Är det kul att jobba?

Kul eller inte

• Antal röstningar
    0
Innan frilansade jag som programmerare, och skötte bulken av uppdraget hemifrån med tidvisa kundkontakter. Det var himmelriket att få jobba var jag ville, när jag ville och kunna vara felxibel. Det jag har nu är inte fy skam heller, men det innefattar halvstrikta tider på kontor iaf.

Absolut ! Gillar mitt nuvarande jobb jättebra, dock trivs jag bättre med mina arbetsuppgifter och patienter än vad jag gör med vissa av personalen.

Jag gillar mitt jobb, skulle absolut inte vilja byta. Trivs så bra med det att jag ser fram emot att komma tillbaks när ungefär halva semestern är avklarad. Är nog rätt lyckligt lottad som har ett jobb jag trivs med, det måste vara oerhört påfrestande att gå till en arbetsplats man hatar varje morgon.

Thermal skrev:
2552859 Jag gillar mitt jobb, skulle absolut inte vilja byta. Trivs så bra med det att jag ser fram emot att komma tillbaks när ungefär halva semestern är avklarad. Är nog rätt lyckligt lottad som har ett jobb jag trivs med, det måste vara oerhört påfrestande att gå till en arbetsplats man hatar varje morgon.

Låter ungefär som med mitt jobb.

Jag trivs också med det. :tummenupp

Med den variation jag har i mitt jobb så kan jag inget annat än gilla det. Knyter massvis med kontaker och blir erbjuden en massa olika jobb.

Kul å kul men skulle inte vilja va hemma istället trots att jag går bak på det här..

bonny skrev:
2552744 Jag har ett perfekt jobb, ingen vet vad jag gör eller vad jag ska göra, jag planerar mina dagar själv och tjänar bra MEN inte en chans att jag hade varit här en timme utan att de betalde mig för det!:hojbusa
Anser mig dessutom ha tillräckligt med kreativitet och social kompetens för att klara av att både sysslesätta mig och träffa andra personer även om jag inte hade jobbet. Lite patetiskt att tänka mig att de enda jag träffar var folk som fick betalt för att vara på samma plats som jag...

Så även om jobbet är bra: No money, no honey!

Inom vilken branch är du i eller inom vilket företag då?

Själv jobbar jag med golv för att få allt att gå runt (annars pluggar), bra betalt men riktigt tungt jobb. Inte lägga golv utan göra behandlingar osv (ofta hotel och butiker)

Är inte roligt för 5 öre men det ger pengar. Dock har jag inte en anning om vad jag vill göra senare i livet:näsblod

Ni får ju skriva vilken branch eller företag för tråden ska bli intressant.

Starstriker skrev:
2552865 Ni som stortrivs på jobbet - vad jobbar ni med?

Jobbar på förlossningen, hjälper till att förlösa barn med allt vad det nu innebär från att svara i telefon till att assistera vid snitt till att brygga kaffe :)

vid sidan av studierna jobbar jag på Manpower - tycket det är ganska schysst, till och från är det riktiga skitjobb som sliter ut en fysikt efter 5 timmar.
schysst system, får SMS 1-3 dagar tidigare, svarar för att bekräfta om jag kan och vill eller inte, sen åker man dit man ska och jobbar, ofta nya platser och människor, samt några standardställen.

känns dessutom skönt att jobba "på golvet" med, iochmed det vet jag vad det är jag studerar för (att slippa hehe) till skillnad från vissa glidare som fått jobb genom farsan och hela deras liv handlar om pengar och status...

Fan vad med latdrögar vi har här på SH! hehe! :rolleyes: Hälften vill inte jobba!

Har man ett jobb som man tycker suger gör man något åt det! BYT jobb, skaffa den utbildning som krävs för att få det jobb man VILL ha! Ingen kommer att komma fram till er en dag och säga:
"- vassego, här är ett jobb som går ut på att åka hoj, dricka öl och vara i solen, lönen är en trilliard per år!"

Jag "hittade rätt" efter jag fyllt trettio! Aldrig försent!

Gnäll inte över ert jobb- Gör något åt situationen istället!:tummenupp

Good Luck!

Har ett jävla skitjobb.. Dåligt betalt är det också.
Tung och tråkigt + en iq-befriad chef och hans feta son som tror han är nått.

Hatar mitt jobb , men har tjänstledigt just nu , har i morgon jobbat en vecka på mitt nya jobb som plåtslagare , och det känns mycket bättre även om det är välldigt jobbigt nu i början innan man lärt känna alla osv eftersom man är lite blyg av sig. Men det kommer nog fan bli riktigt bra.

Jafan. Trivs som fisken i vattnet!
Men det skulle inte skada om jag fick en aningen mer betalt än 0,08k/h. :gnissla

Starstriker skrev:
2552865 Ni som stortrivs på jobbet - vad jobbar ni med?

Personlig assistent...ett sk "skitjobb" med halvtaskig lön, men jag trivs med jobbet, brukaren och mina jobbarkompisar, så byta jobb skulle bli svårt. :rolleyes:

Hur man trivs på jobbet växlar lite från dag till dag, överlag ganska bra. Schyssta arbetskamrater och en boss som ger en relativt fria tyglar sålänge man håller leveransplanerna. Det jag sysslar med nu är definitivt bättre än tidigare jobb.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg