Är du rädd?

Håller helt med Maffan, men hittar likt vederbörande ingen orsak. Det publika hojjkörandet var mycket mindre 2006 än 2005... körde mestadels med närmre polare och mindre uppslutningar 2006, och det var inte så jävla ofta man såg till någon ute, eller folk som skrev trådar, eller folk som bara "dök upp".

Kan ju kännas som det kvittar iofs, men underligt är det väl.

Ja, NÄR blir det Bonnagazzrunda?? Man bör kunna klara Skåne runt på 1 tim och 20 min om man räknar med ca 40 mil och 300 km/h.

Och, VAR blir bilden av?? Före bantning bilder ÄR av intresse för allmänheten att ta del av, kolla bara i Vänt i häcken. Varför ska Sporthoj.com vara annorlunda?

Ja, NÄR blir det Bonnagazzrunda?? Man bör kunna klara Skåne runt på 1 tim och 20 min om man räknar med ca 40 mil och 300 km/h.

Och, VAR blir bilden av?? Före bantning bilder ÄR av intresse för allmänheten att ta del av, kolla bara i Vänt i häcken. Varför ska Sporthoj.com vara annorlunda?
Det var ju ett jä-la tjatande om både det ena o andra.

Bånnagazzrundan går från Svidala till Ljungby (om jag får som jag vill)
Det är strax under 20 mil så vi får väl se om soppan räcker. Målet är att göra den under 60 minuter. :hihi

Gällande "före" bilden så bara glöm det. :mad:

Bånnagazzrundan går från Svidala till Ljungby (om jag får som jag vill)
Det är strax under 20 mil så vi får väl se om soppan räcker. Målet är att göra den under 60 minuter. :hihi

Gällande "före" bilden så bara glöm det. :mad:

Bilden finns redan ute i cyberrymden sedan länge, men det är nog ingen som minns det... :tungan

20 mil? Då måste jag i alla fall tanka en gång. Har på autobahn en gång med 12 mil mellan mackarna fått i 13 liter soppa. :gnissla

Bilden finns redan ute i cyberrymden sedan länge, men det är nog ingen som minns det... :tungan

20 mil? Då måste jag i alla fall tanka en gång. Har på autobahn en gång med 12 mil mellan mackarna fått i 13 liter soppa. :gnissla
Jag minns. Tyvärr....

13 liter? Rymmer inte Prillans tank mer?! :va

Jag minns. Tyvärr....

13 liter? Rymmer inte Prillans tank mer?! :va

Tanken rymmer 18 liter.

Han som var reseledare på den aktuella turen har en benägenhet att gilla soppatorsk så vi körde täta tankstopp. :rolleyes:

Vi hade ett par dagar tidigare stått totalt vilse på en mörk väg i skogen norr om Koeblenz, mitt i natten med tänd soppalampa på duccen de senaste 3 milen...:gnissla

Tanken rymmer 18 liter.

Han som var reseledare på den aktuella turen har en benägenhet att gilla soppatorsk så vi körde täta tankstopp. :rolleyes:

Vi hade ett par dagar tidigare stått totalt vilse på en mörk väg i skogen norr om Koeblenz, mitt i natten med tänd soppalampa på duccen de senaste 3 milen...:gnissla
Tror jag kan gissa vem reisleitern är... han som försenade hela Skånevårenturen med attityden "ähhh... jag tror soppan räcker till Kristianstad" :D

Bifogat

• 11Soppa torsk.JPG
    11Soppa torsk.JPG
    81.6 KB · Visningar: 51
  • 12Pågar i solen.JPG
    12Pågar i solen.JPG
    121.9 KB · Visningar: 60
  • 13Pågar i solen.JPG
    13Pågar i solen.JPG
    99.4 KB · Visningar: 57
  • 14Pågar i solen.JPG
    14Pågar i solen.JPG
    125.3 KB · Visningar: 54
Last edited:
Tror jag kan gissa vem reisleitern är... han som försenade hela Skånevårenturen med attityden "ähhh... jag tror soppan räcker till Kristianstad" :D

Han försenade inte turen, han förgyllde den. Jag fick massor med fina bilder från det oplanerade stoppet.

Du har inte sett bilden där D försöker gömma sig bakom bensindunken han fick låna av snälla tanten samtidigt som han ger mig fingret va? :va

Tanken rymmer 18 liter.

Nu känner jag att det finns anledning att korrigera vissa faktafel i det här inlägget.
Som jag upplevde det så var duccen tvungen att köra in och vänta in aprilian med jämna mellanrum. Och varför inte då passa på att tanka? :tungan

Bifogat

• Resize of bild1.jpg
    Resize of bild1.jpg
    68.8 KB · Visningar: 89
  • Resize of bild2.jpg
    Resize of bild2.jpg
    70.3 KB · Visningar: 91
  • Resize of bild3.jpg
    Resize of bild3.jpg
    50.6 KB · Visningar: 92
Sommaren 05 va den bästa jag med många varit med om, endel olyckor och skit men men de ledde ju till att de blev nyare och bättre hojar för de flesta(mig o Maffan då:rolleyes: )...:tummenupp

Körde inte så mycke förra säsongen då de va de millitära som gällde blir även så detta år men ska nog ändå finnas mer tid till hojåkningen annars får man starta nått uppe i Ronneby...:tuttar

Tror problemet är att eliten börjar bli äldre och äldre och orkar inte lika mycke längre eller va tror folk?? :tungan

Eller att glinen fattar hur det är att bolla jobb med ett liv :D

Håller med 2005 var speciellt :yoparty

Håller helt med Maffan, men hittar likt vederbörande ingen orsak. Det publika hojjkörandet var mycket mindre 2006 än 2005... körde mestadels med närmre polare och mindre uppslutningar 2006, och det var inte så jävla ofta man såg till någon ute, eller folk som skrev trådar, eller folk som bara "dök upp".

Kan ju kännas som det kvittar iofs, men underligt är det väl.

Visst stämmer det, i alla fall för egen del, 1000+ mil 2005, dryga 400 mil 2006.
2005 var det ny hoj. 2006 var mer vurpnoja, semester under regnperioden samt en flytt som satte stopp för det hela.

FAN!!! :huvet :huvet

Där ljög jag igen, Nu e det två hojar detta året.. :D

Jag hoppas vi kan dra ihop några riktigt fina körningar detta året..

Staffanstorp - Örkelljunga med Pizza är inte fel.

Staffanstorp - Kristianstad där Ogge kan slå sönder sin hoj

Staffanstorp - Öresundsbron - Tyskla kusten - båt hem under en helg.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park