Är vi laglösa,eller?

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
det där hände polarn härom dagen. helt cp sluta med att sparka in backspegeln. ungefär exakt likadant som i filmen men i något långsammare tempo.

Ni som verkar tycka det är ok att sparka bort backspeglar, har ni aldrig tänk på vem som ev kan sitta i den bilen? och vad den personen kan tänkas göra? sitter det en regplåt på mc är det ju ganska lätt att spåra upp vem som har gjorde det och.................skriver inte vad jag skulle gjort med den personen och mc :mad:
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Vi ska nog vara glada att Sverige saknar den typen av trafikbeteende som bonnlurken i pickupen uppvisar. Visst vinglas det en hel del när vissa pratar i telefon men inte ens i närheten av det vi ser på filmen. Undrar vad idioten säger när dom stannar ..

Angående omkörningen så finns det inte så mycket att klaga på, hastigheten...kanske

Jag råkade tyvärr ut för precis samma sak utanför Frillesås i Halland förra sommaren. En pickup från en lokal firma prejade ut mig i vägrenen när jag försökte köra om. Framhjulet på asfaltskanten, dike till vänster, och en decimeter från hans bil. Hade jag inte bromsat hade det varit diket för mig. Så ta det varligt på vägarna, och utgå från att alla andra är idioter - och bonnlurkar finns det överallt, tyvärr :gnissla

Edit: Det finns bonnlurkar överallt utom i Malmö. Där finns det en massa galningar i kebabraketer. Men dom beter sig precis likadant.:fakta
 
Last edited:

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Jag tolkar det som avundsjuka när bilister vinglar eller lägger sig i mitten när man ska om. De som blir rädda hinner ju aldrig se en.:yoparty

Har aldrig varit med om att nån försökt preja mig av vägen, men det kommer nog. Oavsett hur jag kör. Jag kör alltid perfekt.

Kolla in fyrhjulingen där bak, snubben i bilen är ju uppenbarligen sne och bitter för att han själv inte lyckats ta mc-kortet!

Han har väl inte råd... I staterna är det väl bara att betala å hoppa upp på rettan.:tummenupp (Om nån vet bättre så rätta mig ffs).
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Jag råkade tyvärr ut för precis samma sak utanför Frillesås i Halland förra sommaren. En pickup från en lokal firma prejade ut mig i vägrenen när jag försökte köra om. Framhjulet på asfaltskanten, dike till vänster, och en decimeter från hans bil. Hade jag inte bromsat hade det varit diket för mig. Så ta det varligt på vägarna, och utgå från att alla andra är idioter - och bonnlurkar finns det överallt, tyvärr :gnissla

Edit: Det finns bonnlurkar överallt utom i Malmö. Där finns det en massa galningar i kebabraketer. Men dom beter sig precis likadant.:fakta

Tycker det är relativt lugn i stan, förvisso låter min rätt högt så dom flesta flyttar sig :D I cirkulationsplatser är det nog värst, många "bönder" i framförallt BMW (gissa nationalitet) har en förmåga att vilja klämma sig framför.....vet inte riktigt vad man kan göra åt det, tutan låter som en 14-åring och ryck i backspegeln känns avlägset.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Konsten är att axxa så myckat att dom inte hinner se omkörningen.

Livsfarligt att börja med att gå ut och sen vrida rullen :)
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Ni som verkar tycka det är ok att sparka bort backspeglar, har ni aldrig tänk på vem som ev kan sitta i den bilen? och vad den personen kan tänkas göra? sitter det en regplåt på mc är det ju ganska lätt att spåra upp vem som har gjorde det och.................skriver inte vad jag skulle gjort med den personen och mc :mad:

haha vänd på steken undrar om bilisten inte tänkte på vem som kan sitta på hojen som han nyss försökte preja av vägen.

o btw vad är en backspegel mot ett mordförsök, iallafall kvitt.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Ni som verkar tycka det är ok att sparka bort backspeglar, har ni aldrig tänk på vem som ev kan sitta i den bilen? och vad den personen kan tänkas göra? sitter det en regplåt på mc är det ju ganska lätt att spåra upp vem som har gjorde det och.................skriver inte vad jag skulle gjort med den personen och mc :mad:

Alla skriver att de sparkar backspeglar, men ingen gör det IRL. På internet gör vi allt möjligt, drar snuten med ögonbindel på ett hjul osv. i verkligheten ser det annorlunda ut.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Är vi laglösa,eller?

