Är Harley en hoj?

Maggy skrev:
Orka läsa det där...

Förstår inte denna energi SH-are orkar lägga ner på att dissa HD. :va

Går man in på ett HD-forum så så snackas det HD, inte massa diss om andra hojåkare.
Det är bara här på SH som man verkar mer intresserade vad ANDRA kör, än vad man själv kör.
Man borde ju tycka det är mer intressant att snacka sporthoj här.

Är ni avundsjuka eller vad ere frågan om? :D
Det är väl bara att köpa en egen HD, om det är så fascinerande.

Seså, stilla ert begär, köp en Harley. :squid
(Det är ju det ni vill, innerst inne.)

Last edited:
själva glidar grejen e inge för mig..
men skulle gärna sätta tänderna i ett supermotard/streetfighter bygge med HD motor :yoparty

War-psycho skrev:
2312373 Orka läsa det där...

Förstår inte denna energi SH-are orkar lägga ner på att dissa HD. :va

Går man in på ett HD-forum så så snackas det HD, inte massa diss om andra hojåkare.
Det är bara här på SH som man verkar mer intresserade vad ANDRA kör, än vad man själv kör.
Man borde ju tycka det är mer intressant att snacka sporthoj här.

Är ni avundsjuka eller vad ere frågan om? :D
Det är väl bara att köpa en egen HD, om det är så fascinerande.

Seså, stilla ert begär, köp en Harley. :squid
(Det är ju det ni vill, innerst inne.)

Jag dissar inte... hittade bara en sida som kan inbjuda till diskussion! :)
Det jag däremot noterar är att man verkar gå i försvarsställning rätt snabbt om man kör HD. Varför förstår jag dock inte.
Om någon "dissar" min hoj so let it be... jag har köpt den för att jag gillar den inte för vad andra skall tycka!

Wonderboy skrev:
2312449 palla, klart det är en hoj, vet inte vilken det syftades på med fan en v-rod, e den bad eller ? :yoparty Ska jag ha som andrahoj när jag blir vuxen! :D

V-Rod:en är grymme cool måste jag säga. Den nye svarta som kom nyss är RIKTIGT läcker.
Tyvärr gillar jag inte alls ljudet av v-motorer (sålde en gång en vf1000r av den anledningen) så min fastslagna väg är radfyror eller kanske sexor.

Maggy skrev:
2312443 Jag dissar inte... hittade bara en sida som kan inbjuda till diskussion! :)
Det jag däremot noterar är att man verkar gå i försvarsställning rätt snabbt om man kör HD. Varför förstår jag dock inte.
Om någon "dissar" min hoj so let it be... jag har köpt den för att jag gillar den inte för vad andra skall tycka!
1, Som sagt.... väldans massa "diskussion" om HD, på det här sporthojsforumet.

2, Vem försvarar ? Jag bara ställde en fråga.
Det är inte många här som "försvarar" HD överhuvudtaget, kan ju bero på att inte många äger HD här.
Så det har du nog drömt.

Jag bara reflekterar lite över skillnaden mellan HD-folket & sporthojs-folket.
På HD-forum snackar man HD, och skiter i att snacka sporthoj (för är man inte intresserad av det, varför lägga massa energi på det.).

Här så snackas det både skit om HD-folkets attityd mot sporthojar, och själva märket.
Tycker det bara är rätt lustigt att man snackar så mycket HD, på ett sporthojsforum.

Men fortsätt ni att lägga energi på att dissa andra hojåkare... jag bryr mig inte.
Jag kör bägge sorterna och trivs bra med det.
Att färre sporthojar vinkar åt mig när jag kör HD'n, än HD-åkare vinkar när jag kör sporthojen... det kan jag också leva med. :D

Mitt tips är annars att öppna ögonen lite mer.
Har kört japsfyror sen '95, och kompletterade med HD för bara några år sen.
Min hobby har blivit roligare nu, när den blivit mer mångsidig.
Öppna dörren, och upptäck världen utanför. :squid

Edit: Jag gillar inte Guldvingar speciellt mycket, har aldrig sett poängen med dom.
Men jag orkar inte dissa dom, jag lägger den energin på min egen hobby istället..

