Ja det är kul kursr men utbildning för att höja trafiksäkerheten köper jag inte att det är.
Tycker inte alls det är något moralstärkande, säkert fem krascher sist jag var iväg.

Ingen restriktiopn på fart heller.
Markus du har inte tagit till dig mycket ur kursen om du inte kan tänka längre än så här. Tyvärr så har vi som instruktörer misslyckats.
Att vi lär folk att bättre hantera en mc är bara en bonus på kursen...
Det sanna målet är att plantera frön som slutligen leder till ökad eftertänksamhet i trafiken. Detta är inget man gör på en eller två kurser.
5 klotningar hör verkligen till ovanligheterna. Vilken kurs har du varit på?
Vi har kört kurser på mittsverigebanan i 3 års tid.. Där har vi haft 1 klotning.
Jag har kört ca 30 kurser per år i 3 års tid. Under de kurserna har det varit uppskattningsvis ca 20 krascher.. På ca 90 kursdagar.
Dvs 90 dagar med 60 deltagare på varje kurs
Jag har alltså varit med och utbildat ca 5000 personer. Av dessa har uppskattningsvis ca 20 klotat på banan. Av dessa 20 har de flesta klotat när vi kört bromsövning. PGA folk inte kan bromsa.
Om du tycker att det är frekvent så.
Att vi kör kurser med fri fart.. fria omkörningar.. Och vi instruktörer kör med knät i backen... Och du vet du vad.. Vi knäskrapar tom med vänster hand på gasen samtidigt som vi kollar bakåt på våra deltagare för att se hur de beter sig i en kurva.
Det är inte värt att kommentera....
Men visst har du rätt. Det är inte kurserna i sig som höjt riskmedvetandet hos sporthojsfolket. Det är allt annat som händer runt om sporthojsprojektet.
Det syns framför allt här på forumet.
Dessutom är vi sponsrade av GRU och har Maos lilla röda som kurslitratur