???

Antingen har jag fullständigt missuppfattat vad TS vill fråga om/diskutera i denna tråd eller så är väl rubriken felaktig? Är det inte snarare så att det är frågan huruvida vi motorcyklister anses vara fredlösa eller ej som TS vill få svar på?

Vilken form av motorcyklisters lösaktighet handlar tråden om egentligen?
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Vi ska nog vara glada att Sverige saknar den typen av trafikbeteende som bonnlurken i pickupen uppvisar.

Har vart med om samma sak på bulten. Ligger bakom tills det blir en raksträcka och ska köra om lungt och fint då gubben försöker trycka mig i diket. Stannar längre fram vid stopplikten och hoppar av för att stoppa bilen, då ger han fullt i diket och jag är säker på att han hade kört över mig om det hade behövts.
 

nerus

Medlem
Gick med
15 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2008, Suzuki B-king
Jag har inte blivit uttryckt, däremot har bilar kört som om de bara väntade på det. Kör över hela vägen kors o tvärs för att man inte ska komma förbi. Svängde av istället för att ligga bakom sådana idioter.
 
  • Gilla
Reaktioner: eha

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Nej det gjorde jag inte, vilket jag dumt nog tog för givet att folk förstod.

Då ber jag ödmjukast om ursäkt.
Men jag tycker fortfarande att gubbfan i filmen borde nådavlivas för mänsklighetens bästa.
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Samma sak hände en polare på bogan (jag låg bakom) och då höll vi inte ens något tempo att tala om, var ju grus över hela vägen... Men jag antar att det är andra som kört som as där tidigare och retat upp gubben. Följde efter en bit men gav upp då det hade vart lätt att tappa besinningen.

Inte jättekonstigt att folk surnar ihop när man kör så fort nära bebyggelse, vilket förstås inte försvarar deras sätt att agera.

Mitt tips: Köra fort gör man på bana, och kör man på allmän väg så se till att sakta ner vid bebyggelse. Jag vill absolut inte vara den som kör över någons lilla 5-åring...
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Jag har inte blivit uttryckt, däremot har bilar kört som om de bara väntade på det. Kör över hela vägen kors o tvärs för att man inte ska komma förbi. Svängde av istället för att ligga bakom sådana idioter.

Är inte sånt tillåtet på racebanan lr?:confused::D
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Det är ju ingen tävling, det där med att färdas i trafiken, utan vi är ju där för att vi ska ta oss mellan A och B. Stanna och ta en kort paus och ta en piss, drick lite vätska eller vfsh. Låt idioten försvinna bort till sitt eget helvete hellre än att ge dig i klinch och riskera liv och lem. I bästa fall späs bara hatet på. Nej, låt idioter hållas på "hans" egna väg (för jag gissar att aldrig någon sett en tjej som betett sig puckat på detta sätt). :rolleyes:

Prestige som har ett värde mer än bara luft är att veta sig bättre än att bete sig som ännu en idiot bland idioter. Att kunna se att ditt ego inte måste mätas mot allt och alla i alla situationer. Att få köra om är inte en rättighet - det är en risk du tar och det är på din bekostnad - inte puckot i plåtburen framför. Är det värt risken? Även om "belöningen" är en "i hämnd" avsparkad spegel? :öga

Att sedan önska livet ur vägdrägg är helt naturligt! :D Jag är glatt förvissad om att döden kommer så småningom även till dem jag hatat.. Lägg energin på att njuta av ditt liv istället. Så länge det nu varar. :yoparty
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Av dialekten att avgöra så kommer de från samma delar av usa där det är tillåtet att döda människor om de går på din gräsmatta utan att förvarna.. Så knappast att man blir förvånad :död
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top