Är jag den enda?

Jag tror det beror på att du som tjej inte fastnar i den manliga jag-vill-vara-tuffast hysterin.

Man hetsar varandra rätt duktigt emellanåt.

Som i "golfaren"

-"är ju inte så jävla svårt att skrapa ihop 36 poäng om man spelar kärringspel"

:rofl

duckie skrev:
Vad beror det på? Är jag überbäst på att köra, har jag tur, är jag en höna eller är det så enkelt att tjejer kör bättre än killar?

Tror att du kör inom dina (och omgivningens) begränsningar, och höjer ribban sakta.
Kanske ett gnutta tur med (för du kör väl i stan ibland...)
Keep up the good work :tummenupp

Tror att många sporthojs-krasher som sker utanför bana och tävlingssammanhang, på allmän väg (läs kurvig 70-sträcka) sker just för att föraren kör utanför sin och omgivningens begränsningar.

Polisen får man ju inga problem med bara man kör lite lungt och försiktigt och tänker innan man bara ger järnet. Vissa vägar står ju polisen nästan aldrig på.

Krashat kan ju hända vem som, alla jag känner som kör hoj har krashat nångång tror jag. Typ omöjligt att bedömma risker i vissa fall, Jag skulle till jobbet då jag körde omkull, kom lite fort in i en rondell som jag brukar köra lika fort i, gummibeläggningar som f%n hela rondellen helt hal, jag flög vidare.

Aldrig hänt hojen nått, Du kanske är extremt rädd om den och kollar stödet 12 gånger innan du lämnar hojen och kollar så skivbromslåset inte sitter kvar 2 gånger efter du låst upp och tagit ur det? :tungan

Köra bakhjul osv, Det är ju bara nått som är skoj. Tror inte speciellt många här inne ligger och tränar att köra bakhjul hela sesongerna, det finns ju en hel del men långt ifrån alla. Var och en väljer ju att köra som den tycker är roligt.

Du verkar vara en bra trafikant iaf. :)

2fast4Some skrev:
Kört sporthoj i 15 år. Aldrig kraschat/tappat. Banpremiär i år (totalt sex gånger). 1500 mil/år. Kör i snabba gruppen.

Du kanske har MASSOR av marginal kvar!!
Hur kan du låta bli att prova??
Det kan kanske gå hur fort som helst ... :)

Padde skrev:
kollar så skivbromslåset inte sitter kvar 2 gånger efter du låst upp och tagit ur det? :tungan
hahaha en klassiker... har varit så nära några gånger, det som räddar mig varje gång är att jag har inbyggt larm i skivlåset.. som går på bara av att man startar hojen.. räddaren i nöden.. :tummenupp årets julklapp :tomten ?

elwe skrev:
Du kanske har MASSOR av marginal kvar!!
Hur kan du låta bli att prova??
Det kan kanske gå hur fort som helst ... :)

Och här ser vi varför killar kraschar :näsblod dock inget fel i och hettsa varandra lite utan de e bara skoj, tills man trillar (ingen egen erfarenhet dock :3freak )

Fan vad häftigt PADDE..jag tror jag också ska bli oUtLaW!

göra en grus-sprut i sandlådan på gården
jaga katten med motorcykeln
köra med hjälmen oknäppt
få hjärtklappning så fort någon säger polis i mitt öra

Det är sånt min typ av tjejer gillar...

Dalarna ligger ju en bit från stockholmstrafiken... :D

Nä, det är väl bara att säga grattis att du kör med förstånd, och håller marginalerna på rätt sida.
Jag har ungefär samma statistik på 10 år, så jag får väl höra att jag kör som en kärring jag med nu.

Fortsätt i samma stil du, if it ain't broken, don't fix it. :tummenupp

duckie skrev:
Är jag den enda som aldrig kraschat? Aldrig ens varit nära? Aldrig åkt fast för snuten (på hoj), aldrig tappat den i backen och kör lätt 1500 mil på ett bakdäck.

Jag har kört i sammanlagt 10 år - många mil och till många ställen. Håller aldrig hastighetsbegränsningarna, gillar gas och broms. Jag har till och med petat in ett par bandagar.

Och det har aldrig hänt mig eller hojen nåt.

Vad beror det på? Är jag überbäst på att köra, har jag tur, är jag en höna eller är det så enkelt att tjejer kör bättre än killar?

Om du lyckas få ett bakdäck att lätt hålla 1500mil så antingen kör du försiktigt (även om du inte tycker det) eller så kör du på hårda hockeypuckar.. vilka knappast ger bra högfarts egenskaper.. Så jag tror helt enkelt på att du e heeeeelt laglydig och/eller har fet tur :hihi

Långa farbron skrev:
Jag tror det beror på att du som tjej inte fastnar i den manliga jag-vill-vara-tuffast hysterin.

Man hetsar varandra rätt duktigt emellanåt.

Finns det en sån hysteri :arsele Personligen så hetsar jag mej själv rätt bra emellanåt.. men blir alldrig hetsad eftersom det är då man klantar sej..

Svårt att svara på varför du aldrig kraschat.
Det finns ju folk här på SH som framstår som riktigt snabba men sen visar sig verkligheten vara lite annorlunda.

duckie skrev:
Är jag den enda som aldrig kraschat? Aldrig ens varit nära? Aldrig åkt fast för snuten (på hoj), aldrig tappat den i backen och kör lätt 1500 mil på ett bakdäck.

Jag har kört i sammanlagt 10 år - många mil och till många ställen. Håller aldrig hastighetsbegränsningarna, gillar gas och broms. Jag har till och med petat in ett par bandagar.

Och det har aldrig hänt mig eller hojen nåt.

Du kanske är min motsats. Universum strävar väll alltid efter nån sorts balance.
Om det är så skulle jag vara tacksam om du kanske kunde repa hojen lite på tanken med startnyckel. Då kanske min otur skulle släppa lite =)

Master_ skrev:
Finns det en sån hysteri :arsele Personligen så hetsar jag mej själv rätt bra emellanåt.. men blir alldrig hetsad eftersom det är då man klantar sej..

Menar du att du hetsar dig själv ,men blir inte upphetsad ?

Du kanske skulle prova med kvinnor istället.

"Har du haft kontroll i kurvan så har du inte kört tillräckligt fort"

:yoparty

Heter det inte så? :va

philsson skrev:
... Vi killar har lättare för att bara göra sånt vi inte gjort innan. ...

Haha, stämmer bra. Minns första vurpan med rden, skulle styla för polarna och visa att det minsann går att dra den på bakan. Krutade på ner för bostadsområdet och minsann gick den upp på bakan. Felet var bara att jag fick upp en jäkla fart och gatan var snart slut. Lägger mig på bromsarna och försöker svänga, men det jäkla lerkletet som blir i kanterna på vägen gjorde att framhjulet gled undan. Lägger ner hojjen i komposten. :mad: Snabbt som fan upp igen, och konstatera att det ända som hände var böjd fotpinne, styre, blinkers samt bromspinne.

Men men man lär sig av sina misstag, nu bromsar jag i tid :)

Bomanrd skrev:
Haha, stämmer bra. Minns första vurpan med rden, skulle styla för polarna och visa att det minsann går att dra den på bakan. Krutade på ner för bostadsområdet och minsann gick den upp på bakan. Felet var bara att jag fick upp en jäkla fart och gatan var snart slut. Lägger mig på bromsarna och försöker svänga, men det jäkla lerkletet som blir i kanterna på vägen gjorde att framhjulet gled undan. Lägger ner hojjen i komposten. :mad: Snabbt som fan upp igen, och konstatera att det ända som hände var böjd fotpinne, styre, blinkers samt bromspinne.

Men men man lär sig av sina misstag, nu bromsar jag i tid :)
klockrent.. :hihi Du påminner mig om farsan. Han hade lånat min hoj, var påväg hem och låg bakom morsan när hon körde bil. De skulle strax svänga vänster så tänkte han köra om och sen skära vänsterkurvan lite fint så han drog upp på bakan och körde om mor min och när han väl var om så kom det en bil och körde där han hade tänkt gena kurvan + att farsan hade lite för hög fart så han åkte upp på trotoaren prickade mellan 2 stolpar och rakt ut i någons trädgård. Finns fortfarande spår 2 månader senare. :rofl

proPulsion skrev:
Fan vad häftigt PADDE..jag tror jag också ska bli oUtLaW!

Lol läs vad jag skrev ist för att sitta och försöka vara ironisk. Jag tycker inte det är tufft för 5 öre. Köra bakhjul gör jag för det är roligt.

Stannad av polisen och vurpat har jag inte gjort frivilligt, Till skillnad från dig som verkar tycka det är tufft.

Om du nu inte skoja. :va

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...