Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mb skrev:2408161Verkar som att försäkringsbolagen fortfarande går plus på 85% av kunderna i sin mest "extrema" fordonskategori. Vad har de att klaga på?![]()
Du är doktorand, så du borde ju vara tillräckligt smart för att räkna ut hur det går ihop. Bl.a har ju en lirare skrivit i denna tråd att han var sjukskriven i 3 år, vad tror du det kostar försäkringsbolaget i utbetalningar av förlorad arbetsinkomst m.m, m.m? Det går åt en jävla massa "lönsamma" kunder för att täcka upp de olönsamma.mb skrev:2408161Verkar som att försäkringsbolagen fortfarande går plus på 85% av kunderna i sin mest "extrema" fordonskategori. Vad har de att klaga på?![]()
"Hyffsat med plus"? Tillåt mig att hånskratta åt din naivitet: Muhahahaha.supergirl skrev:Klart de påstår att de går back för om de skulle erkänna att de faktiskt går rätt hyffsat med plus skulel de få svårt att motivera de extremt höga premierna helt enkelt.
Trafikorsakade personskador täcks i stor utsträckning av sjukförsäkringen. I alla fall än så länge (borgarna vill ändra på detta). Därmed faller delar av ditt resonemang, även om den "icke-lönsamma" bråkdelen av försäkringstagarna naturligtvis står för en oproportionerligt stor del av de totala kostnaderna. Jag skulle säga att det inte alls är självklart att försäkringsbolagen generellt går back på klass 7-hojar. Därmed inte sagt att de skulle tjäna storkovan på supersporthojar heller. Presentera gärna siffror du så kan vi räkna litesgtpepper skrev:2417809Du är doktorand, så du borde ju vara tillräckligt smart för att räkna ut hur det går ihop. Bl.a har ju en lirare skrivit i denna tråd att han var sjukskriven i 3 år, vad tror du det kostar försäkringsbolaget i utbetalningar av förlorad arbetsinkomst m.m, m.m? Det går åt en jävla massa "lönsamma" kunder för att täcka upp de olönsamma.
Ja? Har jag påstått något annat? Nej, det har jag inte. Jag skrev "förlorad arbetsinkomst". Lägg därtill invaliditetsersättning och vips så får du en inihelvetes kostnad för bolagen vid svåra olyckor. En ung människa som blir invalidiserad kostar miljontals kronor enbart i förlorad arbetsinkomst.mb skrev:2421217Trafikorsakade personskador täcks i stor utsträckning av sjukförsäkringen.
Ja? Vet du något om huruvida bolagen går back eller inte? Jag är inte hundra. Skulle gärna vilja veta.sgtpepper skrev:2421291"förlorad arbetsinkomst". Lägg därtill invaliditetsersättning
sgtpepper skrev:2421291Ja? Har jag påstått något annat? Nej, det har jag inte. Jag skrev "förlorad arbetsinkomst". Lägg därtill invaliditetsersättning och vips så får du en inihelvetes kostnad för bolagen vid svåra olyckor. En ung människa som blir invalidiserad kostar miljontals kronor enbart i förlorad arbetsinkomst.
Enligt SMCs försäkringsutskott så går inga svenska försäkringsbolag plus på sina klass 7-försäkringar, jag tror inte att de ljuger, tror du?mb skrev:2421349Ja? Vet du något om huruvida bolagen går back eller inte? Jag är inte hundra. Skulle gärna vilja veta.
Allvarligt, är du dyslektiker eller bara väldigt, väldigt, väldigt dålig på att skriva?Robin Hood skrev:2421381invaliditetsersättning det e nog bara en skit summa om du ej har skadat dej ordentligt dom hafr ju så fina läkar konsulserväntar på min skada 2001 men har ej hört nogot en last bil kappell som körde om mej på en moppe o nogot träffa mej
krass bomm bang zzzzzz 15 min
//Robin
Låter inte helt orimligt, men jag var fasiken inte säker på att så var fallet. På sikt har jag svårt att tro att någon försäkringsbolag tänkt syssla med "välgörenhet" och försäkra klass 7-hojar på ett sätt som gör att de går back på dem.sgtpepper skrev:2434939Enligt SMCs försäkringsutskott så går inga svenska försäkringsbolag plus på sina klass 7-försäkringar, jag tror inte att de ljuger, tror du?
sgtpepper skrev:2434939[Inskickat av Robin Hood
Visa citerat inlägg invaliditetsersättning det e nog bara en skit summa om du ej har skadat dej ordentligt dom hafr ju så fina läkar konsulser väntar på min skada 2001 men har ej hört nogot en last bil kappell som körde om mej på en moppe o nogot träffa mej krass bomm bang zzzzzz 15 min
//Robin]
Allvarligt, är du dyslektiker eller bara väldigt, väldigt, väldigt dålig på att skriva?
Jag har väldigt svårt att tro att dom 10 år i rad levererar en tjänst som dom går back på. Min försäkring har dom sänkt o sänkt varje år och hur det går ihop med att dom går back får jag inte ihop.sgtpepper skrev:2434939Enligt SMCs försäkringsutskott så går inga svenska försäkringsbolag plus på sina klass 7-försäkringar, jag tror inte att de ljuger, tror du?
Allvarligt, är du dyslektiker eller bara väldigt, väldigt, väldigt dålig på att skriva?
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |