Är det kul att jobba?

Kul eller inte

• Antal röstningar
    0

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Jag är så jävla less...tur man ska byta snart.

Har ni roliga jobb?

Ja.The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Det där går upp och ner tycker jag. Ibland är det skitkul på jobbet och ibland är det mindre roligt. Just nu är det skit tycker jag, men det vänder väl snart.:huvet

pluggar nu och det är kul men jag röstade enligt mitt förra jobb som jag hatade mer än vad svenska språket har ord att beskriva.

Ja för fan, jag tycker att det är roligt att jobba. Skulle inte stå ut med att gå hemma och leva parasitliv.

Visst skulle det vara skönt att ha en ledig dag emellanåt. Men nää...jag är föbannat glad att jag förtjänar mitt eget levebröd.

//M

Mr_Turbo skrev:
2552472 Jobbar för att få pengar inte för att det är kul.

:fakta

Jag drömmer om ett jobb som jag längtar efter att gå till varje dag. Har fortfarande inte kommit på vad det skulle kunna vara...

Ja det är roligare att jobba än att sitta hemma och glo! Just nu är mitt jobb rätt dött men jag är fortfarande hellre här en hemma för här finns det folk att prata med!

Ni som jobbar för att det är kul och aldrig kan tänka er att sluta även om ni har så mycket pengar att ni inte behöver jobba. Har ni inga hobbys eller nånting sånt? Jag har aldrig förstått riktigt. Visst om ni jobbar med nått sånt här fantasijobb som att flyga jetplan eller formel1 förare och sånt men de flesta har ju inte det. Jag vill absolut inte jobba. Skulle hellre sitta hemma och skriva musik, lära mig nått nytt instrument, se filmer, köra hoj, skruva i hojen osv osv osv. Kan nån förklara hur det funkar det här?

edit: ifall ni verkligen bara gör som man säger "sitter hemma och glor" när ni kommer hem så tycker jag synd om er iallafall.

honkiie skrev:
2552511 Ni som jobbar för att det är kul och aldrig kan tänka er att sluta även om ni har så mycket pengar att ni inte behöver jobba. Har ni inga hobbys eller nånting sånt? Jag har aldrig förstått riktigt. Visst om ni jobbar med nått sånt här fantasijobb som att flyga jetplan eller formel1 förare och sånt men de flesta har ju inte det. Jag vill absolut inte jobba. Skulle hellre sitta hemma och skriva musik, lära mig nått nytt instrument, se filmer, köra hoj, skruva i hojen osv osv osv. Kan nån förklara hur det funkar det här?

Jag kan ju bara svara för mig själv men jag blir skogstokig om jag inte får träffa folk! Visst kan det va skönt att va ledig ibland, en dag, en vecka. Ska själv va sjukskriven nästa vecka så efter det kanske jag kan svara på om jag skulle krara av att vara hemma jämt!

Det är ju klart att om man hade mycket pengar skulle man ju inte jobba utan åka hoj, resa, köpa sig en häst! Men då träffar man ju människor och man kommer ut på ett annat sätt!

Alternativet just nu är ju att va arbetslös och fattig och då har man inte råd att gör kul saker, alltså får man sitta hemma och glo!

honkiie skrev:
2552511 Ni som jobbar för att det är kul och aldrig kan tänka er att sluta även om ni har så mycket pengar att ni inte behöver jobba. Har ni inga hobbys eller nånting sånt? Jag har aldrig förstått riktigt. Visst om ni jobbar med nått sånt här fantasijobb som att flyga jetplan eller formel1 förare och sånt men de flesta har ju inte det. Jag vill absolut inte jobba. Skulle hellre sitta hemma och skriva musik, lära mig nått nytt instrument, se filmer, köra hoj, skruva i hojen osv osv osv. Kan nån förklara hur det funkar det här?

edit: ifall ni verkligen bara gör som man säger "sitter hemma och glor" när ni kommer hem så tycker jag synd om er iallafall.

Ord!!!

Jag jobbar för att leva, jag lever inte för att jobba....

Hade inte jobbat 1 dag till om jag hade haft pengar så jag klarade mig ändå... Finns så sjukt mycket jag kan göra ändå istället för att sitta här å döda tid... Frihet is da sheat!

Att vara arbetslös är ju givetvis inte ett allternativ... Röstade alltså NEJ i pollen

honkiie skrev:
2552511 Skulle hellre sitta hemma och skriva musik, lära mig nått nytt instrument, se filmer, köra hoj, skruva i hojen osv osv osv. Kan nån förklara hur det funkar det här?

Jadå. Det är roligt att pyssla på där hemma ett tag, men i längden är det variation som förnyar. Även om du blir F1-förare eller Giljonär. Dessutom kommer du att tröttna på att de där sakerna du radade upp eftersom du vill vara delaktig i den sociala delen av samhället. Jag tror absolut att låtskrivare, rockänrållartister osv också bitvis tröttnar på sitt jobb.

Jag vill ha omväxling på jobbet, hemma, i mina hobbys, maten jag äter och filmerna jag ser.

Så roligt är det inte, men jag trivs med att det är mina egna pengar jag får var månad som jag jobbar ihop.

+ jobbet betalar bra så man kan inte klaga :)

Jag gillar mitt jobb och jag tjänar bra så ja. Det finns ju bättre dagar och sämre dagar, så är det ju med allt men överlag så ja. Men mitt förra jobb hatade jag över allt annat på jorden.

Klart det är kul att jobba, som hantverkare så kan man ju svina ner utan att någon bryr sig. Eller nja, alltid är det någon som bryr sig men det är ju lungt eftersom man är hantverkare så då är det befogat att svina! :fakta

Nytta + nöje på jobbet kan man klaga då?!

honkiie skrev:
2552511 Ni som jobbar för att det är kul och aldrig kan tänka er att sluta även om ni har så mycket pengar att ni inte behöver jobba. Har ni inga hobbys eller nånting sånt?

Visst självklart så har jag det. Gillar att träna och köra hoj och umgås med vänner och ja allt sånt där.

Men det är lixom känslan att göra något "nyttigt" för det är bara då "nöjena" kommer till sin rätt. För mig är det så i all fall.

Skulle aldrig få för mig att smälla av en hel kväll framför tv:n. För det första är det slöseri med tid. För det andra har jag svårt att sitta still om jag inte gjort nåt hushållsarbete eller tränat eller nåt först. Det kanske är puckat, men så funkar jag.

Enda gången det funkar är jag är riktigt sjuk. :sjuk

//M

Last edited:
Jag tror jag ska sadla om till lavinskådare eller vad det nu kan tänkas heta när man far runt på fjället och kollar om det är risk för laviner.
Många bra åk i pudersnö + att man får spränga dynamiter lite då och då.

Jag har ett perfekt jobb, ingen vet vad jag gör eller vad jag ska göra, jag planerar mina dagar själv och tjänar bra MEN inte en chans att jag hade varit här en timme utan att de betalde mig för det!:hojbusa
Anser mig dessutom ha tillräckligt med kreativitet och social kompetens för att klara av att både sysslesätta mig och träffa andra personer även om jag inte hade jobbet. Lite patetiskt att tänka mig att de enda jag träffar var folk som fick betalt för att vara på samma plats som jag...

Så även om jobbet är bra: No money, no honey!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg