Är du en lönsam eller icke-lönsam kund för föräkringsbolagen?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Är du en lönsam eller icke-lönsam kund för föräkringsbolagen?

• Antal röstningar
    0
Tobbe (R1) skrev:
2405077 Lönsam!
Enda gången jag har nyttjat någon försäkring var när jag fick en hjälm stulen.

Samma här! Fast det är ju småkulor i sammanhanget!

( och vem faen vill sno en begagnad hjälm!? måste vara småkids... :mad: )

Har fått en ny hoj pga. att jag blev påkörd i en korsning och den andra parten var vållande...(vi hade samma bolag)

Andra gången fick jag en ny hoj pga. stöld

Tja, när min 125:a blev stulen för en massa år sedan så utnyttjade jag försäkringsbolaget.
På bilsidan är det bara småsaker som bidrar till återbetelning av premien. (Sönderslagen sidoruta och en stöld)

Så med tanke på vad man betalat in i premie under dessa år man har haft fordon så har de gått pluss på mig :(

Efter stölder 2 st (varav en var katastrofen för mig ang min CBR900 -92) och en krasch mellan åren 1988 - 2006 ligger jag på plus.

/H

pjohan skrev:
2405047 Lönsam ännu så länge.

Problemet är nog att de som är allra mest olönsamma knappast hänger kvar på sånna här forum om dom nu fortfarande är i livet....
Inte riktigt sant va?
Försäkringsbolagen föredrar dödsfall före invaliditet.
Dödsfall -> engångsbelopp utbetalas -> case closed.
Invaliditet -> långvariga utbetalningar under många år. Vad kostar 4st pers assistenter till en svårt invalidiserad? 4 st går åt för full tillsyn..

Precis som (s)taten vill, jobba länge - dö snabbt därefter -> inga pensionsutbetalningar. Med tanke på operationsväntetiderna i vården gör dom verkligen sitt bä(s)ta för att nå sitt mål..
(Dagens politiska budskap..)

mb skrev:
2404960 Man hör ofta ifrån försäkringsbolagshåll att motorcyklar är något som de egentligen inte vill hålla på med, då de pga alla olyckor mest förlorar på det. Sporthojar är i sin tur den mest olycksdrabbade kategorin bland motorcyklar och av denna anledning vägrar exempelvis bilsport och MC att försäkra klass 7.

Min fråga till er sporthojare är: Är ni lönsamma eller icke-lönsamma för föräkringsbolagen?

Om du summa summarum har pyntat in mer pengar i premier än vad du har fått tillbaka i samband med t.ex. skadereglering --> fyll i det övre alternativet.

Om du har fått ut mer pengar på försäkringen, än vad du själv betalat in i form av premier --> fyll i det nedre alternativet.

Lönsam som hojägare (har bara blivit påkörd av hoj ej mitt fel )
Olönsam som bilägare . skrotat en husbil två volvo en vw bora en scenic en opel och en bil har brunnit samt ett inbrott i min bmw...otur eller hur!

Lönsam som tusan. Hoj sedan 97 o aldrig råkat ut för ngt.

lönsam på både bil och motorcykel.. dock blev jag det på hoj dena säsongen... kraschade cbr:125:an så den blev inlöst.. men då fick dom juh 12tusen!!! :mad: i självrisk.....
så efter självrisken så fick jag ut, 11tusen kronor, det har jag betalat i försäkrings premier så plus borde det vara nu? :P

Kahobe skrev:
2407426 Inte riktigt sant va?
Försäkringsbolagen föredrar dödsfall före invaliditet.
Dödsfall -> engångsbelopp utbetalas -> case closed.
Invaliditet -> långvariga utbetalningar under många år. Vad kostar 4st pers assistenter till en svårt invalidiserad? 4 st går åt för full tillsyn..

Precis som (s)taten vill, jobba länge - dö snabbt därefter -> inga pensionsutbetalningar. Med tanke på operationsväntetiderna i vården gör dom verkligen sitt bä(s)ta för att nå sitt mål..
(Dagens politiska budskap..)

Skit i 4st för full tillsyn..dom kan göra som min flickvän gjorde i sommras... jobbade som personlig assistent... en vecka är 168 timmar, hon jobbade 140 i veckan, dvs med nätterna :P Finns OB men ingen övertid.. så sånna människor älskar staten! :P

fighter 600 skrev:
2407497 Lönsam som hojägare (har bara blivit påkörd av hoj ej mitt fel )
Olönsam som bilägare . skrotat en husbil två volvo en vw bora en scenic en opel och en bil har brunnit samt ett inbrott i min bmw...otur eller hur!

Sikken otur :rolleyes:

Last edited:
Inte så lönsam på hojfronten:crash Däremot bil och hemförsäkring, där är jag en guldkalv:)

Last edited:
På hojsidan är jag lönsam (helförsäkrat)
På bilsidan är jag lönsam 3 bilar

På husförsäkringssidan är jag en brakförlust.. kommer att vara det livet ut troligen .. med en premie på runt 2000:- kr/år så får jag ju betala i 150-200 år innan jag blir lönsam igen

Mc=långt ifrån lönsam pga två(!!) stulna husaberg, den första stals oktober-05 och den senare nu i juli. Bil däremot har jag sponsrat folksam rätt så duktigt. :rolleyes:

Mc = Lönsam utan utbetalning
Hus = - " -
Bil = inte en chans:rolleyes: Inbrott, påkörning av älg + rådjur med rejäla plåtskador som följd

lönsam jag... inte då.. har precis kvaddat.. kommer kosta försäkringsbolaget masssa pengar.... r1:a,,skinnställ,, sveda och värk,, invaliditet 10% i handen
den smällen kostade försäkringsbolaget 400-500k kan de gott ha!!

Har nyss klotat men jag är nog lönsam ändå. 10 år på hoj utan problem, och nu fick de ju min hoj billigt som knappt var trasig.

Min fråga till er sporthojare är: Är ni lönsamma eller icke-lönsamma för föräkringsbolagen?

Jag är då djävligt lönsam. Har inte lyft en krona men pumpat in många kronor.:va

Dark_Messenger skrev:
2405087 Lönsam.
Aldrig uttnyttjat försäkring.

Hem=Ej Lönsam
Bil=Lönsam
Mc=Lönsam

Alltså än så länge lönsam på fordon, peppar peppar

sx-pojken skrev:
2407956 lönsam jag... inte då.. har precis kvaddat.. kommer kosta försäkringsbolaget masssa pengar.... r1:a,,skinnställ,, sveda och värk,, invaliditet 10% i handen
den smällen kostade försäkringsbolaget 400-500k kan de gott ha!!

Där ser man. 200 lönsamma kunder kan lätt ätas upp av 40 olönsamma... Tänk på det trådstartaren

Last edited:
Har blivit lönsam igen, efter en krasch i slutet av 90-talet.

lönsam inte nått tillbud på hoj så länge och bil inte några dyrare insidenter...men hur kan ni med hus vara dyra för dom...vad har ni gjort då??

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph