Är SMC kommunister?

Status
Ej öppen för fler svar.
Som jag ser det är miljötänk inte vänstern och hur ni kan ha fått det till det är helt obegripligt. Hade smc varit kommunister hade dom jobbat för att alla skulle köra Honda cub som man för övrigt inte hade behövt betala för utan fått vänta 10år på då den hade betalats med lönepengar/skattepengar. Jag för min del anser att smc är en sekt för efter en sporthojskurs hos dom är man frälst.
Har man varit medlem och försökt förändra nått inneifrån så att säga men inte lyckats då anser jag att man har rätt att gnälla ex här. I övrigt så gör man nog bättre i att hålla tyst.

och på tecknarens sida kan man klicka sig vidare till sånthär
http://www.storyofstuff.com/
hejåhå

jag är inte så värst högerinriktad, men det där var den värsta hippie/vänstersmörja jag hört på länge...

Jag för min del anser att smc är en sekt för efter en sporthojskurs hos dom är man frälst.

Och om man har en hoj som faller inom folksams kategori '7' eller högre, lönar det sig inte att vara med i smc då man måste gå två kurser vartannat år och detta kostar mer än rabatten man får. :mad:

Last edited:
Aharru, så tidningen skulle kunna publicera starkt invandrarfientliga åsikter då?

Eller Pro Islamska artiklar?

Eller försöker du bara slingra dig, då ska jag omformulera mig:

Är det lämpligt att en "medlemstidning för SMCs medlemar" uttrycker politiska åsikter till vänster, när föreningen SMC ska vara "partipolitiskt och religiöst obunden och öppen för alla"?

Svara på den frågan då?

Vad jag tycker är lämpligt eller inte med saken att göra.
Men facktum är att skulle MC-folket bestämma sig för att göra det så skulle SMC i princip inte kunna göra ett skvatt. Vad som publiceras och inte publiceras i tidnigen är upp till mr.Klys.
Det är inte någon på kansliet eller förtroendevalda som styr det.

Allt detta finns att läsa i stadgarna

jag är inte så värst högerinriktad, men det där var den värsta hippie/vänstersmörja jag hört på länge...

Och om man har en hoj som faller inom folksams kategori '7' eller högre, lönar det sig inte att vara med i smc då man måste gå två kurser vartannat år och detta kostar mer än rabatten man får. :mad:

Jo för vissa lönar det sig inte att vara med i smc enbart för rabattens skull. På min hoj gjorde det dock 5tusen kronor så då lönar det sig men även om jag gick med i smc enbart för rabattens skull så efter en kurs har jag kunnat ha mycket roligare på min motorcykel och även kört betydligt säkrare "inte hastighetsmässigt" utan jag menar kurvtagning och bromsat bättre osv.

Det där är ju inte helt sant, du behöver gå en kurs vartannat år sist jag kollade.

SMC glömmer dock ofta att informera att en SMC-försäkring är en året runt försäkring så om de är hälften så dyra som en ordinarie försäkring så försvinner poängen. Självriskerna är horribla också.

Vad jag tycker är lämpligt eller inte med saken att göra.
Men facktum är att skulle MC-folket bestämma sig för att göra det så skulle SMC i princip inte kunna göra ett skvatt. Vad som publiceras och inte publiceras i tidnigen är upp till mr.Klys.
Det är inte någon på kansliet eller förtroendevalda som styr det.

Allt detta finns att läsa i stadgarna

Jag antar att du menar:
§ 14. Medlemskommunikation

mom. 14.1 Medlemstidningar.

SMC kan utge en eller flera tidningar, minst en av tidningarna skall ha en
journalistisk frihet och stå fri från styrning av innehållet utövad av SMC
styrelse eller SMC:s anställda.
I den mån så erfordras kan styrelsen välja att bedriva tidningsutgivning
enligt § 10.5. Oavsett vilket alternativ som väljs skall SMC:s styrelse utse
ansvarig utgivare, och fastställa allmänna riktlinjer för
tidningen/tidningarna. Det åligger den ansvarige utgivaren att tillse att
dessa riktlinjer följs. Styrelsen skall också besluta om
tidningen/tidningarnas namn.

Men hur ser riktlinjerna som nämns i § 14 ut?

Klart att du som medlem ska framföra vad du stör dig på. Det gör jag. Jag tar en aktiv ställning. DVS jag gör mer än bara snackar.

