roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
...Sist fick mittuppslaget föreställandes någon jävla äcklig glidarhoj dock äran att agera kladdlapp för...
...Deras bankurser då, ja snacka om inbördes beundran som sagt. Instruktörer son klotar, instruktörer som bränner gummi i depån osv. Jag är helt säker på att deras så kallade trafiksäkerhetsarrangemang har totalt motsatt effekt, speciellt med sådana förebilder. Skall dock erkänna att en del på de där kurserna har varit väldigt bra men det har varit ett gäng stolpskott på de tre arrangemang jag varit på, som vanligt så är det väl några få som drar ner anseendet...
Frukta inte, när SMC skickar lönnmördare ser du reflexvästarna på långt håll!
...Det KAN bero på att dom vitskäggade gubbarna i reflexväst sprider komunistpropaganda...
...Ja, skrap är bra men då behöver man inte leka martyr och präktig. Säg som det är, lek för vuxna alltså...
...Jag vet vilka instruktörer jag sett skrapa och i synnerhet så gasade de helvete när de tog av sig västen och "engagerade" sig extra mycket i att stärka mig som förare efter deras instruktörspass. Om du verkligen vill veta så kan du få det via PM - i gengäld så vill jag ha en officiell förklaring av någon kursansvarig - deal?...
Tjaa, Ni pöjkar, när Che Jesper och hans politbyrå ska försöka dra några slutsatser av denna tråden blir det inte särskilt lätt

-Här gäller det att Ni aktar Er för stämpeln med reflexvästar, och den stackars instruktör som anländer orakad till kursen släpps inte in på området. Det kan vara svårt att bli av med den stämpeln... Har jag hört...
- Men tro för den skull inte att Ni kan försöka utbilda sporthojsförare i något som ens på stort avstånd kan öka förarens skicklighet och förmåga att hantera sin hoj.
- Ha framför allt inte roligt! Detta kan uppfattas som oseriöst. Fråga inte så mycket i teoripassen! Korvstoppning gäller - NTF har mycket material att välja bland - gärna statistik om synlighet i trafiken...
- Engagera Er inte så att det syns. Försök inte dela med Er av eventuella iaktagelser eller ännu värre - Er erfarenhet och kunskap. Ni kan ha en ännu bättre förare bland deltagarna

- Granska noggrant och med stort allvar alla publikationer och inlägg så att över huvud taget inget som kan vara anstötligt ens med en medveten vinklad betraktares ögon publiceras.
Und so weiter...
Jag tolkar i alla fall trådens ursprung som galghumor, GuW. Markus - Dina synpunkter angående kursen är nog värda det PM som erbjöds. Framgick dessa av Din utvärdering?
Sporthojsprojektet är ju faktiskt ett försök att få de som tidigare aldrig skulle ha deltagit i en "trafiksäkerhetsfrämjande aktivitet" att komma till kurserna, ta del av informationen, utvecklas som MC-kuskar (= öka marginalerna) och i slutändan kanske få med sig verktyg för att reflektera över risker och sin egen körförmåga. Ska det ha en chans att lyckas tror jag att instruktörerna måste besitta social- och kör- såväl som pedagogisk förmåga. Och kunna ha kul med deltagarna. Bränna däck känns väl lite off i sammanhanget.
Är syftet fel? Helgar ändamålen medlen? Jag tror i a f att GuW:s skäggige reflexvästinnehavare har mindre chans att lyckas med sitt flygblad och sitt touringjärn med halva europakartan på den aluminiumklädda packboxen...
För övrigt gillar i a f jag Stelbenet. Och tror mig kunna motstå både glidare och eventuella dolda budskap - ungefär motsvarande Öholm och WASP.
Mina 2p :duckar
Last edited: