Jag har bara erfarenhet av två CTEK Zafir 45 och en CTEK MULTI XS 3600.
Dessa laddar batteriet till ca 14,3 Volt och slår sedan ifrån och låter spänningen sjunka till området 12,8 till 12,9 Volt när det blir en ny laddning upp till ca 14,3 Volt.
Tiden innan spänningen sjunkit och det är dags för en ny laddning beror på batteriet (högre syrakoncentration ger högre grundspänning) och på hur laddat batteriet är.
Så dina 13,2 Volt kan bero att batteriet har varit uppe i 14,3 Volt och nu sjunker långsamt.
Ett sätt ta reda på det är att dra ut 230Volt kontakten.
Koppla loss laddaren från batteriet 1 minut så laddaren är säker på att laddningen är avbruten.
Koppla dit laddaren till batteriet.
Mät batterispänningen samtidigt som du trycker i 230V kontakten i vägguttaget.
Börjar Cteken ladda direkt kan du se vad som händer med batterispänningen, går batterispänningen snabbt till 14,3 Volt och faller sedan, batteriet fulladdat.
Måste du ställa C-teken i MC-läge, mät batterispänningen samtidigt när du ställer C-teken i MC-läge, går batterispänningen snabbt till 14,3 Volt och faller sedan, batteriet fulladdat.
Men blir batterispänningen stående på mindre än 14 Volt och kryper långggggsssssssamt uppåt, batteriet behöver laddas mera.
Min erfarenhet är att även helt nya batterier direkt från hyllan kan behöva från 2 till 8 timmar för att bli fulladdade om de laddas med en MC-laddare som inte ger mer än 0,5 till 1A i laddläge.