Är SMC kommunister?

Status
Ej öppen för fler svar.
Det där borde ju ge stjärna i kanten om du frågar mig. Jag har aldrig varit på nån SMC-kurs men fått för mig att det mest är moralpredikning och att man inte får gasa ordentligt osv så det här låter ju nästan lite lovande.

Ja det är kul kursr men utbildning för att höja trafiksäkerheten köper jag inte att det är.
Tycker inte alls det är något moralstärkande, säkert fem krascher sist jag var iväg. :yoparty
Ingen restriktiopn på fart heller.

Så om vi säger att det är som du säger, vad för hemskt kan hända om en tecknad serie handlar om t.ex buller som få tycker om, men som MC-åkare prompt vill att alla ska leva med?

Kan du inte se satiren och ta det för vad det är?

Veckans Affärer?
Rika är otrevliga?
Kollektiv är en bra miljö för barn?

Nä, det är inte Bobo & Gnuttarna det här.

Så om vi säger att det är som du säger, vad för hemskt kan hända om en tecknad serie handlar om t.ex buller som få tycker om, men som MC-åkare prompt vill att alla ska leva med?

Kan du inte se satiren och ta det för vad det är?

Den som handlade om att polisen var överbrutala råskinn då?
Eller den med det lyckliga kollektivet i skogen?
Eller trädkramarna som hindrar skogsarbetaren att utföra sitt jobb?

Någon om buller hittar jag tyvärr inte på hemsidan, och tidningen får jag inte...

Ja det är kul kursr men utbildning för att höja trafiksäkerheten köper jag inte att det är.
Tycker inte alls det är något moralstärkande, säkert fem krascher sist jag var iväg. :yoparty

Enligt uppgift så lär sig även tävlingsförare att bli snabbare på dom där kurserna, då går det inte att fisa omkring på banan, då är det full attack och bromsa senare som gäller.

Last edited:
Citat:
Inskickat av Bettskena
hoppsan.

vet humle & dumle om detta?

Det kan man fråga sig. 5års medlemskap på en dold kommunistsite, och sen börja hetsa i en tråd så här? Det ser inge bra ut iaf. Men vem vet, vi kanske kan få ett nytt sånt där "Men ååhhhh, skit, piss oh fan också! Jag kommer aldrig mer logga in här på SH"-moment. För man kan väl inte först sitta och spy all sin galla över kommunismen och sen vara aktiv medlem på ett supportforum? Det vore ju hysteriskt kul iofs :hihi

PS. Swedie som alla vet driver SH... *Here comes the scaaaary part* Han är även Admin på SMC's forum :konspiration

mjaa, uttrycket 'smygbög' kan ju omformuleras till 'smygkommunist' verkar det som i det här fallet. kan vara veckans scoop också. ringa janne josefsson?

...å andra sidan kanske humle & dumle också är just 'smygbögar'? :krama men helt ok för mig faktiskt :hej

Reagerade också lite på seriestrippen.
Sen kom jag på att tryckfrihet är en kul grej.

Jag har inte mycket till övers för kommunism, men det har jag inte för vuxna människor som inte kan ha lite storsint överseende med en tecknad serie heller. Och samma hjärntrust sitter annars och häcklar muslimer som blir upprörda över Muhammedkarikatyrer. Jo jag tackar ja...

Markus du har inte tagit till dig mycket ur kursen om du inte kan tänka längre än så här. Tyvärr så har vi som instruktörer misslyckats.
Att vi lär folk att bättre hantera en mc är bara en bonus på kursen...
Det sanna målet är att plantera frön som slutligen leder till ökad eftertänksamhet i trafiken. Detta är inget man gör på en eller två kurser.

5 klotningar hör verkligen till ovanligheterna. Vilken kurs har du varit på?

Vi har kört kurser på mittsverigebanan i 3 års tid.. Där har vi haft 1 klotning.
Jag har kört ca 30 kurser per år i 3 års tid. Under de kurserna har det varit uppskattningsvis ca 20 krascher.. På ca 90 kursdagar.
Dvs 90 dagar med 60 deltagare på varje kurs
Jag har alltså varit med och utbildat ca 5000 personer. Av dessa har uppskattningsvis ca 20 klotat på banan. Av dessa 20 har de flesta klotat när vi kört bromsövning. PGA folk inte kan bromsa.
Om du tycker att det är frekvent så.

Att vi kör kurser med fri fart.. fria omkörningar.. Och vi instruktörer kör med knät i backen... Och du vet du vad.. Vi knäskrapar tom med vänster hand på gasen samtidigt som vi kollar bakåt på våra deltagare för att se hur de beter sig i en kurva.
Det är inte värt att kommentera....

Men visst har du rätt. Det är inte kurserna i sig som höjt riskmedvetandet hos sporthojsfolket. Det är allt annat som händer runt om sporthojsprojektet.
Det syns framför allt här på forumet.

Dessutom är vi sponsrade av GRU och har Maos lilla röda som kurslitratur

5 klotningar hör verkligen till ovanligheterna.