Last edited:
Oddjob skrev:
2312493 Igår såg jag en chopper med en luftkyld radfyra :D
Gjorde jag med... rykte som fan om den... rena Lützendimman, nåt allvarligt fel var det.

När jag körde om såg jag att det var en Honda 500-motor i ramen, fast med en skäggig väst-gubbe på sadeln.

Såg rätt kul ut, han har nog lite jobb framför sig. :hihi

2312533 Så är det tyvärr
Lite märkligt egentligen... med tanke på allt gnäll på SH att HD-åkarna inte hälsar. :)

Men dom flesta här har ju inte provat att köra runt på en Harley en sommar.
Då skulle dom se att det faktiskt är värre åt andra hållet.

Men sånt snackas det inte om på HD-forum, där snackar man HD.
Man lägger inte ner så mycket energi på dyngsnack om andra där.
Medelåldern är väl lite högre än på SH, och det är väl det som kanske gör toleransen mot andra större skulle jag tro.

Många har ju kört sporthoj tidigare också, men utökat/utvecklat sitt hojintresse.
Under vinterhalvåret är det ju lite tomt annars, på japshojarna blir det ju inte mycke skruva, men på en gammal HD-chopper finns det alltid något att skruva med, eller bygga om. :D

Jag tror många missar är att HD och sportisar jobbar i helt olika kundgrupper. En HD-köpare är mycket väl medveten om att han kan få en billigare japs men är inte intresserad av det.

Att jämför hk/vikt och pris är för en HD-åkare som att gå efter kilopriser när man handlar mat. Japs=euroshopper

Att köpa krom till HD är ungefär samma sak som att köpa kolfiberprylar till en sporthoj, bägge köparna vet att det är onödigt och dyrt men samtidigt ballt.

Väldigt många varumärken lever att man har, eller vill ha, vissa egenskaper om man köper deras produkter. Detta gäller även för motorcyklar, sport och HD levererar olika knippen med egenskaper.

Sant att det finns HD-åkande familjefäder i 50års åldern som vill leka bandidos på söndagkvällarna. Också sant att det finns tillbakadragna kontorsarbetare i 30års åldern med sporthoj som vill vara lite mer spännande och farliga och leka outlaw på söndagkvällarna.
Hur många har inte stått framför spegeln i skinnstället och tänkt "Yeah va tuff jag är!" ? Same shit different brands.

Summan av kardemumman är att man inte kan jämföra rätt av, det är som att jämföra en nikesko och en gucci, dom är gjorda för olika saker helt enkelt.

Varför gillar inte folk hd?

Kanske beror på att dom flesta hd förare är helt insöade på att hd är enda riktiga mc'n.
Iaf i Karlstad. Aldrig blivigt hälsad tbax till av en hd förare.

Nej hd då cyklar jag hellre lr bilen.
(Har med att jag inte gillar glidare)

Jag ska fanimej ha en HD när jag blir stor! Köper den troligtvis i samma veva som jag går in på IKEA och köper mig en halkmatta till duschen.

Chopper

Oddjob skrev:
2312493 Igår såg jag en chopper med en luftkyld radfyra :D

Edit: iförrigår var det :tungan

Det var inte min.
Men nu kör jag en chopper med Honda DOHC motor från 82.
Men det är lite klent. Nästa bygge blir en GSX 1100 motor borrad till 1200 och RS förgasare mm

Bifogat

• Heppens_grön.jpg
    Heppens_grön.jpg
    130.6 KB · Visningar: 132
Crazy Frog skrev:
2314247 Det var inte min.
Men nu kör jag en chopper med Honda DOHC motor från 82.
Men det är lite klent. Nästa bygge blir en GSX 1100 motor borrad till 1200 och RS förgasare mm
skulle lätt dra på en turbo på den jag :yoparty

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...