Är du lycklig?

Är du lycklig?

• Antal röstningar
    0
Dee_cati skrev:
2279195
Så i det stora hela är jag jävligt lycklig, men jag måste samtidigt erkänna att ju mer pengar jag har, desto lättare blir det. Så att pengar inte gör mig lycklig är skitsnack iaf, så mycket vet jag.

Då antar jag att du hellre har en bunt med pengar istället för en frisk rygg samt friska handleder?

Jonathan skrev:
2279206 Då antar jag att du hellre har en bunt med pengar istället för en frisk rygg samt friska handleder?

Ha ha ha! huvudet på spiken där. :hihi

Pengar är inte skiten! ett friskt och kärleksfullt liv är skiten!

Rocky skrev:
2279234 Ha ha ha! huvudet på spiken där. :hihi

Pengar är inte skiten! ett friskt och kärleksfullt liv är skiten!

Exaktimum!

Men folk förstår inte det. Visst att pengar kan underlätta och ge tillfällig lycka (t ex. en motorcykel). Men i längden håller det inte, oavsett hur man vrider och vänder på det. Så är det bara helt enkelt.

För 2h sen var jag lycklig men nu har jag bråkat med tjejen.

Hon rörde upp himmel och helvete för att jag i mataffären lade en ost i korgen utan att fråga henne om vilken ost hon behagade idag. Va!? Ska det va så?

Måste man diskutera om varenda sak man gör tillsammans? Innan dess var vi ute och cyklade och jag sa "Vi kan köra Birger Jarlsgatan ner". Fine. Hon hakade på.. Men nu väl hemma så ville hon visst inte alls köra den vägen. HUR SKULLE JAG KUNNA VETA DET!?

Fi faaan säger jag. Om du är lycklig - skaffa dig inte en tjej!
Då ber man om trubbel.

Starstriker skrev:
2279245
Hon rörde upp himmel och helvete för att jag i mataffären lade en ost i korgen utan att fråga henne om vilken ost hon behagade idag. Va!? Ska det va så?

OST!? :rofl :rofl

Jonathan skrev:

Ja en jävla OST. Om man går och handlar tillsammans - måste man då fråga varandra om ALLT man lägger i vagnen.

Osten (hårdost, Gouda) dög naturligtvis inte, så hon ryckte den ur händerna på mig. Hon började kolla på prästost istället, men den var för lik goudan så det fick bli nån sorts buko färskost istället bara för att vara säker på att den inte liknade goudan.

Vad gör man med en person som har temperament som en treåring och blir sur och grinig (i minst 3h) om hon inte får som hon vill?

Går upp och ner.

Ibland är det bra....oftast när jag festar...å det är alkohol med i bilden.....även när jag ser en fet film eller lyssnar på bra musik mår jag bara...

men det är ofta jag har ångest över nått...vet inte riktigt vad...vandrar omkring i en dimma bara...

aja ska inte gnälla =) Finns dom som har det så mycket värre...

Lycklig? njaa...men jag mår helt ok =)

Last edited:
Starstriker skrev:
Vad gör man med en person som har temperament som en treåring och blir sur och grinig (i minst 3h) om hon inte får som hon vill?

Det enda jag gillar med den "muslimska-läran" är deras kvinnosyn, den underlättar något enormt.:rolleyes:

Men som pappa alltid sa: man skall ta det bästa från flera världar.

Last edited:
Starstriker skrev:
2279275 Ja en jävla OST. Om man går och handlar tillsammans - måste man då fråga varandra om ALLT man lägger i vagnen.

Osten (hårdost, Gouda) dög naturligtvis inte, så hon ryckte den ur händerna på mig. Hon började kolla på prästost istället, men den var för lik goudan så det fick bli nån sorts buko färskost istället bara för att vara säker på att den inte liknade goudan.

Har hon PMS 24h om dygnet eller? :näsblod

Tjaa, man kanske bör göra som man gör med små barn?
Låt dom skrika lik förbannat om dom inte får som dom vill och strunta i det och ta det du vill ha. Låt hon bli tjurig några gånger, tillslut kanske det upphör?

Starstriker skrev:
:rofl Haaaaaaaahahah skönt att någon har likadant!
Jag och cheyen har perioder när man ska anmärka och ifrågasätta allt den andre gör, skitroligt! :rolleyes:
Men som tur går det över. Helt underbart att man kan bli så sur över sånna små saker, värt att lägga energi på! :tummenupp Ost är fan ingen lek. :4skrika

När 3åringen kommer fram så låt den tjura bäst den vill. Har en kompis som är rädd för det, han försöker vara jättesnäll men hon blir bara värre ju snällare han är.

General E skrev:
2279295 :rofl Haaaaaaaahahah skönt att någon har likadant!
Jag och cheyen har perioder när man ska anmärka och ifrågasätta allt den andre gör, skitroligt! :rolleyes:
Men som tur går det över. Helt underbart att man kan bli så sur över sånna små saker, värt att lägga energi på! :tummenupp Ost är fan ingen lek. :4skrika

När 3åringen kommer fram så låt den tjura bäst den vill. Har en kompis som är rädd för det, han försöker vara jättesnäll men hon blir bara värre ju snällare han är.