Vilket sammanträffande att det var en av de tre tillställningar jag varit på. :rolleyes:

Av dessa har uppskattningsvis ca 20 klotat på banan. Av dessa 20 har de flesta klotat när vi kört bromsövning. PGA folk inte kan bromsa.
Om du tycker att det är frekvent så.

Det där är ju helt enkelt inte sant, och det vet du också. Eftersom jag har varit på tre tillställningar och där bevittnat säkert 10 krascher och detta under åren 2004-2008 så är det du skriver fullständigt orimligt.

Att vi kör kurser med fri fart.. fria omkörningar.. Och vi instruktörer kör med knät i backen... Och du vet du vad.. Vi knäskrapar tom med vänster hand på gasen samtidigt som vi kollar bakåt på våra deltagare för att se hur de beter sig i en kurva.
Det är inte värt att kommentera....

Om det inte är värt att kommentera kanske du skulle överväga att låta bli istället för att, just det - kommentera. Jag vet vilka instruktörer jag sett skrapa och i synnerhet så gasade de helvete när de tog av sig västen och "engagerade" sig extra mycket i att stärka mig som förare efter deras instruktörspass. Om du verkligen vill veta så kan du få det via PM - i gengäld så vill jag ha en officiell förklaring av någon kursansvarig - deal?

Och om du menar att jag har så fel med antalet krascher, jag utgår ifrån att ni för noggrann statistik över tillbuden på era tillställningar? Upp med den.

Förvisso skulle det kunna föreligga ett missförstånd här, jag pratar om Sporthojskursen. Kanske du menar något annat.

Och fri fart är det i allra högsta grad, jag har haft över 200 i er regi på både Gelleråsen och Sviestad. Eller är det inte fritt nog för ett trafiksäkerhetsprojekt kanske...

Om man nu tycker att det är så hemskt att köra över 200 km/t på en bana med en sporthoj så tycker jag att man ska byta hoj eller skaffa en strypning på den. :tummenupp

Och vad har Sture Stelben med det att göra?:confused:

Inga fler golfbanor, tack!

Det där är ju helt enkelt inte sant,
.
Jag skrev uppskattningsvis.. och jag skrev på KURSER JAG JOBBAT MED.

Och om du menar att jag har så fel med antalet krascher, jag utgår ifrån att ni för noggrann statistik över tillbuden på era tillställningar? Upp med den.
.

Japp det förs noggran statistik över det.
Jag talar om både sporthojskurser och Broms och kurvkurser.

Och fri fart är det i allra högsta grad, jag har haft över 200 i er regi på både Gelleråsen och Sviestad. Eller är det inte fritt nog för ett trafiksäkerhetsprojekt kanske...

Jupps vi kör med fri fart. Vi befinner oss på en bana och där råder inte några hastighetsgränser.

Instruktörspassen är avsedda för att vi som instruktörer ska få ut lite av körningen med. Det är vår betalning för att vi ur egen ficka tar pengar för att hålla kurser.
Under en kurs ska du som deltagare ligga på max 80% av din kapacitet för att du ska få ut något av övningarna. Ligger du högre än det så lär du dig inte ett skvatt.. Din hjärna har då fullt upp med att överleva.
Vi som instruktörer kör på max 60% av vår kapacitet när vi ligger och kör med deltagare. För att kunna ha resterande uppmärksamhet på deltagare. mm. Instruktörspasset är också en del av vår egna utbildning.. För att vi ska hålla oss alerta och vara glada och nöjda... och få köra på 80% av vår kapacitet.

Att västarna åker av beror på att vi inte gillar att ha dem på.
De fladdrar och far.. Samt dragikedjorna repar våra hojar.

Last edited:
Jag har inte mycket till övers för kommunism, men det har jag inte för vuxna människor som inte kan ha lite storsint överseende med en tecknad serie heller. Och samma hjärntrust sitter annars och häcklar muslimer som blir upprörda över Muhammedkarikatyrer. Jo jag tackar ja...

oh den tog, det blev alldeles tyst. Tack för den för den första vettiga kommentaren i denna tråden:tummenupp

Då tycker jag att dom kan köra roterande schema, blanda lite, Mohammedkarikatyrer en vecka, rasistskämt nästa, sture kommunist den tredje veckan och sist men inte mins en rejäl djävuldyrkan...

Det borde ju tilltala ALLA som kör MC?

Då tycker jag att dom kan köra roterande schema, blanda lite, Mohammedkarikatyrer en vecka, rasistskämt nästa, sture kommunist den tredje veckan och sist men inte mins en rejäl djävuldyrkan...

Det borde ju tilltala ALLA som kör MC?

Rättvisa och lika tilldelning åt alla alltså? Klingar lite kommunistiskt. :mad:

Om man nu tycker att det är så hemskt att köra över 200 km/t på en bana med en sporthoj så tycker jag att man ska byta hoj eller skaffa en strypning på den. :tummenupp
!

Och om man nu trodde det var poängen så tycker jag man skall läsa inlägget igen, samt begrunda. Alt PM för utförlig förklaring. MP. (My Pleasure)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back