Är jag den enda?

Gottis skrev:
börjar rejsa då kan vi börja snacka om att Kracsha :3freak

ursäkt men hur får man ett bakdäck att hålla i 1500 mil är det gjort av betong lr :7peta

mina gatdäck tar slut efter 500-600 mil på sidorna så det börjar släppa okej då kör jag hårt med

5-600 MIL..... :va Hur får du dom att räcka så länge.... :rolleyes:

sandstream skrev:
Svårt att svara på varför du aldrig kraschat.
Det finns ju folk här på SH som framstår som riktigt snabba men sen visar sig verkligheten vara lite annorlunda.

:tummenupp

philsson skrev:
Klart tufft att du vågar köra bakhjul. Inte många tjejer som ens skulle våga sätta sig på en hoj. :Bugar

Philsson. Att Duckie lätt kör 1500 mil på ett bakdäck betyder nog inte att hon wheelar hela tiden.

/ Johan

duckie skrev:
Är jag den enda som aldrig kraschat? Aldrig ens varit nära? Aldrig åkt fast för snuten (på hoj), aldrig tappat den i backen och kör lätt 1500 mil på ett bakdäck.

Jag har kört i sammanlagt 10 år - många mil och till många ställen. Håller aldrig hastighetsbegränsningarna, gillar gas och broms. Jag har till och med petat in ett par bandagar.

Och det har aldrig hänt mig eller hojen nåt.

Vad beror det på? Är jag überbäst på att köra, har jag tur, är jag en höna eller är det så enkelt att tjejer kör bättre än killar?

Tja man brukar ju få stå och röka en stund innan du kommer ikapp så....... :7peta :hihi
Men du vet ju hur jag å vissa andra :tomten är oxå :rofl

Fakkverk skrev:
Philsson. Att Duckie lätt kör 1500 mil på ett bakdäck betyder nog inte att hon wheelar hela tiden.

/ Johan
åh.. :D jag hade visst otur när jag tänkte. Hade vart tufft annars. :brinnerup

Stoppsladd skrev:
Tja man brukar ju få stå och röka en stund innan du kommer ikapp så....... :7peta :hihi
Men du vet ju hur jag å vissa andra :tomten är oxå :rofl

Det är bara för att inte skada era känsliga egon, kära du. ;-)

Jag avskyr nämligen att se män gråta.

Idioter och små barn har änglavakt?

Nej, men skämt åsido tror jag att olycksrisken och förmågan till riskbedömning (i förlängningen intelligensen) står i direkt motsatsförhållande till varandra. I alla fall vid körning i trafik. Så det är bara att gratulera!

P.S. Jag har bara kört i 1,5 år så jag avstår från att blanda in min egen statistik då den troligtvis inte är relevant. D.S.

Master_ skrev:
Om du lyckas få ett bakdäck att lätt hålla 1500mil så antingen kör du försiktigt (även om du inte tycker det) eller så kör du på hårda hockeypuckar.. vilka knappast ger bra högfarts egenskaper.. Så jag tror helt enkelt på att du e heeeeelt laglydig och/eller har fet tur :hihi

Jag kör bara! Försiktigt eller vårdslöst - nånstans där emellan skulle jag tro.
Håller aldrig hastighetsbegränsningarna.

duckie skrev:
Det är bara för att inte skada era känsliga egon, kära du. ;-)

Jag avskyr nämligen att se män gråta.

Snyft. :gråta :gråta

Ontopic: 4 år med körkort, 3 säsonger hojkörande. Ingen olycka (riktigt nära en gång, därav ett år utan hoj.. ), men det svinkörs ganska ofta.

Inga böter eller liknande. Borde ha fått det minst en gång, men han kom aldrig ifatt mig. :rodnar

duckie skrev:
Är jag den enda som aldrig kraschat? Aldrig ens varit nära? Aldrig åkt fast för snuten (på hoj), aldrig tappat den i backen och kör lätt 1500 mil på ett bakdäck.

Jag har kört i sammanlagt 10 år - många mil och till många ställen. Håller aldrig hastighetsbegränsningarna, gillar gas och broms. Jag har till och med petat in ett par bandagar.

Vad beror det på? Är jag überbäst på att köra, har jag tur, är jag en höna eller är det så enkelt att tjejer kör bättre än killar?
Hmm gissar att det kan bero på att du aldrig kör för fort förbi en poliskontroll, aldrig tappat hojen, alltid hållit dig på vägen osv. :tungan

Föresten, hur ser framdäcket ut? Eller kör du på slagen under 1500mil? :fyllisar

Känt citat inom sporthojsvärlden:

"Det är inte frågan OM jag kommer att krasha utan NÄR jag kommer att krasha"

:7peta

Mitt körkort var knappt två månader nytt (varav en månad utan hoj) när jag blev tagen av en tokig polisaspirant som påstod att jag :rolleyes: försökt köra ifrån dom. Givetvis blev jag senare oskyldigt dömd för detta. :mad: :brinnerup

Jag har vält min hoj. Eller tappat den snarare. Det som fick sig en törn var väl det redan obefintliga självförtroendet, eftersom jag fick ringa en kompis när jag konstaterat att jag inte kunde resa upp den själv. :4skrika

Nu jävlar ska här gasas!... hann jag tänka varvet innan jag vurpade i låg fart på Sviesta med mer skador på mig och knappt några på hojen. :näsblod Fick ställa in tänkta premiärtävlingen och ta det lungt hela förbannade sommaren. :död

Men jag har aldrig försökt åka iväg med skivbromslåset i, det har andra skött åt mig :hihi

jookan skrev:
Har alldrig krashat varit nära ett par gånger men hoppas jag slipper men åker hårt en då men 1500 mil på ett backdäck fixar jag f#n inte..
Är det inte stor skilnad på däck, prestanda kontra Slitage? Åkte 750 mil både bana (3 dar) och landsväg ( Mich pilot Power ) så mycket har jag aldrig fått ut av ett bakdäck!. Mich pilot sport ska visst hålla ännu mer men med något sämre prestanda. Är Bra prestanda = Kort livslängd på däcket?

Det kommer!!!

duckie skrev:

Oavsett hur du kör ,när o var .......det kommer när du minst annar det !! :pannkyss

Silwer skrev:
Å andra sidan vem bryr sig att du inte vurpat eller kört i tio år på ditt bakdäck, det där kan du ju dra i skitsnacksforumet och inte här.

Ja du uppenbarligen eftersom du bemödade dig om att svara.
Nu pip iväg och låt de vuxna tala.

...

duckie skrev:

kanske e som med snowboard, " de som inte ramlar lär sig inget ":D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...