körde jag först o flera sen om killen o när vi kom till vaxholm så kom gänget med kromslädarna o tar av sig hjälmarna, ett gäng med 50 åriga gubbar o på ryggarna stod det Syrian MC och killen som va "ledare" går förbi mig o drar axeln i ryggen på mig o verkar tro han är med i H-A typ. Resultatet av denna demostrativa händelsen blev att hela gänger inklusive jag själv ställer oss o asgarvar åt honom.
Det jag vill ha sagt är att det finns gott om sura gubbar på hoj som inte drar sig för att nästan köra ihjäl sig med andra bara för att "sätta" oss på sporthoj på plats. Det samma gäller taxibilar i sthlm. Personligen så vill man införa skottpengar på taxichafförer när man sitter på hojen med tanke på hur jävligt 9 av 10 taxis håller på när man kommer med hojen. Så i sverige finns det lika galna idioter som i filmen
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Du fattade inte mitt inlägg? :confused: vad är poängen att konstaterat och debattera om något som redan är konstaterat här på sporthoj. Tråden är ju skapad bara för man ska hålla med och kasta skit. Visst jag tycker inte heller det va snyggt gjort men det händer ju varje dag tydligen eller?:glömdet



hehe ligger något i vad du säger:):tummenupp

Det är väll en sak om en billist inte ser eller gör ett misstag men att MEDVETET försöka skada eller skrämma en annan trafikant är ju helt sjukt. Men om vi ska fortsätta som du vill kan vi ju lägga ner forumet för det är ju ingen vits att diskutera nånting för det har ju redan snackats om tidigare.
 

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1SA
Jag har inte blivit uttryckt, däremot har bilar kört som om de bara väntade på det. Kör över hela vägen kors o tvärs för att man inte ska komma förbi. Svängde av istället för att ligga bakom sådana idioter.

Ett bra tips i ställer för att bli förbannad! Sväng bara av ska jag göra nästa gång någon försöker preja.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Amen kom igen detta är ju inget nytt, händer tydligen varje dag. Bilister är idioter vi är helgon thats it. jag kör snabbt ibland vårdslöst men jag tar konsekvenserna. kan vi inte bara lägga ner denna bil vs hoj grejen:brinnerup

men tråden handlar ju inte om att DU kör snabbt o vårdslöst och att du minsann tar konsekvenserna, vill du ha en tråd som handlar om det så skapa det då, vad är problemet ?
tja förutom att du inte kan ta konsekvenserna utan att du kan tvinga in någon annan att ta konsekvenserna av ditt vårdslösa beteende.

Denna tråden handlar om andra trafikanter som medvetet försöker ställa till olyckor eller jävelskap och det är väl en bra upplysning för de som inte fattat det ännu. om inte annat så kanske någon får sig en tankeställare så att de inte råkar illa ut trots att någon gör allt de kan för att jävlas.
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
sjukt.. finner inte ord, men något som känns ännu sjukare är att det verkar hända väldigt ofta här i Sverige med tydligen :/

har inte varit med om detta, men dock inte haft kortet mer än 2 år heller.. men kanske dags att börja se upp lite nu då.
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Man väljer sina krig.. Sätt lagen på idioterna om ni har bevis - resten riskerar bara att slå tillbaka i form av övergrepp i rättsak och annat surt skit. Eller hångarva redan på vägen åt pajasar i trafiken om det inte svider i egot för mycket.. Om det nu redan är konstaterat att det är en IDIOT framför - varför ge sig i kast med honom? Samla bevis och nita honom med ett vårdslöshet i trafik om det går. Att bara ta ett snack/skrämmas hindrar inte idioten från att göra samma sak igen.

Som flera försökt påpeka är gnäll och hålla-med-trådar på ett forum föga meningsfullt.

"Live to live another day"
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Vi ska nog vara glada att Sverige saknar den typen av trafikbeteende som bonnlurken i pickupen uppvisar. Visst vinglas det en hel del när vissa pratar i telefon men inte ens i närheten av det vi ser på filmen. Undrar vad idioten säger när dom stannar ..

Angående omkörningen så finns det inte så mycket att klaga på, hastigheten...kanske

då är du lyckligt ovetandes, sånna där finns i sverige (stockholm) också..
 

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Vi ska nog vara glada att Sverige saknar den typen av trafikbeteende som bonnlurken i pickupen uppvisar. Visst vinglas det en hel del när vissa pratar i telefon men inte ens i närheten av det vi ser på filmen. Undrar vad idioten säger när dom stannar ..

Angående omkörningen så finns det inte så mycket att klaga på, hastigheten...kanske

både jag å min far har varit med om detta i sverige.. så jo de finns totala retards här med (gubbar med keps båda gångerna)
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Händelse nr 1:Vi skulle åka en repa på bogesund innan dom asfalterade om den, hamnade bakom nån ford sierra tror jag det va, gasade på o skulle köra om och killen tror han ska kunna köra ifrån oss med bilen på den lilla vägen. Han vinglar o far över hela vägen o är flera gånger på väg att klippa mötande hojjar så jag klipper killen vid bästa tillfälle o kör till bron innan vaxholm o börjar sakta ner mer o mer och stannar mitt på bron o ställer hojen rätt över vägen med bilen bakom mig. Han tvingas ju stanna sen är det resten av gänget som stannar bakom honom. Jag kliver fram o sliter upp dörrjäveln o frågar vad ända in i helvete han sysslar med. Då sitter det en finnig 18 åring som nästan började grina o sa förlåt förlåt men jag menade inget illa ville bara racea lite. Han körde nog aldrig mer så där. Händelse 2: En annan vända på samma väg så hamnade vi bakom ett gäng med kromslädar varav killen som låg först seriöst trodde han skulle köra ifrån oss på sporthojjarna så han körde som bilen i filmen o det sprutade gnistor om hojen o han vinglade o höll på. När man lessnade på körde jag först o flera sen om killen o när vi kom till vaxholm så kom gänget med kromslädarna o tar av sig hjälmarna, ett gäng med 50 åriga gubbar o på ryggarna stod det Syrian MC och killen som va "ledare" går förbi mig o drar axeln i ryggen på mig o verkar tro han är med i H-A typ. Resultatet av denna demostrativa händelsen blev att hela gänger inklusive jag själv ställer oss o asgarvar åt honom.
Det jag vill ha sagt är att det finns gott om sura gubbar på hoj som inte drar sig för att nästan köra ihjäl sig med andra bara för att "sätta" oss på sporthoj på plats. Det samma gäller taxibilar i sthlm. Personligen så vill man införa skottpengar på taxichafförer när man sitter på hojen med tanke på hur jävligt 9 av 10 taxis håller på när man kommer med hojen. Så i sverige finns det lika galna idioter som i filmen

Summa summarum: Jag får köra exakt som jag vill, hur jag vill, när jag vill, men ingen får påvisa detta någon gång någonsin. Den enda som får påvisa detta är jag själv och mina polare och jag får bestämma vilka det ska vara skottpengar på :rolleyes: Du tar jaget och egoismen till nya höjder :yoparty
 

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Ni som verkar tycka det är ok att sparka bort backspeglar, har ni aldrig tänk på vem som ev kan sitta i den bilen? och vad den personen kan tänkas göra? sitter det en regplåt på mc är det ju ganska lätt att spåra upp vem som har gjorde det och.................skriver inte vad jag skulle gjort med den personen och mc :mad:

100% av alla backspeglar som rykt av p.g.a. min fot har suttit på bilar körda av Kärringar i 50 årsåldern.. så nä inte direkt rädd för replisalier...
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top