Är jag den enda?

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Är jag den enda som aldrig kraschat? Aldrig ens varit nära? Aldrig åkt fast för snuten (på hoj), aldrig tappat den i backen och kör lätt 1500 mil på ett bakdäck.

Jag har kört i sammanlagt 10 år - många mil och till många ställen. Håller aldrig hastighetsbegränsningarna, gillar gas och broms. Jag har till och med petat in ett par bandagar.

Och det har aldrig hänt mig eller hojen nåt.

Vad beror det på? Är jag überbäst på att köra, har jag tur, är jag en höna eller är det så enkelt att tjejer kör bättre än killar?

skulle jag få säga rent spontant sådär så är det för att du är tjej. :D
De gör galna saker JA. Men de går en långsam väg upp dit och lär sig stegvis att öka på gränserna. Vi killar har lättare för att bara göra sånt vi inte gjort innan.
och på 10 år!.. en "gnutta" tur skulle jag vilja säga. Vart ikull 2ggr bara i sommar pga omständigheter jag inte kunde råda över.

Läste en studie om första året bakom ratten (bilkörning) för men och kvinnor.
Kvinnorna gjorde allt som man sa åt dem och inget annat. När paniksituationen kom fram så blev det kaos, panik.
Killarna gjorde tvärt om, de gjorde tvärt om vad man sa och gick över "alla" misstag som gick att begå och blev säkrare förare till en början. Efter dryga ett år var dessa förare tjejer som killar likvärdiga i sin bilkörning.
Kolla bara på olycksstatistiken kvinnor/män så får du se vem som är försiktig. Tjejer brukar inte köra över deras egen förmåga. Klart tufft att du vågar köra bakhjul. Inte många tjejer som ens skulle våga sätta sig på en hoj. :Bugar

Last edited:
duckie skrev:
Är jag den enda som aldrig kraschat? Aldrig ens varit nära? Aldrig åkt fast för snuten (på hoj), aldrig tappat den i backen och kör lätt 1500 mil på ett bakdäck.

Jag har kört i sammanlagt 10 år - många mil och till många ställen. Håller aldrig hastighetsbegränsningarna, gillar gas och broms. Jag har till och med petat in ett par bandagar.

Vad beror det på? Är jag überbäst på att köra, har jag tur, är jag en höna eller är det så enkelt att tjejer kör bättre än killar?

Jag har bara sett 3 st tjejer gasa ordentligt på bana. Kör du som resten av tjejerna så vurpar man bara om.....typ styret lossnar.

Min tjej har kört hoj i femton år utan att vurpa. Inte på touring, bana eller gata. Det är bara så, som du själv märkt men det säger ingenting om körskickligheten tyvärr :rodnar :rodnar

Du är förmodligen ganska "normal".

Kört sporthoj i 15 år. Aldrig kraschat/tappat. Banpremiär i år (totalt sex gånger). 1500 mil/år. Kör i snabba gruppen.

Det kan inte ha å göra med att du är tjej, det har Åsa bevisat många gånger :D :hihi :rolleyes:

Vill man inte vurpa och har inte nog stor ambition att utvecklas eller prova nya saker så vurpar man inte. Jag har aldrig vurpat på gatan heller, förutom när jag åkte slicks på ren is, men även då tog jag mig många mil innan det hände...

2fast4Some skrev:
Kört sporthoj i 15 år. Aldrig kraschat/tappat. Banpremiär i år (totalt sex gånger). 1500 mil/år. Kör i snabba gruppen.

börjar rejsa då kan vi börja snacka om att Kracsha :3freak

ursäkt men hur får man ett bakdäck att hålla i 1500 mil är det gjort av betong lr :7peta

mina gatdäck tar slut efter 500-600 mil på sidorna så det börjar släppa okej då kör jag hårt med

Har alldrig krashat varit nära ett par gånger men hoppas jag slipper men åker hårt en då men 1500 mil på ett backdäck fixar jag f#n inte..

Du kanske är den enda som faktiskt gjort det, men du lär iaf ha tänkt tanken vid ett flertal tillfällen.

duckie dt är bara att gasa på fler vägbulor som du tidigare har gjort och våga prova lite nya (duma) saker så händer det.. men det ligger lite i det.. vågar man inte prova så lär man inte sig... jag tror att alla som leker runt lite eller provar saker lite på grenserna så ligger man där för eller senare.. men om man provar och ändå klarar sig så är man :tummenupp

duckie skrev:
Är jag den enda som..
Har inte så många år på tung, men har inte varit nära att krascha/krocka än. Gasar gärna, men brukar försöka göra det med någotsånär förstånd (dvs ej i tätort, vid utfarter o dyl.).
Dock så har leken trappat upp sakta men säkert så jag skulle inte bli överdrivet förvånad om jag går omkull framöver, däremot skulle jag bli ledsen. :rolleyes:

Ställde in hojen aningen tidigare i år eftersom det inte dög att köra "normalt" och väderleken gjorde det osäkert att busa. Måste tyda på en aning självbevarelsedrift i alla fall?

duckie skrev:

Damn har haft mitt kort i 1½ år. Kört runt 2000 mil förra sesongen.

Har hunnigt bli tagen av polisen, jagad, krashat (med gammla hojen), kört några hundra meter på bakhjulet som längst. Är jag OuTLaW? :hihi .Du har nog bara haft tur. I Lund är polisen typ överallt.

Edit: Dock inte nån stor krash, Kom för fort in i en rondell så jag och hojen flög vidare. Bakdäcket släppte.

Last edited:
TinaTjejen skrev:
njae.. jag har inte kraschat.

än

Men du är ju übercool! :-)

Padde skrev:
Damn har haft mitt kort i 1½ år. Kört runt 2000 mil förra sesongen.

Har hunnigt bli tagen av polisen, jagad, krashat (med gammla hojen), kört några hundra meter på bakhjulet. Är jag OuTLaW? :hihi .Du har nog bara haft tur. I Lund är polisen typ överallt.

OuTlAW FETT!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...