Är det kul att jobba?

Kul eller inte

• Antal röstningar
    0
Jag har den inställningen att det jag jobbar med ska vara kul (i längden, visst finns det dagar man vill lägga sig ner och dö) och det har funkat bra för mig hittills. Har en rätt så diger samling att skriva ner på mitt CV :D
Nu har jag varit sjukskriven sedan den 4 April, något som jag har lovat mig själv att aldrig mer uppleva. Som tur är så har jag haft mycket att göra ändå, i den mån jag har kunnat. Det kliar i kroppen om jag inte får göra något konstruktivt på ett par timmar.
Och är man inte nöjd så går man vidare till nästa jobb, vad är problemet? Man får inte vara rädd för nya outforskade marker som oftast ger en lite ny levnadsgnista.
Förhoppningsvis får jag börja jobba på mitt nya jobb inom kort och jag hoppas de ringer vilken minut som helst! Då skiter jag i ryggen och kommer ge 100% från början tills det skiter sig om det nu gör det. JAG SKA JOBBA SNART!!!!

Kongo skrev:
2553282
Har man ett jobb som man tycker suger gör man något åt det! BYT jobb, skaffa den utbildning som krävs för att få det jobb man VILL ha!

Så enkelt är det ju inte!
Speciellt om det jobba man VILL ha är att spela i maple leafs med sudden :(

Kongo skrev:
2553282 Fan vad med latdrögar vi har här på SH! hehe! :rolleyes: Hälften vill inte jobba!

Har man ett jobb som man tycker suger gör man något åt det! BYT jobb, skaffa den utbildning som krävs för att få det jobb man VILL ha! Ingen kommer att komma fram till er en dag och säga:
"- vassego, här är ett jobb som går ut på att åka hoj, dricka öl och vara i solen, lönen är en trilliard per år!"

Jag "hittade rätt" efter jag fyllt trettio! Aldrig försent!

Gnäll inte över ert jobb- Gör något åt situationen istället!:tummenupp

Good Luck!
Vet inte vad jag vill jobba med, och huslånet betalar inte sig själft medans jag pluggar...

Man vänjer sig snabbt vid sin inkomst å sen blir det svårt att plugga, jag har ingen lust att sätta mig i skolbänken igen heller, utbildning är så jäkla överskattat ändå. Snart kräver de civilingengörer till varenda jobb men allt de kan är ju byta sida i nån lärobok och memorera saker, stor nytta man har av det i arbetslivet...
Näe det borde vara lättare att jobba sig uppåt i det här landet.

Allvarligt talat så arbetar väl alla för att finansiera sitt liv och sin fritid, vem skulle jobba om det fanns andra alternativ att fylla sitt liv med roliga saker, upplevelser mm.

Har själv förmånen att ha ett relativt fritt jobb där jag själv bestämmer mycket av vad jag gör och hur, det har även stora inslag av ny teknik vilket jag är mkt intresserad av så jag skall inte klaga på det men nog skulle jag allt vilja göra vad jag vill istället för att arbeta. Människan är till sin natur lat, det är den egenskapen som gjort att vi ständigt försöker öka vår bekvämlighet med hjälp av ny teknik:D

Enchantment skrev:
2554780 Jag jobbar som 1:st engineer i RCCL. Vem jobbar du för? Jag drar till med en gissning: Star cruises / NCL ?

Aha. Jag är 1:e på NCL. Star innan.

I morgon flyger jag till Houston för att mönstra på Norwegian Dream.

Vilken av RCCL:s flytetyg är du på? :va

Mr_Turbo skrev:
2552472 Jobbar för att få pengar inte för att det är kul.

:fakta

Edit: Hatar inte mitt jobb eller nåt sånt, men inte skrattar jag varje dag jag åker hit. Däremot är det en jävla skön känsla varje dag jag går av ett skift och på så vis känns det bra att jobba här.

Just nu trivs jag mest med det här jobbet för att jag har inget att oroa mig för inför morgondagen. Visst kan det va tråkigt att inte ha några utmaningar varje dag, men jag har haft såna jobb tidigare och just nu är det skönt att bara va på golvet och jobba utan några större ansvar.

Inom ett år så kommer jag säkert dock ha mig ett annat jobb. Jag har dock inte riktigt kommit på vad jag ska syssla med än..

