Är detta för högt pris för en importerad Golf

Njae, varför köpa en gammal importgolf för dyra pengar när man får så mycket bättre bilar för samma peng?

Jag skulle då inte ha köpt den. Jag skulle ha satsat pengarna på en likvärdig Toyota eller något. Detta trots att jag annars helst kör bilar från VAG.
http://www.blocket.se/vi/12776982.htm?ca=5_s
Nyare, gått färre mil, lägre pris, rostfri...

Den elektroniska insprutningen på äldre Golf/Jetta/Passat med 1.8i-motorn skiljer sig från den som sitter i de något nyare (typ Golf III, även sena modeller av Golf II har en annan insprutning). Den som användes sisådär 89-90 eller vad det var är ett rent skämt, tål knappt ens att kallas elektronisk insprutning.

"Lite rost" på en gammal Golf kan rätt så snabbt bli "en herrejävlars massa rost".

Och varför har den inga gummimattor på golven?

Jag tycker att det verkar vara ett rimligt pris på golfen, men så kör jag också alltid hellre VAG än Toyota.
Det brukar sällan vara något annat än tygmattor i import golfar (iaf från Tyskland) och dom är mest i vägen. Finns nya gummimattor för en hundring på Biltema som duger bättre än dom.

Men håller med om rosten. Är nog något som ska kollas på plats. Min -95:a har varit rostfri till sista halvåret då jag haft den söderut och den rost som har kommit nu har kommit snabbt:(

Jag hade en kompis som köpte en "svensk" ´97 för 27000, den var i kanonskick och hade även fulltecknad S-bok.

Står det "lite rost" så ska du nog räkna med att det finns en del. Jag tycker att priset är lite högt för den bilen, försök att pruta eller leta vidare!

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back