Lugn nu, du snackar, jag snackar, du är medlem, jag är (var) medlem.

Värvningen med gratis medlemskap året ut.. Hur många månader var det??

Jag vet inte, borde inte du veta det? Jag minns det som att det var i mitten av sommaren ni körde igång det där.

Många som dessutom gick med under kampanjen har valt att betala medlemskapet nu i år.

Det är i och för sig positivt, mycket bra! :tummenupp Hur många och hur stor andel har gjort detta val?

Jag som instruktör lägger ytterligare 1000 kr för att DU ska utvecklas till en säkrare mcförare. DVS jag investerar i din körning.

Du får urtsäkta men det där köper jag inte. Jag tror inte du ger mig 1000kr för att jag skall utvecklas, skulle du i så fall ge tusen kronor för att jag skulle få utvecklas med någon annan instruktör och organisation än dig via SMC?

Med så mycket körning klotar även instruktörer. Vi är precis som ni andra människor och gör misstag.

Absolut, och det är ingen stor sak i så fall. Å andra sidan, ska man över huvud taget acceptera omkullkörningar av vana förare på en trafiksäkerhetsutbildning? Men okej, det är ju en låg frekvens du håller. Det är dock inte vad jag syftar på, jag syftar på ny-exad instruktör som klotar dagen efter examination och får fortsätta "instruera". Det är inte okej. Bränna gummi i depå är inte okej heller om man vill verka seriös. Är ganska säker på att jag sett en till krasch med instruktör på grund av allan men är inte 100. Har sett instruktörer köra med knäskrap, och det är ju ballt. Men är det ett bra föredöme på en trafiksäkerhetsövning? Jag är väldigt tveksam till det faktiskt.

Har du inte förstått det så har du troligen inte deltagit i kursen. Vet inte var du varit på för kurser. Men jag förutsätter att instruktörerna följt den kursplan vi ska rätta oss efter.

Jo, jag har förstått det. Och just därför är det ännu märkligare att en del instruktörer åker med knät i bland oss "elever".

Flera instruktörer har dock gett ett utomordentligt gott intryck och varit både präktiga, rekorderliga, sannolikt borgare och hyfsat snabba. :)

Det där är ju inte helt sant, du behöver gå en kurs vartannat år sist jag kollade.

SMC glömmer dock ofta att informera att en SMC-försäkring är en året runt försäkring så om de är hälften så dyra som en ordinarie försäkring så försvinner poängen. Självriskerna är horribla också.

Du har delvis rätt 25% i självrisk kan vara rätt dyrt men jämför med ex hondas märkesförsäkring som är 25k oavsett vad du gör så tycker jag det är billigt. Det fina med dom där 25% är att du får laga hojjen själv om du vill med vilka delar du vill, visa kvitto på det du laggt ut och betala 25% enbart på det beloppet... Dessutom så är många försäkringar åretruntförsäkringar ex IF har så man betalat 75% på sommarhalvåret och resten på vinter mao säg 2200kr mån sommaren och 450kr mån på vintern aja lite OT kanske.

hoppsan.

vet humle & dumle om detta?

Det kan man fråga sig. 5års medlemskap på en dold kommunistsite, och sen börja hetsa i en tråd så här? Det ser inge bra ut iaf. Men vem vet, vi kanske kan få ett nytt sånt där "Men ååhhhh, skit, piss oh fan också! Jag kommer aldrig mer logga in här på SH"-moment. För man kan väl inte först sitta och spy all sin galla över kommunismen och sen vara aktiv medlem på ett supportforum? Det vore ju hysteriskt kul iofs :hihi

PS. Swedie som alla vet driver SH... *Here comes the scaaaary part* Han är även Admin på SMC's forum :konspiration

Är ganska säker på att jag sett en till krasch med instruktör på grund av allan men är inte 100. Har sett instruktörer köra med knäskrap, och det är ju ballt. Men är det ett bra föredöme på en trafiksäkerhetsövning? Jag är väldigt tveksam till det faktiskt.

Och just därför är det ännu märkligare att en del instruktörer åker med knät i bland oss "elever".
Kör du utan skrap kan du lika bra köra EU-moppe!:7peta

Hur seriös är förresten denna tråd!?
Vuxna, intelligenta och mogna personer som blir upprörda över en tecknad serie kan ju inte vara seriöst?? Läge för länken med Siewert Öholm och WASP igen?

