Är SMC kommunister?

Status
Ej öppen för fler svar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag bläddrade lojt i det senaste nummret av deras medlemstidning, och på sista sidan hittade jag Sture Stelben, den tecknade serien.

Mijömuppar som genom oparlamentariska aktioner utan mötestillstånd hindrar Harly Harry från att utföra sitt yrke, med Sture i spetsen!

Sedan fäller Sture kommentaren "Man är ju inte HELT hjärndöd bara för att man sugits in i en grabbgubbig motorkultur"

Det är alltså så SMC ser sina medlemmar, inte helt hjärndöda, IAF inte om dom kompenserar med att vara miljömuppar också, i annat fall är man helt hjärndöd?

Jag surfade in på tecknarens hemsida www.kallblad.se (som han gör reklam för i tidningen) och hittade fler av Sture Stelben serierna med illa kamouflerad kommunist-trädkramar propaganda i...

Lyckliga kollektivfamiljer med lyckliga barn, antikapitalistiska kommentarer om att somliga köper nya motorcyklar medans dom riktiga entusiasterna åker gammalt osv...

Barn vars trädkojor kapas ner för att det ska byggas vägar osv...

Ska verkligen SMC sprida sånt?

Markus, får vi din syn på saken?

Märkligt sammanträffande, jag fick ett PM av en medlem angående detta. Han uppmanade mig att starta en tråd om det faktiskt. :confused: Nåväl. Du har så klart rätt, SMC är en konstig klubb för inbördes beundran och säkerligen delvis kommunister om du frågar mig. Bara en sådan sak som den där tidningen, snacka om humörsänkare när den ligger innanför dörren efter en lång dag av hederligt välfärdsbyggande på kontoret. Sist fick mittuppslaget föreställandes någon jävla äcklig glidarhoj dock äran att agera kladdlapp för ett meddelande jag var tvungen att skriva. Å andra sidan är alla MC-tidningar liak värdelösa och nördiga, jag är till 90% säker på att merparten av MC-tidningarna säljs till folk som inte ens har hoj, dvs andra klassens medborgare.

Sture Stelben är skittråkig och håller samma låga kvalitet som t.ex. Hagbard eller de där fula föräldrarna med en baby som publiceras i antingen DN eller SVD. Sture Stelben ska alltid vara lite lustigt med "kasprutt"-text bakom en ful, äcklig, jävla mopedliknande motorcykel som den där skäggiga tönten kör med sin 50-talshjälm. Minns faktikt speciellt ett nummer där en "rik" (läs: ond) motorcyklist uppmanade Sture att bete sig på något speciellt vis, detta var så klart för att hetsa mot oss som tillhör samhällets elitstyrka.

Tycker SMC kunde engagera sig i MC-frågor istället för att skicka serietidningar till medlemmarna. Förhoppningsvid bidrar annonsintäkterna med mer än vad produktion och distribution kostar så då får det väl vara så.

Det mest störande med SMC är inte tidningen dock, det är deras översittarfasoner likt alla andra monopolister. Kolla hemsidan t.ex. om man ska köpa en MC-kurs. Varför betalas inte pengarna tillbaka om man avbokar? Borde de inte kunna återbetalas om de kan sälja biljetten till någon annan? Samma fasoner som flygbolagen, och dem vill få andra efterlikna.

Deras bankurser då, ja snacka om inbördes beundran som sagt. Instruktörer son klotar, instruktörer som bränner gummi i depån osv. Jag är helt säker på att deras så kallade trafiksäkerhetsarrangemang har totalt motsatt effekt, speciellt med sådana förebilder. Skall dock erkänna att en del på de där kurserna har varit väldigt bra men det har varit ett gäng stolpskott på de tre arrangemang jag varit på, som vanligt så är det väl några få som drar ner anseendet...

Och apropå kommunism då, det där med att de gav gratis medlemsskap är så störande sosseaktigt att det inte är klokt. Jag vill också ha gratis medlemsskap i år, kan jag få det tror du? Det minst jag kan göra är att trotsbetala mitt medlemsskap så sent det bara går.

För övrigt har jag skadat armen och slagit i huvudet idag så jag är på dåligt humör. :4skrika

fantastiskt. Jag har gått som katten kring het gröt runt denna frågan sen Jag basunerade ut min misstro om föreningen i SMC-tråden men kännde att det var läge att hålla låg profil (kgb ser oss) men så lyses ämnet upp äntligen!

fantastiskt. Jag har gått som katten kring het gröt runt denna frågan sen Jag basunerade ut min misstro om föreningen i SMC-tråden men kännde att det var läge att hålla låg profil (kgb ser oss) men så lyses ämnet upp äntligen!

Frukta inte, när SMC skickar lönnmördare ser du reflexvästarna på långt håll!

Jag har en idee ! Vi går med i den ANDRA stora rikstäckande föreningen som värnar om mc åkandets framtid !

Om det nu är så mkt fel på smc... då är det väl för fan bara att gå ur, och inte vara medlem längre.. mkt klagan från många, gör något vettigt åt det i stället för att klanka ner på smc o deras instruktörer...Visst finns det säkert stolpskott där, men det gör det med säkerhet här på SH oxå..hyckleri och tycka synd om sig själva, prata illa o gnälla är nog det som de flesta på detta forum kan.
Fy f-n så beklagligt att inte kunna läsa positiva saker lika ofta som negativa...
Är det verkligen så hemskt i allas liv att det som gäller är att prata skit o gnälla.???
Sur F....a ? ja idag då jag läser en massa smörja på ett forum där man kan tycka att det ska vara en roligare stämning.

Om det nu är så mkt fel på smc... då är det väl för fan bara att gå ur, och inte vara medlem längre..

Grejen är, att i alla fall jag, är inte medlem.

Det KAN bero på att dom vitskäggade gubbarna i reflexväst sprider komunistpropaganda.

Jag skulle kunna gå med i den andra rikstäckande organisationen om den hade funnits.
Nu finns den inte och jag har inte tänkt starta den, så då är mitt val att stå utanför.

Risken är att vi är flera som väljer att stå utanför en organisation som sprider politisk propaganda åt vänsterhållet.

Jupps vi som jobbar inom SMC är kommunister..
Och vi som jobbar som instruktörer är självklart bara balla snubbar som bara kör kurser för egen vinnings skull.
Det är precis därför vi som instruktörer lägger ca 1000 kr ur egen ficka per kursdag för att lära er köra hoj.

Siffror hittills pekar åt att de som gått våra kurser är inte inblandade i olyckor i lika hög grad som de som inte gått våra kurser.
Dock inte gått tillräckligt lång tid för att kunna visa att detta inte bara är en tillfällighet.
Vårt grannland Norge har kört liknande kurser under flera år. Och all forsklning kring det visar klart och tydligt att kurserna har minskat olyckorna.

Vi som lägger ner stora dela av våra semestrar och ledig tid med detta gör det för att vi tycker det är jävligt kul att köra hoj. Samt att det är jävligt kul att lära andra att hantera en hoj.
Flera deltagare på våra kurser har i efterhand hört av sig till oss på olika sätt för att berätta hur det de lärt sig på våra kurser förmodligen har räddat dem från allvarliga olyckor.

Hur vi än jobbar så finns det några av er som bara ger oss skit. Och allt vi gör har bara motsatt effekt. *
Endera är vi moralkärringar som springer med pekpinnar.
Eller så är vi rötägg som burnar i depån.. kör på bakhjulet.. Kör för fort.

Vad ni inte tycks fatta är att i princip alla som jobbar inom SMC gör det ideellt. I en ideell organisation med över 60 000 medlemmar finner ni Komunistern, Moderater, Sossar, Miljöpartister, Nationalister och rasister mm mm. Flera av dessa har valt att engagera sig för någon som vi alla här gillar..

SMC är politiskt obundet.

GUW i detta land står det dig fritt att starta vilken organisation du vill.
Så efter som du efterlyser en starta den själv då.
SMC startades för ca 40 år sedan.. Men bara några få medlemmar. Idag jobbar vi som remissinstans för lagförslag mm.
Så sätt fart bara.. istället för att sitta och spy galla över andra.

Last edited:

Då vore det väl kanske lämpligt att se över vad dom publicerar för smörja då?
http://www.kallblad.se/htmls/sture-familjekollektiv.htm
http://www.kallblad.se/htmls/sture-porrgatukok.htm
http://www.kallblad.se/htmls/sture-skogsbarn.htm
GUW i detta land står det dig fritt att starta vilken organisation du vill.
Så efter som du efterlyser en starta den själv då.

Jag har redan i ett inlägg högre upp förklarat att jag inte har ambitionen att starta ett alternativ, men du kanske tycker att det är bra att splitta SMC i två delar, SMC(r) för dom med komunistiska värderingar och Nya SMC för dom som vill vara med i en politiskt ofärgad organisation?

SMC startades för ca 40 år sedan.. Men bara några få medlemmar.

