Klart att du som medlem ska framföra vad du stör dig på. Det gör jag. Jag tar en aktiv ställning. DVS jag gör mer än bara snackar.
Lugn nu, du snackar, jag snackar, du är medlem, jag är (var) medlem.
Värvningen med gratis medlemskap året ut.. Hur många månader var det??
Jag vet inte, borde inte du veta det? Jag minns det som att det var i mitten av sommaren ni körde igång det där.
Många som dessutom gick med under kampanjen har valt att betala medlemskapet nu i år.
Det är i och för sig positivt, mycket bra!

Hur många och hur stor andel har gjort detta val?
Jag som instruktör lägger ytterligare 1000 kr för att DU ska utvecklas till en säkrare mcförare. DVS jag investerar i din körning.
Du får urtsäkta men det där köper jag inte. Jag tror inte du ger mig 1000kr för att jag skall utvecklas, skulle du i så fall ge tusen kronor för att jag skulle få utvecklas med någon annan instruktör och organisation än dig via SMC?
Med så mycket körning klotar även instruktörer. Vi är precis som ni andra människor och gör misstag.
Absolut, och det är ingen stor sak i så fall. Å andra sidan, ska man över huvud taget acceptera omkullkörningar av vana förare på en trafiksäkerhetsutbildning? Men okej, det är ju en låg frekvens du håller. Det är dock inte vad jag syftar på, jag syftar på ny-exad instruktör som klotar dagen efter examination och får fortsätta "instruera". Det är inte okej. Bränna gummi i depå är inte okej heller om man vill verka seriös. Är ganska säker på att jag sett en till krasch med instruktör på grund av allan men är inte 100. Har sett instruktörer köra med knäskrap, och det är ju ballt. Men är det ett bra föredöme på en trafiksäkerhetsövning? Jag är väldigt tveksam till det faktiskt.
Har du inte förstått det så har du troligen inte deltagit i kursen. Vet inte var du varit på för kurser. Men jag förutsätter att instruktörerna följt den kursplan vi ska rätta oss efter.
Jo, jag har förstått det. Och just därför är det ännu märkligare att en del instruktörer åker med knät i bland oss "elever".
Flera instruktörer har dock gett ett utomordentligt gott intryck och varit både präktiga, rekorderliga, sannolikt borgare och hyfsat snabba.