Är jag den enda?

duckie skrev:
Är jag den enda som aldrig kraschat? Aldrig ens varit nära? Aldrig åkt fast för snuten (på hoj), aldrig tappat den i backen och kör lätt 1500 mil på ett bakdäck.

Jag har kört i sammanlagt 10 år - många mil och till många ställen. Håller aldrig hastighetsbegränsningarna, gillar gas och broms. Jag har till och med petat in ett par bandagar.

Och det har aldrig hänt mig eller hojen nåt.

Vad beror det på? Är jag überbäst på att köra, har jag tur, är jag en höna eller är det så enkelt att tjejer kör bättre än killar?

Vad är det man brukar säga; Peppar Peppar ta i trä, efter man sagt något sådant.. :gnissla

/R

O klotad!
Det e lite som att hitta en oskuld.
Det gör oftast ondast första gången men det brukar
bli bättre! :yoparty
Jag har aldrig krockat med något fordon men har
skrapat kåpor några gånger.
Det e som att lära sig att gå, man trillar lite
ibland men reser sig stabilare och stabilare.

philsson skrev:
klockrent.. :hihi Du påminner mig om farsan. Han hade lånat min hoj, var påväg hem och låg bakom morsan när hon körde bil. De skulle strax svänga vänster så tänkte han köra om och sen skära vänsterkurvan lite fint så han drog upp på bakan och körde om mor min och när han väl var om så kom det en bil och körde där han hade tänkt gena kurvan + att farsan hade lite för hög fart så han åkte upp på trotoaren prickade mellan 2 stolpar och rakt ut i någons trädgård. Finns fortfarande spår 2 månader senare. :rofl
hahahahaha :D det var rätt säkert..! :tummenupp :D

Börja lugnt och kör hårt

Jag är lite för ny för att uttala mig men krascher sker nog mest när man försöker göra nått man eg inte klarar.

Själv lyckades jag innan jag fått mitt körkort, Träning till väjningsprovet i ca 50. Inget jag vill upprepa i högra hastighet men bra att ha känt på det.

duckie skrev:
Är jag den enda som aldrig kraschat? Aldrig ens varit nära? Aldrig åkt fast för snuten (på hoj), aldrig tappat den i backen och kör lätt 1500 mil på ett bakdäck.

Jag har kört i sammanlagt 10 år - många mil och till många ställen. Håller aldrig hastighetsbegränsningarna, gillar gas och broms. Jag har till och med petat in ett par bandagar.

Och det har aldrig hänt mig eller hojen nåt.

Vad beror det på? Är jag überbäst på att köra, har jag tur, är jag en höna eller är det så enkelt att tjejer kör bättre än killar?

Är du missnöjd över dä då? :7peta

Tyvärr så är det väl så att kör man hoj så kommer nog kraschen förr eller senare. Grus, olja/diesel, regnvåta vägar, andra trafikanter, för hög fart är bara några exempel till kracher och mycket kan man inte påverka själv, det bara händer. Det är dock inget jag önskar någon!

Men kan man köra många år och många mil utan olyckor så har man nog förmågan att inse sina begränsingar i olika situationer och läsa av trafik och väg på ett bra sätt. Krascher beror ju ofta på för hög hastighet eller ett förarfel (men inte alltid)...

Har själv hunnit med att syna backen ett par gånger under sammanlagt 16 år.

Däcket som sitter på nu har gått ungefär 1 600 mil och hänger med ett tag till... ;)

Nogger skrev:
....åkt på samma men dom räcker bara hälften..... ÖKA !!!!!!!!!!!! :)
Kan kanske bero på att jag mest åker bana... och då räcker bak bara
2 dagar i bästa fall.... :rolleyes:

Som jag skrev så va det på gata först uppsättningen jag hade gick nämligen bara på gata därför så länge tur att man ska köra på Slicks nästa år Metzler k2 får de bli mer fart mer grepp men håller väl sämre men va fan spelar det för roll

mina andra power höll inte ens en hel dag på anderstorp i sommras hela söndagen va en ren orgie i släpp dum som jag va så hade jag inga extra däck me mej :D

duckie skrev:
Är jag den enda som aldrig kraschat? Aldrig ens varit nära? Aldrig åkt fast för snu..................
Duckie - Kör som en :tuttar med 80hk på veven? ungefär
på 170kg

Kille som kör 1000cc - Kör som en kille ska pressa gränserna,
180hk (veven) på 180kg.

Det har inte med skicklighet att göra.

Kör du 1500 mil på 1 backdäck så har du anledningen där.
När jag körde 125a kom jag inte ens 600 mil.

stef@n skrev:
1840525 Ingen vurpa eller tappad hoj här heller :banana , men 1500 mil på ett bakdäck, not!

Då har det även hänt mig :gnissla

Var ute och åkte med min sambo och skulle stanna vid en korsning, fick ned foten i en grop i asfalten och där låg vi på asfalten och undrade vá fan vad det som hände.

Resultat: trasig blinkers och repig backspegel. Känns som vi kom lindirgt undan :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT