Är det inte dags att åka till Tyskland...

Nu börjar det brännas..... Avfärd fredag hoppas jag...

:D


Hur går det? Nu e de januari... :)

Försöker febrilt få tag i säljaren i Tyskland men det verkar som personen fortfarande inte har återvänt till Tyskland (lr så har han gått upp i atomer)..:confused:
 
Tror du inte att hojen min kollega ringde på idag, var såld.... IDAG !!! :huvet

Happ... bara o avboka biljetterna på Scandlines.... :näsblod

Faun va surt. Mitt framför näsan på en.

Själv skall jag in på regbes nästa vecka med min. Briefet som jag inte fick med mig vid köpet kom planenligt via posten. Trodde det skulle försvinna bland alla julkort, men icke. Frågan är om jag skall ställa av eller på, frågan är om jag vill betala mycket i försäkring, frågan är om vintern kommer, frågan är INTE om jag är sugen på att ta ut den och testa den...
 
Resan till Tyskland är avbokad för denna gången. Det blev en lokal maskin från bygden.
 
tänkte ta mig ner ditåt till våren och hämta mig en vettig Bimota.. Får väl se vad som erbjuds framåt vårkanten. Alternativt en racereplika RRR motsv.
 
Tyvärr inte. Jag gick enbart på skicket av hojen... Btw, hur noga är bilprovningen med spaden/skärmen där bak vid regbes?

Vet inte om du fått någon svar ännu....:va

Så här e det. Spaden/ skärmen är oviktig, inget krav. Dock skall reflex finnas, bilprovningen anser att baklampan ej ersätter reflex...och en regplåtsbelysning skall vara monterad oxå. :tummenupp
Sen är det bara att tuta och köra...:yoparty
 
Vet inte om du fått någon svar ännu....:va

Så här e det. Spaden/ skärmen är oviktig, inget krav. Dock skall reflex finnas, bilprovningen anser att baklampan ej ersätter reflex...och en regplåtsbelysning skall vara monterad oxå. :tummenupp
Sen är det bara att tuta och köra...:yoparty

Jo då, resten finns så det bör inte vara några problem...
 
Så där ja, nu har jag en svensk hoj. Regbesade den idag, allting gick bra. Lite bökigt bara med proceduren. Först till bilprovningen, sen besked om att vägningen sker på annan plats, köra dit, lasta av, väga, lasta på, tillbaks till bilprovningen, lasta av, in med den, lasta på den. 250 kr för vägningen som tog max 1 minut, grymt timpris! 1760 för allt. Plåtarna kommer nästa vecka.

Hur kan hojen väga 190 kg? Enligt listor skall den väga typ 170 kg. Här måste det bantas...

Allt som allt tog det ca 1 timme, många papper som skulle fyllas i tydligen. Har ni sett våren, jag letar efter den? Vill ut och köra:)
 
Så där ja, nu har jag en svensk hoj. Regbesade den idag, allting gick bra. Lite bökigt bara med proceduren. Först till bilprovningen, sen besked om att vägningen sker på annan plats, köra dit, lasta av, väga, lasta på, tillbaks till bilprovningen, lasta av, in med den, lasta på den. 250 kr för vägningen som tog max 1 minut, grymt timpris! 1760 för allt. Plåtarna kommer nästa vecka.

Hur kan hojen väga 190 kg? Enligt listor skall den väga typ 170 kg. Här måste det bantas...

Allt som allt tog det ca 1 timme, många papper som skulle fyllas i tydligen. Har ni sett våren, jag letar efter den? Vill ut och köra:)

Ofta så står torrvikten i manualen och med 20liter soppa hamnar du på 20kg+
 
Försöker febrilt få tag i säljaren i Tyskland men det verkar som personen fortfarande inte har återvänt till Tyskland (lr så har han gått upp i atomer)..:confused:
Låter illa.. Bluff?
Säker på att hojen verkligen existerar??? :confused:
 
Varför minska??? Lasta på den m så mycket bly den rymmer...
Du får väl en försäkring som är pris baserat på kh/kg ?
 
Varför minska??? Lasta på den m så mycket bly den rymmer...
Du får väl en försäkring som är pris baserat på kh/kg ?

Jo, jag blev lite glad med tanke på f-bolaget men att den faktiska vikten var så mycket är ju inte lika kul. Hade det varit två ölbackar som den var lastad med hade det varit en annan sak, de dricker man ju fort upp och vipps 15 kg borta...
 
Jag är pa väg ner till Tyskland den 23 jan längs rutten Puttgarden A1, A7, A5. Vi passerar Hamburg, Hannover, Kassel till Frankfurt.

Är det nagon som behöver fa nagot transporterat som plockas upp längs rutten, hör av er via PM.

Öl plockas inte upp, den behöver jag själv...:tungan
 
Hoppsan...då är jag nollställd! Det kan ju vara så att det gäller alla vätskor dvs. olja, kylarvätska, bromsvätska och då räntar det lite!

Ja japanerna anger torrvikt dvs utan bensin, olja, kylarvätska, bromsvätska och utan batteriet! Då väger den tydligen 170kg...
 
Jag är pa väg ner till Tyskland...
Är det nagon som behöver fa nagot transporterat som plockas upp längs rutten, hör av er via PM.
Passerar du någon butik, tillbehörsbutik?

Jo, jag blev lite glad med tanke på f-bolaget men att den faktiska vikten var så mycket är ju inte lika kul...
Jo, men att veta måste ju vara mycket bättre än att tro.... :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top