Last edited:
Mr_Turbo skrev:
2554667 Vet inte vad jag vill jobba med, och huslånet betalar inte sig själft medans jag pluggar...

Man vänjer sig snabbt vid sin inkomst å sen blir det svårt att plugga, jag har ingen lust att sätta mig i skolbänken igen heller, utbildning är så jäkla överskattat ändå. Snart kräver de civilingengörer till varenda jobb men allt de kan är ju byta sida i nån lärobok och memorera saker, stor nytta man har av det i arbetslivet...
Näe det borde vara lättare att jobba sig uppåt i det här landet.

Instämmer!
Är 36år men vet inte vad jag vill göra när jag blir stor.
Har ett jobb som är hyffsat betalt, huslån som inte betalar sig själva, 3 ungar och då är det inte bara att börja plugga.
Skulle jag vinna 10 miljoner så inte fan skulle jag jobba, eller i alla fall inte jobba med något jag inte tyckte vore roligt.

Det viktigaste i livet är ju ändå att ha roligt, och eftersom man lägger så mycket tid på jobbet så måste det ju vara roligt! Annars är man på helt fel ställe. Själv trivs jag mycket bra på mitt jobb, skulle aldrig byta.

/I

Boris skrev:
2552412 Jag är så jävla less...tur man ska byta snart.

Har ni roliga jobb?

Vet inte..:va har bara jobbat 18 år på nuvarande arbetsplatsen...så någon anledning måste finnas att man är kvar, lönen givetsvis en morot, även om man tycker det är skit ibland, så släpar man sig hit, kan även nästan räkna sjukdagar man haft på en hand. Så roligt vet jag inte om det är, men någon anledning finns att man är kvar.

Last edited:
Itssoeasy skrev:
2555249 Det viktigaste i livet är ju ändå att ha roligt, och eftersom man lägger så mycket tid på jobbet så måste det ju vara roligt! Annars är man på helt fel ställe. Själv trivs jag mycket bra på mitt jobb, skulle aldrig byta.

/I

Kul att du hittat rätt, var jobbar du?

Kongo skrev:
2553282 Fan vad med latdrögar vi har här på SH! hehe! :rolleyes: Hälften vill inte jobba!
Är man lat och inte vill jobba om man inte upplever det som kul?

Madhonda skrev:
2552489 Ja för fan, jag tycker att det är roligt att jobba. Skulle inte stå ut med att gå hemma och leva parasitliv.

Visst skulle det vara skönt att ha en ledig dag emellanåt. Men nää...jag är föbannat glad att jag förtjänar mitt eget levebröd.

//M

Men om du hade kapsäcken full så du inte behövde parasitera på ngn annan om du var hemma, skulle du fortfarande åka till jobbet varje dag?

Argyle skrev:
2554083 Hade det varit roligt hade man gjort det gratis
Man hade åtminstone kunnat tänka sig att göra det gratis, är det riktigt kul betalar man för det :)

Som en engelsk kollega sa till mig en gång när jag gav uttryck för att det inte var såvärst kul eller stimulerande för tillfället:
That's why they call it 'job' and give you money for it.

Last edited:
Jag är nyfärdig syrra och trivs jättebra med mitt jobb då jag tycker om att ta mycket ansvar och kunna hjälpa människor avdelningen som jag jobbar är många unga cancerpatienter och det känns underbart att få stötta dom och göra en instas. Hade en man jag förlorade i natt i hjärtinfarkt, det är så oerhört viktigt att ha gott handlag med anhöriga och det är såååå givande at kunna va där för dem och stötta dem. Vården har fått ett dåligt rykte ibland med dålig lön och tråkig saker att behöva ta hand om. Men för varje solskenshistoria som det faktiskt finns så ger det halva lönen, skulle gärna vilja tjäna bättre en då dock men tilld man gör det så får man ju ta vara på guldkornen det hjälper en egenom det svårare fallen när man ska ta hand om föräldrar som mister sina barn, jag älskar och blir rörd varje gång jag känner att gjort något för någon och fått en hemsk situation lite lättare, jag brinner för mitt jobb och skulle inte byta det för nåt. Så blir ni sjuka kom till LSH och ni är i trygga händer. Kram Kexet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg