Är du lycklig?

Är du lycklig?

• Antal röstningar
    0
Att älska sig själv är början på en livslång kärlekshistoria :D
Jag diggar mig själv hårt så jag är lycklig :tummenupp ;););););)

Tror man att allt ska vara bra i livet har man köpt sig själv en nitlott. Jag skulle kunna hålla på i evigheter med att räkna upp orsaker att vara olycklig medans anledningarna till att vara lycklig inte regnar fullt så tätt.

Det handlar i mångt om mycket att leva på guldkornen.

Dock har jag full respekt för dom som inte känner att livet är värt mkt. Men kom ihåg, inget i livet är gratis & allt är upp till dig själv. Hårt kämpande avlönar sig, dock bara i guldkorn. Att ta väl hand om dessa är lycka för mig.

Att tänka på dom som har det värre är det sämsta råd man kan ge en olycklig. Det om något ger bara ångest om något.

Starstriker skrev:
2279275

Vad gör man med en person som har temperament som en treåring och blir sur och grinig (i minst 3h) om hon inte får som hon vill?

Det här har ju diskuterats tidigare men jag kan skriva det igen.
Du ska se till att hon får en liten svampinfektion i underlivet, så hon också får se hur det är att leva med en irriterad fi**a :tummenupp

Jag har haft MÅNGA stunder då jag skulle svarat nej på den frågan.

Men nu skall det vara slut på det. Nu skall Nursey GILLA LÄGET!!! Jag har precis flyttat hem från Dublin efter 8 år borta. Att komma hem har varit..konstigt men ändå något som jag kände att jag måste prova.

Har just flyttat in i min lya. En jättefin liten tvåa som jag hyr av en kompis. Kul att inreda och fixa och göra så att man trivs.

Har börjat jobba hos pappa. Tar en paus från sjukhusen ett tag och provar på en annan inriktning inom skönhet..laserbehandlingar (som jag velat hela tiden). Kanske jag extraknäckar lite i en operationssal då och då för att hålla i gång kunskaperna. Och om inte skönhets grejen funkar så kan jag ju alltid bli träl i landstinget igen :gnissla

Jag har min hoj...jag har fått morsans gamla skruttbil från 89 och jag har en familj som älskar mig och hjälper mig. Så jag måste nog säga att jag är glad :) (Sedan kan man ju alltid bli lyckligare ;) det skall bli kul att uppleva det med)

/Nursey med ny syn på saker

PS och jag skall på Metaltown på fredag :banana (och HOPPAS att jag blivit ackrediterad så jag kan plåta *fingers crossed*)

Last edited by a moderator:
Pesimister vik hädan!!

Men vaf... En majoritet olyckliga?
Vad är problemet? Livet är ju underbart! Köra hoj är kul ju! Sommaren är här! Det finns massor med ännu okörda små kurviga vägar där ute.
Kom igen nu va, tänk om!!

Frredde skrev:
2279720 -Känner mig ENSAM!

Alltid lättare att grisa ner sig i det som e jobbigt. Vilket e fallet för mig... :död

För er som känner er ensamma och vill skaffa nya _POLARE_ kan jag rekommendera den här sajten:

Nya vänner

Har två killpolare som träffades den vägen. De precis som du hade hamnat lite vid sidan av efter ett längre förhållande. Självförvållat eller ej.

Ska du träffa tjejjer så finns det ju 1000-tals ställen, inte minst här på nätet.

Jonathan skrev:
2279206 Då antar jag att du hellre har en bunt med pengar istället för en frisk rygg samt friska handleder?