Det ligger nånting i det där sista du skriver. För min del är inte valet av ost en stor grej. Hon kan ta vafan hon vill och jag äter det utan gnäll. Det jag däremot inte orkar med är att hon gör en så stor grej av det.

Nästa gång ska treåringen få tjura bäst den vill.....

Funderar även på att börja använda tjejernas eget hemliga vapen mot dom:

Att börja tjuta så fort de inte får som de vill. De har lärt sig att det funkar: "om jag gråter en skvätt så får han dåligt samvete".

Frågan är bara hur fan man kan börja grina på beställning. Bita sig hårt i tungan?

jag e aslycklig. har två fungerande hojar, en bil, en lagom lägenhet, fast jobb å alla räkningar betalda. å så är jag grymt nykär. träffat en underbar tjej förra veckan å nu är vi ett par, länge sedan livet kändes så uppåt :banana och om 3 veckor dra jag till koss. :yoparty

(stavning)

Tja finns stunder då man är lycklig...
Å det finns stunder då man bara ser mörker å önskar att man körde fort i en bergvägg.

Tyvär så är livet inte en dans på rosor :3freak
Jag försöker att trösta mig med att det finns de som har det värre.

Ingen släkt här nere.. sagt upp bekantskap med far för många år sen. kan gå månader, år innan vi syskon hörs av.. och ja så är det även med mor.

Kan ta 2 år innan jag träffar nått syskon... varför ligger allt hos mig? kan man undra. Varför är det jag som skall ringa/ komma?

Hm hehe man kan ej förstå allt :tungan
Nu helt plöttsligt efter ett halvår ringer mor, hon skall slagga hos mig.
Hon åker hoj från Norrland å skall längre ner över landet.

Jaja hehe som sagt det finns alltid de som har det värre, gött att åka ut å gasa lite med hojen å glömma allt :banana

Jag är lycklig...fast jag:
- Precis har sålt hojen
- Flyttat hem till föräldrarna från en schysst lägenhet i Uppsala.
- Träffade en tjej förra veckan som verkade supernice först, har dock visat sig att hon har sina stunder då hon e mindre nice.
- Måste jobba 7 veckor av 7 veckors sommarlov.
- Måste köpa nya sommar och vinterdäck till en bil som kanske klarar sig ett år till.

Man får inte bry sig så mycket. Jag vet att alla mina problem som jag har nu kommer att lösa sig på ett eller annat sätt, så det är inte ide att lacka å gå runt å vara...lack.
Jag har mina polare, min surfingbräda, tillgång till segelbåt, det är grymt väder, ett sommarjobb som är roligt och betalar bra.

endast den ofödde kan vara lycklig...

var nån gammal klok grek som sa det om jag inte missminner mig...

Starstriker skrev:
2279245 För 2h sen var jag lycklig men nu har jag bråkat med tjejen.

Måste man diskutera om varenda sak man gör tillsammans? Innan dess var vi ute och cyklade och jag sa "Vi kan köra Birger Jarlsgatan ner". Fine. Hon hakade på.. Men nu väl hemma så ville hon visst inte alls köra den vägen. HUR SKULLE JAG KUNNA VETA DET!?

Fi faaan säger jag. Om du är lycklig - skaffa dig inte en tjej!
Då ber man om trubbel.
jag har också tjej och är inte heller lycklig tror det bara är på film sånt där

Jag är väldigt lycklig. Visst skulle en massa saker kunna vara bättre men det viktiga i livet är kanon. Jag tror att mycket av lyckan baseras på hur man mår med sig själv och sin familj. Är man inte tillfreds med vem man är och om man har problem med familjen är det svårt att vara lycklig.

Min familj är toppen och ju äldre jag blir desto mer inser jag hur fantasiska mina föräldrar är och hur viktiga de har varit för att man mår bra med sig själv.
Min sambo är kanon och när det är problem är vi bra på att prata om det och lösa det.
Våran äldste son är underbar och våra nytillskott är små (tvillingar som föddes nio veckor för tidigt i går eftermiddag. :) ) men fantastiska så just nu är det extra mycket skönt i livet!

blizzer skrev:
2279701 jag har också tjej och är inte heller lycklig tror det bara är på film sånt där
Ett förhållande måste ju skötas och ni är ju två om det.
Många som jag känner som verkar ha svårt i förhållandet verkar ha problem att prata om problemen och de bra sakerna på ett vettigt sätt.

Nej jag känner mig inte speciellt lycklig. Finns oerhört mkt att peka på. Samtidigt skulle säkert någon annan i min sits med en annan livsåskådning kanske vara nöjd, å ha lättare att hitta ljusglimtar...

Exempel på neg:

-Mitt enda syskon (halvsyster som kändes som hel) dog för 4 år sen.
-Har insett att min farsa e alkoholist. HAr f.ö inte haft kontakt med honom på 1 år nu...
-Den jag trodde jag skulle dela framtiden med drog sig ur... rätt nyligen.
-Extremt klent på kompisfronten. Mest pga att man oavsiktligt isolerar sig från vänner under längre förhållanden..
-Känner mig ENSAM!

Exempel på pos:

-Har fast jobb, å e ganska nöjd med min inkomst.
-Har ganska fin bil.
-Köpte hoj å fixade mc-kortet i år. :banana

Alltid lättare att grisa ner sig i det som e jobbigt. Vilket e fallet för mig... :död

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT