ÄR du en motorcyklist?

Hur mycket motorcyklist ÄR du?

• Antal röstningar
    0

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Åker du MC jämt, ibland, nästan aldrig? Är du en motorcyklist? :)

Med ganska färskt körkort så är de klart att man ÄR en riktig motorcyklist..

kör ofta flera mil för att handla något så onödigt som snus (som man annars kan GÅ o handla). Tar ofta långa turer för skojs skull.

O nu ska ja på mc-semester i Danmark över helgen (första gången jag KÖR själv på en mc-semester, har suttit bak på fassan flera andra gånger ner till tyskland)

Kör oavsett väder, och tar tom hojen när jag ska handla, undviker in i det sista att köra bil på sommaren... det finns inget tråkigare än att sitta i en bil när det är 30grader ute... :eek:

SkorvKalle skrev:

kör ofta flera mil för att handla något så onödigt som snus (som man annars kan GÅ o handla). Tar ofta långa turer för skojs skull.

När jag går och handlar tar det ca 10 minuter. Med hojen tog det två timmar att bara komma till parkeringen... :D
Fattar inte hur många mil man måste köra för att komma dit... :rock

Jag "nöjesåker" endast när det är fint väder samt kör på Rörken och bana.
Endast det bästa alltså!

Slutade ha stödhjul för 6 år sedan och saknar dom inte. :)

Mattiaz skrev:
Kör oavsett väder, och tar tom hojen när jag ska handla, undviker in i det sista att köra bil på sommaren... det finns inget tråkigare än att sitta i en bil när det är 30grader ute... :eek:

hmm, du kör inte hoj utan full utrustning hoppas jag!? :eek: ;)

//Linus

Mattiaz skrev:

Air condition
+
bil
+
stereo
=
Najs :)

Man slipper duscha efter en tur oxå...

:hej

Tja.. 5månader till B-kort, så jag andvänder min hoj till det en vanlig person andvänder bilen + nöjjesåkning + bankörning :crash

Kör året runt. (Man e ju inte mes :fakta :D )Rekordet är 12 mil i -10 grader! Fast då fick jag frostskador på knogarna...

Kör helst när det är skitväder. Det är ju skitväder nästan hela tiden. Jag kör nästan hela tiden. Jag..nä, men det började ju bra.

Du anar inte då hur kul det är att vara ute å köra bil som yrke när det kommer nånn vtwin mullrande förbi en på bakhjulet.. det suger knappt i gasatarmen då.. :rolleyes:

//jaG

Mattiaz skrev:

Mattiaz skrev:
hehe, nej jag kommer alltid "dragandes" på mitt raceställ :D även i 30gradig värme :cool:

Du knölar ned det i en ryggsäck och sätter på dig den? :rolleyes:

(idag fuskade jag med allt utan hjälm och jacka till träningen, men skönt var det)

Alternativ 1 :)

Idag var jag så stressad att jag glömde ryggskyddet :(
Det var inte helt bra.
Sen var mitt bord dessutom upptaget :mad: Det är ju mitt fattar de väl???

750RR

En "biker "har ingen bil.

Var är altenativet? "Klart jag åker hoj, jag äger ingen bil!"

Åker alltid. I ur och skur, året om. Bor mer eller mindre i Gonnoré-Tex stället.

Vädret spelar ingen roll. Finns inget dåligt väder... (fyll i valfri kliché). Körde till Stockholm från Borås och tillbaka i spöregn. Gick alldeles utmärkt.

Jag försöker köra varje dag för att bli så duktig som möjligt. Synd att man måste jobba och supa ibland. Det förstör.

Jag åker en hel del, har ju värmehandtag på mitt touringlok så säsongen är lång. :)
Men om ni pratat med Affe_R1 så säger han att jag åker bil ibland också.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back