ÄR jag den enda som blivit blåst av den här killen?

Status
Ej öppen för fler svar.
Ja det räcker nu. Om det är som trådskaparen säger så förstår jag hans inlägg men vi andra ska inte dömma innan Pontus fått säga sitt.

Vi är många som känner honom genom racingen och jag ser gärna att vi får höra båda sidorna av historien innan det föreslås skit som att ringa hans sponsorer.

Är det inte värre att ngn tomte tycker att det luktar stulen slaktad hoj?

Trådstartaren tycker jag kan ringa hans sponsorer nu direkt, om han känner sig blåst av killen.

INNAN men vet hela historen så skulle inte jag börja ringa runt och smutskasta andra hur som helst.

Tänkte ju mer på trådskaparen då som tycks ha sin historia ganska klar för sig.

Vem har rätt att döma här? vem har rätt och fel? vem pratar sanning?

Jag säger inte vad som är rätt, fel eller mittimellan för allt och alla men om trådskaparen nu känner sig blåst av personen i fråga skulle jag, om jag varit i samma situation, agerat på det viset.

Last edited:
det I övrigt så heter Han WIZNA här på forumet och jag har förvarnat honom om att han kommer att bli polisanmäld om han inte skickar mina saker.

Vad ska du polisanmäla :va

Att han inte har skickat saker som du inte har betalat...elller?

Han har kanske brutit ett muntligt löfte, men det blir nog svårbevisat...

True. Men ett muntligt avtal är lika bindande som ett skriftligt. Dylika fall brukar dras till civilrätt.

TS: Så länge du inte betalat för någonting, så är det väl inte så mycket att gnälla över? Skippa skiten och köp nytt istället.

Vem har rätt att döma här? vem har rätt och fel? vem pratar sanning?

Exakt!

TS (köparen) har ju i detta fall valt att köpa något till överenskommer pris, trots att varan inte var i det skick han trodde...

True. Men ett muntligt avtal är lika bindande som ett skriftligt. Dylika fall brukar dras till civilrätt.

Ja...det vet jag med. Men som sagt, orka dra en sån grej till tinget :huvet

Last edited:
Hmm... Har Trådskaparen betalat för saker han inte fått, eller hur är det egentligen?
Ett klargörande är på sin plats.
Om han inte betalt något så är det ju bara att lägga ner...

Vad ska du polisanmäla :va

Att han inte har skickat saker som du inte har betalat...elller?

TS: Så länge du inte betalat för någonting, så är det väl inte så mycket att gnälla över? Skippa skiten och köp nytt istället.

Om han inte betalt något så är det ju bara att lägga ner...

Vad är det ni inte förstår eller orkar läsa i detta inlägg?
Då det nu nästan gått 3månader från första gången han lovade att skicka sakerna som jag betalt för , och nu är jag fan less på mannen...

Ja jag har betalat för saker som jag inte har fått..

Jag betalade först för ett par bromsskivor, som sedan inte passade när jag skulle montera dem på min hoj.

lämnade de sedan tillbaka till Pontus på sviesta banan nu i början av förra månaden.

Istället för att ta tillbaka pengarna så kom vi överens om att han skulle skicka pc3,en TRE modul, och en racebakdel, som han lovade att han skulle skicka 2dagar efteråt.

Trots att jag ringt till han efteråt och det har tutat upptaget, så svarar han inte längre när jag ringer.

HAN har lovat mig ända sen 3 månaders tid tillbaka att han skulle skicka sakerna.

Och som sagt, jag är inte den enda som har bekymmer med han. fick ett Pm av en annan medlem här på forumet som som inte fått det den betalat för:

Citerar:

Wizna

--------------------------------------------------------------------------------

Du är inte ensam om att ha blivit blåst av Pontus.

Acrat du köpte hade han lovat mig... det slutade med att jag köpte ett från usa helsystem för 5800:-(rekomenderar ebay.com) o butik powersport- pacific..

Bromsskivorna skulle jag ha köpt av honom o nu är jag glad att jag inte gjorde det.

Jag skulle även få köpa alla hans kraschkåpor för 2000:- det enda jag har är en toppkåpa en belly o en bakdel..

Kan bara lida med dig!
Du får ursäkta att jag pm:ar istället för att skriva öppet, ville bara att du ska veta att du inte är ensam.

Acrat du köpte hade han lovat mig... det slutade med att jag köpte ett från usa helsystem för 5800:-(rekomenderar ebay.com) o butik powersport- pacific..

Å just den butiken har blåst mig duktigt på e bay. med sneda fälgar å bromsskivor. och ett skratt inkl F U från andra sidan atlanten....

Alla som inte skickar det man betalat för är slampor oavsett om han har 10 pers som känner honom som en fin o goo kille.. ligger inte säljaren på sjukhus finns INGEN! ursäkt att inte sköta sina affärer isf ska man inte annonsera.

Tycker fortfarande det är skumt att annonsera ut nåt som man uppenbarligen inte vet vad det är till som att bromsskivor inte passar till det man sagt!?

Men hell... kanske bara är jag som tycker sånt är konstigt men sen behöver det naturligtvis inte vara så illa.

Hej;

Tycker som föregående talare.
Nu skriver jag inte här för att döma ut någon, men annonserar man ut nåt till salu så måste beskriva grejen EXAKT som den faktiskt är. Det finns INGA ursäkter!!
Annars heter det väl "falskt marknadsföring" och inget annat.
Man som säljare har väl också ett ansvar som man faktiskt måste ta väldigt allvarligt på. Har man tagit emot köparens pengar och lovat att skicka grejerna inom en viss tid så BÖR man hålla sitt ord!
Som nån sa, muntligt avtal gäller!

Hoppas det visar sig att det hela har varit ett missförstånd och att det löser sig snarast...

Mvh
Dio

Nu ska vi se...

Då jag tyckte att priset på alla saker var helt OK så fick han en summa av mig på plats i jönköping(även fastän akrat var väldigt slitet(buclor på ljuddämpare) och allmänt tråkigt skick så gav jag honom en summa pengar för akrapovicet och bromsskvorna.

Här har du alltså betalat för akrat och skivorna.

Åkte sedan hem med ett löfte från honom att han skulle skicka resterande saker så fort han kunde via posten.

Och dessa saker skulle betalas när och hur?

Väl hemma ser jag också att de bromsskivorna som han lovat skulle passa på min hoj, ej passade för fem öre.ringde då omedelbart till han, och fick till svars att han kunde ta tillbaka skivorna när det var tävling på Sviestabanan i linköping...

dagarna gick, Veckorna gick, tills jag åkte till linköping för att lämna tillbaka skivorna och förhoppningsvis få mina saker som jag skulle få i kompensation för att jag betalt bromsskivorna som inte passade, även fastän jag nu sakta började inse att jag blivit lurad.

Och här börjar du ana ugglor i mossen...

Han hade såklart i sin hast glömt sakerna hemma men fick tillbaka sina bromsskivor+ att han lovade mig att han skulle skicka resterande saker till mig på måndagen efter helgen....

...men lämnar tillbaka skivorna utan att få varken pengar eller resterande saker du skulle få...

Har jag fattat rätt?

Tycker iofs att det är sjukt pinsamt att starta en tyck-synd-om-mig-jag-blev-blåst-tråd på SH, men det är nästan ännu värre att inte "säljaren" svarar på anklagelserna i tråden. Han kan inte gärna göra annat då tråden skapats och fått läsare. Svarar han inte är han ju i princip skyldig även om han inte skulle vara det.

Hela tråden är :3freak

Tycker iofs att det är sjukt pinsamt att starta en tyck-synd-om-mig-jag-blev-blåst-tråd på SH, men det är nästan ännu värre att inte "säljaren" svarar på anklagelserna i tråden. Han kan inte gärna göra annat då tråden skapats och fått läsare. Svarar han inte är han ju i princip skyldig även om han inte skulle vara det.

Hela tråden är :3freak

Enligt en annan tråd har Pontus beskrivit att han är nere på VM oschersleben 8 timmars och fulmekar. Så han har ju troligtvis inte en aning om att det pågår en hetsig tråd om honom på SH.

Alla som inte skickar det man betalat för är slampor oavsett om han har 10 pers som känner honom som en fin o goo kille.. ligger inte säljaren på sjukhus finns INGEN! ursäkt att inte sköta sina affärer isf ska man inte annonsera.

Tycker fortfarande det är skumt att annonsera ut nåt som man uppenbarligen inte vet vad det är till som att bromsskivor inte passar till det man sagt!?

Men hell... kanske bara är jag som tycker sånt är konstigt men sen behöver det naturligtvis inte vara så illa.

Tycker precis som du. är själv kompis med pucknick så vet villket strul det varit med den där killen han värkar ju inte va riktigt 100. Har varit med flera gånger när han försökt få tag i han antingen svarar han inte lr är det upptaget.
sms vet han nog inte hur man svarar på.
Så det värkar ju va en omöjlighet att fa tag i han
så va ska man tro?

/Danne

Skit Ska Skit Ha!

Tycker iofs att det är sjukt pinsamt att starta en tyck-synd-om-mig-jag-blev-blåst-tråd på SH,

Ja absolut, det är helt ok att blåsa folk på prylar och pengar...:rolleyes:
Här finns ju en stor möjlighet att ställa allt tillrätta, om nu "pontus?" känner för det, gör han inte det så kan ni ju fortsätta hävda att det är en bra kille...:rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!