Mackan, gör nåt! :mad:

Jag håller på och författar ett pressmeddelande innehållandes att det är SMC som sabbat Eventims server. Back up plan är att olla handen rejält inför nästa SHK och vara väldigt "artig".

Kör du utan skrap kan du lika bra köra EU-moppe!:7peta

Hur seriös är förresten denna tråd!?
Vuxna, intelligenta och mogna personer som blir upprörda över en tecknad serie kan ju inte vara seriöst?? Läge för länken med Siewert Öholm och WASP igen?

Ja, skrap är bra men då behöver man inte leka martyr och präktig.
Säg som det är, lek för vuxna alltså.
Och visst är det väl utmärkt att GuW nu reagerat över odemokratisk propaganda som sprids? Sådant där skit har gjort Sverige till den avskrädesplats det är.

Last edited:
Tja, det är ju en tidning och tidningar skrivs/görs av journalister, och det vet ju alla sen tidigare att mer vänstervridna människor än journalister är svårt att hitta.

Det kan man fråga sig. 5års medlemskap på en dold kommunistsite, och sen börja hetsa i en tråd så här? Det ser inge bra ut iaf. Men vem vet, vi kanske kan få ett nytt sånt där "Men ååhhhh, skit, piss oh fan också! Jag kommer aldrig mer logga in här på SH"-moment. För man kan väl inte först sitta och spy all sin galla över kommunismen och sen vara aktiv medlem på ett supportforum? Det vore ju hysteriskt kul iofs :hihi

Efter Swedies svador om beskattning är Jag inte orolig men OM det vore så att debatter i ämnet är oönskade så har vi alla fall fått svar på frågan.

Och visst är det väl utmärkt att GuW nu reagerat över odemokratisk propaganda som sprids? Sådant där skit har gjort Sverige till den avskrädesplats det är.
Du får inte glömma all annan smygpropaganda som finns i samhället! Jag tänker t.ex. på att bussarna i Stockholm är röda. Helt klart dold indoktrinering! Tar dessutom bort människors frihet att välja vilken väg de vill ta till jobbet, troligen som ett första steg mot att ge upp sin egen vilja!

Så mitt förslag är att vi skapar ett nätverk mot all dold kommunistpropaganda som finns i samhället. Man kan aldrig vara för rädd!

Förlåt: Försiktig skulle det vara!

GuW, nu börjar du bli skäggig och gubbig.

Ser inte hur du finner seriefigurerna som politisk propaganda. De är menade att vara roliga. Inte att styra åsikter. Det är iaf vad JAG tar dom som.

Om jag baserade mina åsikter på seriefigurer så kanske jag bör fundera på hur bra det är...

Du får inte glömma all annan smygpropaganda som finns i samhället! Jag tänker t.ex. på att bussarna i Stockholm är röda. Helt klart dold indoktrinering! Tar dessutom bort människors frihet att välja vilken väg de vill ta till jobbet, troligen som ett första steg mot att ge upp sin egen vilja!

Så mitt förslag är att vi skapar ett nätverk mot all dold kommunistpropaganda som finns i samhället. Man kan aldrig vara för rädd!

Förlåt: Försiktig skulle det vara!

Och så kommer Ulf Åsgård in och försöker lägga sig till med nån slags översittarironi riktad mot vuxna, uppenbart intelligenta individer. Inget nytt på den fronten alltså. :rolleyes: Quack, quack, quack...

Har sett instruktörer köra med knäskrap

Bränna gummi..

Det där borde ju ge stjärna i kanten om du frågar mig. Jag har aldrig varit på nån SMC-kurs men fått för mig att det mest är moralpredikning och att man inte får gasa ordentligt osv så det här låter ju nästan lite lovande.

Last edited:
GuW, nu börjar du bli skäggig och gubbig.

Ser inte hur du finner seriefigurerna som politisk propaganda. De är menade att vara roliga. Inte att styra åsikter. Det är iaf vad JAG tar dom som.

Om jag baserade mina åsikter på seriefigurer så kanske jag bör fundera på hur bra det är...

Nääe, serifigurer är baara söta och gulliga, det är nog ingen baktanke med sånt...

http://se.youtube.com/watch?v=B1IME451NDY&feature=related

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back