Ni är på väg dit igen, med några få medlemmar... :D

Då vore det väl kanske lämpligt att se över vad dom publicerar för smörja då?
http://www.kallblad.se/htmls/sture-familjekollektiv.htm
http://www.kallblad.se/htmls/sture-porrgatukok.htm
http://www.kallblad.se/htmls/sture-skogsbarn.htm

Jag har redan i ett inlägg högre upp förklarat att jag inte har ambitionen att starta ett alternativ, men du kanske tycker att det är bra att splitta SMC i två delar, SMC(r) för dom med komunistiska värderingar och Nya SMC för dom som vill vara med i en politiskt ofärgad organisation?

Ni är på väg dit igen, med några få medlemmar... :D
Ja man kan ju lägga olika värderingar i en tecknad serie.
En serie som den senaste tiden varit inne på någon flummig grön våg med miljöinriktning.. Vilket är en stor trend totalt i samhället idag.
Många organisationer jobbar för en större miljömedvetenhet idag.
Vilket borde ses som något positivt.
Om de sen skulle läsa mc-folket kontinuerligt så skulle du också upptäcka att SMC väcker opinera mot alla oavsett politisk inriktning.

Men Guw. Du har ju så enormt mycket att säga i de flesta trådar.. Du har säkerligen inga problem att hitta medlemmar som enbart tar upp frågor med inriktningar som talar för dina intressen.. Och skapa något bättre än SMC så.
Något som jobbar med trafiksäkerhetsfrågor och försöker göra någon.
Vad gör du själv för att förbättra hojintresset?
Tycker du mest sitter och har en massa åsikter om hur saker och ting ska göras och vara.. Men i mina ögon så är det jävligt mycket snack och jävligt liten verkstad.

...vi som instruktörer lägger ca 1000 kr ur egen ficka per kursdag för att lära er köra hoj.

Vi som lägger ner stora dela av våra semestrar och ledig tid med detta gör det för att vi tycker det är jävligt kul att köra hoj. Samt att det är jävligt kul att lära andra att hantera en hoj.

Vi andra som tycker det är kul får lägga 1400 eller mer, undrar vad Sture skulle tycka om det.

Som sagt, bort med kommunistserien i så fall.
Så sätt fart bara.. istället för att sitta och spy galla över andra.

I det har du rätt, det är lätt att klaga och det är egentligen om något vänsterfasoner. Å andra sidan så bör man väl åtminstone som medlem få föra fram kritik mot upplevda fel. Eller tycker du instruktörer som spelar allan och kraschar på era utbildningar är okej? Eller någon annan instruktör som bränner gummi?

Mina åsikter är framförda på annat sätt också.

Och eran medlemskampanj var jävligt störande, som att skriva upp sig på gymkort för att få höra dagen efter att det är gratis träning för alla i ett halvår. Ge oss som varit medlemmar en premiesänkning hellre än att ge bort det till en massa folk som uppenbarligen inte ens vill vara med, eller en rabatt på nästa bankörning - för min uppfattning är inte att eran körning är bättre än t.ex. Actionpics, med undantaget att bolagen av någon konstig anledning helförsäkrar knäskrapet hos er.

Men Guw. Du har ju så enormt mycket att säga i de flesta trådar.. Du har säkerligen inga problem att hitta medlemmar som enbart tar upp frågor med inriktningar som talar för dina intressen.. Och skapa något bättre än SMC så.
Något som jobbar med trafiksäkerhetsfrågor och försöker göra någon.
Vad gör du själv för att förbättra hojintresset?
Tycker du mest sitter och har en massa åsikter om hur saker och ting ska göras och vara.. Men i mina ögon så är det jävligt mycket snack och jävligt liten verkstad.

Okej, jag tar det en gång till, men den här gången skriver jag det extra sakta så att alla hänger med.

"Jag har ingen ambition att starta en egen förening."

Var det sakta nog för dig, eller förstod du inte den här gången heller?
Jag gillar inte föreningar, då dom flesta urartar till toppstyrda gubbgäng med ja sägare, oavset om det är jaktlag, golfklubbar eller SMC

Att jag har åsikter är väl bra, min åsikt är att SMC bör se över budskapen dom sprider, jag antar att dom har i sina stadgar att dom är politiskt obundna, då bör dom vara det också.

Se där, nu har jag jobbat flera minuter för att förbättra SMC, helt utan krav på ersättning, och dessutom UTAN att vara medlem.

DET är verkstad!

Jag har utöver det fått en människa till att börja åka hoj, desvärre tipsade jag honom om SMC dessutom och han blev medlem, men han kanske inte har betalat in för i år så jag hinner prata med honom om saken.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back