Absolut inte, jag vill ha båda delarna. Jag är aldrig nöjd, men är det nåt jag har lärt mig här i livet så är det just det. Var aldrig nöjd, det kan alltid bli bättre :D

Kapten Blåskägg skrev:
2279913 Det här har ju diskuterats tidigare men jag kan skriva det igen.
Du ska se till att hon får en liten svampinfektion i underlivet, så hon också får se hur det är att leva med en irriterad fi**a :tummenupp

Haha... :rofl

Jag är väl rätt lycklig tror jag. Förutom att jag har ett riktigt skitjobb och att mina kära farmor är väldigt sjuk så är det väl inget att klaga på direkt. Snart semester med allt vad det innebär, underbar familj, mina fina djur mår bra, många sköna sommarkvällar med vännerna att se fram emot. Nu behöver jag bara ett nytt jobb och en lägenhet i stan så är jag nöjd, för ett tag iaf. :)

Är enormt lycklig över att jag har hittat min underbara pojkvän ( Laphroaig här på forumet), rätt så glad över att ja fick ett jobb på förlossningen då ja älskar så små barn MEN för övrigt mår jag skit.
5 kroniska sjukdomar,skador på rygg, nacke och knä, nyss fått diagnos på en hjärntumör som ska börja behandlas snart. :död
Och som ja skrev i en annan tråd, mitt skit med tandläkare å hela den biten.
Försöker se det roliga i jobbet och kärleken för att det ska få bort lite av det jobbiga men inte alltid så himla lätt när fan alltid är målad på väggen.
Just nu tar jag en dag i taget, åker upp till killen på söndag och ska myyyyyyysa som fan :)

Mrs. Laphroaig skrev:
2280669 Är enormt lycklig över att jag har hittat min underbara pojkvän ( Laphroaig här på forumet), rätt så glad över att ja fick ett jobb på förlossningen då ja älskar så små barn MEN för övrigt mår jag skit.
5 kroniska sjukdomar,skador på rygg, nacke och knä, nyss fått diagnos på en hjärntumör som ska börja behandlas snart. :död
Och som ja skrev i en annan tråd, mitt skit med tandläkare å hela den biten.
Försöker se det roliga i jobbet och kärleken för att det ska få bort lite av det jobbiga men inte alltid så himla lätt när fan alltid är målad på väggen.
Just nu tar jag en dag i taget, åker upp till killen på söndag och ska myyyyyyysa som fan :)

Hoppas att allting löser sig för dig...

Det som gör mig lycklig:
1. Dyra prylar (jag håller mig lycklig i, från timmar till många dagar)
2. Brewdar (Har precis träffat en, så just nu är jag lycklig, dock kan de också göra en olycklig)
3. Pengar (dock lite fusk eftersom pengar krävs för att köpa nr 1 på listan, alternativt nr2 om de måste krökas ner först)
4. Ett bra jobb (Har ett bra nu, men gam som man är letar man alltid efter något bättre)
5. Alkohol (är dock ett tveeggat svärd som kan vara förrädiskt)

Det som gör mig olycklig:
Se ovan.

Känner mig som oftast rätt så lycklig. Beror på underbaraste Swedie.

Jobbet funkar bra, tjänar hyfsat, rätt så slappt.
Hojarna är snart hela, även fast det blev lite dyrt.
Kört rätt så mycket iår, ska snart köra 2 dagar på Midlanda :banana
Blir lycklig när jag känner avgaserna från en motorcykel, dom där goda lukterna ni vet :hihi. Det framkallar någon bra känsla.

Enda som besvärar just nu är att jag har bränt mig något fruktansvärt.
Gör riktigt ont. Några tips någon, hur man lindrar på bästa sätt?

beror på hur du har bränt dig i solen :confused:

jag kan säga att jag är lycklig. ny lya som jag trivs i shysst jobb på sjukhuset med underbara arbetskamrater singel men va fan. mer tid för olika :tuttar;) nu ska jag bara va mig själv work hard and play hard :yoparty

Dee_cati skrev:
2279195
Så i det stora hela är jag jävligt lycklig, men jag måste samtidigt erkänna att ju mer pengar jag har, desto lättare blir det. Så att pengar inte gör mig lycklig är skitsnack iaf, så mycket vet jag.

Dagens sanning!

Utan pengar har man det kasst.

Är själv jävligt lycklig. Har allt jag vill ha som bil och motorcyklar, lägenhet i bra område och ett bra jobb. Sambo som lagar mat till mig - bättre kan man ju inte ha det :rolleyes:
Fullt frisk för övrigt och gör alltid det jag själv vill.

Livet är bäst :tummenupp
En månad kvar till stora 25-årsfesten :fyllisar :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey