Tobbe (R1) skrev:2405077Lönsam!
Enda gången jag har nyttjat någon försäkring var när jag fick en hjälm stulen.
Samma här! Fast det är ju småkulor i sammanhanget!
( och vem faen vill sno en begagnad hjälm!? måste vara småkids...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tobbe (R1) skrev:2405077Lönsam!
Enda gången jag har nyttjat någon försäkring var när jag fick en hjälm stulen.
Inte riktigt sant va?pjohan skrev:2405047Lönsam ännu så länge.
Problemet är nog att de som är allra mest olönsamma knappast hänger kvar på sånna här forum om dom nu fortfarande är i livet....
mb skrev:2404960Man hör ofta ifrån försäkringsbolagshåll att motorcyklar är något som de egentligen inte vill hålla på med, då de pga alla olyckor mest förlorar på det. Sporthojar är i sin tur den mest olycksdrabbade kategorin bland motorcyklar och av denna anledning vägrar exempelvis bilsport och MC att försäkra klass 7.
Min fråga till er sporthojare är: Är ni lönsamma eller icke-lönsamma för föräkringsbolagen?
Om du summa summarum har pyntat in mer pengar i premier än vad du har fått tillbaka i samband med t.ex. skadereglering --> fyll i det övre alternativet.
Om du har fått ut mer pengar på försäkringen, än vad du själv betalat in i form av premier --> fyll i det nedre alternativet.
Kahobe skrev:2407426Inte riktigt sant va?
Försäkringsbolagen föredrar dödsfall före invaliditet.
Dödsfall -> engångsbelopp utbetalas -> case closed.
Invaliditet -> långvariga utbetalningar under många år. Vad kostar 4st pers assistenter till en svårt invalidiserad? 4 st går åt för full tillsyn..
Precis som (s)taten vill, jobba länge - dö snabbt därefter -> inga pensionsutbetalningar. Med tanke på operationsväntetiderna i vården gör dom verkligen sitt bä(s)ta för att nå sitt mål..
(Dagens politiska budskap..)
fighter 600 skrev:2407497Lönsam som hojägare (har bara blivit påkörd av hoj ej mitt fel )
Olönsam som bilägare . skrotat en husbil två volvo en vw bora en scenic en opel och en bil har brunnit samt ett inbrott i min bmw...otur eller hur!
Dark_Messenger skrev:2405087Lönsam.
Aldrig uttnyttjat försäkring.
sx-pojken skrev:2407956lönsam jag... inte då.. har precis kvaddat.. kommer kosta försäkringsbolaget masssa pengar.... r1:a,,skinnställ,, sveda och värk,, invaliditet 10% i handen
den smällen kostade försäkringsbolaget 400-500k kan de gott ha!!
Krippa skrev:2404978Icke lönsam...men de beror på stöld, inte krascher.![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |