Är det inte dags att åka till Tyskland...

Jag åker helgen 8-9 dec.... Har vanlig liten biltransport kärra, 4 hojar är "lagom" på den:tummenupp , 6 hojar går...:va 8 är rekordet men då är det trångt så in i helvete.:yoparty (trångt så man får lossa lite blinkers och ljuddämpare)

Drog släp med en hi-ace, fick in 2 hojar i den + ca 40 plattor öl... 8 hojar på släpet. Dock kunde man bara sitta 3 pers i blen då.

Hur många platser har du paxat hittills? Jag har visserligen redan hämtat en hoj(för en månad sedan) men funderar på en thruxton till farsgubben.:tummenupp som jag kan ta över när sporthojs-suget upphört..:hihi
Blir det för mycket omväg förbi Göteborg?

Ok, det är helt rätt geografiskt i förhållande till E-tuna. Men om det här verkligen skulle bli realitet måste vi kolla upp transportfordon. Hyra från mack/hertz/ngt annat eller hyrlåna av bekanta? Var i tyskland är man beredd att åka? Själv har jag hittat en del objekt runt Hamburg vilket känns överkomligt men att dra mer söderöver är inga problem. Skulle man köra i ett? Hur som helst; skulle du vara inne på att göra slag i saken kan du PM:a.

Kärra kan jag antagligen fixa, en täckt sådan oxå men behöver något att dra den med. Helst en skåpbil för då får man plats med ännu fler hojar...

Jag åker helgen 8-9 dec.... Har vanlig liten biltransport kärra, 4 hojar är "lagom" på den:tummenupp , 6 hojar går...:va 8 är rekordet men då är det trångt så in i helvete.:yoparty (trångt så man får lossa lite blinkers och ljuddämpare)

Drog släp med en hi-ace, fick in 2 hojar i den + ca 40 plattor öl... 8 hojar på släpet. Dock kunde man bara sitta 3 pers i blen då.

Jag vill med. Går det? pm är skickat.

Jag ska kanske dra ner i helgen med skåpbil. Det blir o mosa rakt upp o rakt ner ingen vila. Utgår ifrån Skövde. Nån som vill dela kostnad?

Ni som har köpt i tyskland, hur mycket har ni diskuterat priset innan? Hur många hojar har ni som objekt vid resan, eller har ni bestämt er för en och sen åkt?

Jag har ringt eller mejlat och frågat om hojarna innan jag åkt. I många fall så ligger annonsen kvar trots att cykeln är såld. Har inte diskuterat pris före. Det tar man på plats när man ser skicket. Haft tre-fyra st inom ett begränsat område. Sagt att jag kommer om några dagar. Trots det så har flera hojar varit sålda när jag kommit fram två dagar senare..... I ett fall så fick frugan hemma kolla av mobile.de när jag var på plats i Tyskland därför att de intressantaste cyklarna försvunnit medans jag åkte ned. Nu brukar det lösa sig för utbudet är ganska stort. Men åk INTE ned om du bara har en cykel att titta på. Risken är stor att den är såld när du kommer fram. Ska själv ned och köpa bil i Januari så letandet har börjat igen.

Jag har ringt eller mejlat och frågat om hojarna innan jag åkt. I många fall så ligger annonsen kvar trots att cykeln är såld. Har inte diskuterat pris före. Det tar man på plats när man ser skicket. Haft tre-fyra st inom ett begränsat område. Sagt att jag kommer om några dagar. Trots det så har flera hojar varit sålda när jag kommit fram två dagar senare..... I ett fall så fick frugan hemma kolla av mobile.de när jag var på plats i Tyskland därför att de intressantaste cyklarna försvunnit medans jag åkte ned. Nu brukar det lösa sig för utbudet är ganska stort. Men åk INTE ned om du bara har en cykel att titta på. Risken är stor att den är såld när du kommer fram. Ska själv ned och köpa bil i Januari så letandet har börjat igen.

Ok, jag har 2 st inom 4-5 mil ca 60 mil ner. Har du lyckats pruta ngt nämnvärt eller? Är sååååå sugen nu på att dra iväg.

Lite prutning brukar gå. Du kommer och köper en hoj rent och försvinner till Sverige. Har prutat några tusenlappar när jag köpt. Beror lite på hur länge hojen stått. (Om det är en handlare). Kom ihåg att svarta hojar är dyrare. (Tyskar gillar svart)

Men åk INTE ned om du bara har en cykel att titta på. Risken är stor att den är såld när du kommer fram. Ska själv ned och köpa bil i Januari så letandet har börjat igen.

Vet om det men hur gör man om mc:en är "ganska unik"?
Letar efter en Cagiva V-Raptor och dessa växer inte direkt på träd....

Har hittat ett objekt nära hamburg-området och mailat o prutat. Nästa intressanta objekt är 60 mil därifrån.

Får väl chansa på 1:a objektet. I värsta fall blir man utan mc men förhoppningsvis ett trevligt rese-sällskap till de andra....:D

Ska själv vara i Tyskland den 2-5 dec samt 10-14 dec....hmmm...går det att sammanstråla på något sätt??

just nu vetifan hur det blir,:va har krånglat till sej lite... lutar åt att jag flyger till köln ner 2,3 eller 4:e från arlanda, sedan hem 4, 5 eller 6, Sedan ner med bil och släp till HH 7:e och hem 9:e... Mycket flänga blir det..:gnissla

Hur många platser har du paxat hittills? Jag har visserligen redan hämtat en hoj(för en månad sedan) men funderar på en thruxton till farsgubben.:tummenupp som jag kan ta över när sporthojs-suget upphört..:hihi
Blir det för mycket omväg förbi Göteborg?

Har inte paxat nån plats, GBG skulle funkat, men som det ser ut nu blir det så tajt med tid i tyskland att jag inte vet om vi skulle hinna runt och leta efter ytterligare objekt...

Jag vill med. Går det? pm är skickat.

Lund skulle oxå funkat, men som sagt ser det ut som det blir tajt med tid i tyskland så att jag inte vet om vi skulle hinna runt och leta efter ytterligare objekt... Såg i ett annat inlägg att du ev hittat hoj i köln trakten, om du vill
kan du PM:a mer exakt på vilken sida av Köln för jag ska flyga ner dit och flänga lite där nästa vecka.

Last edited:
just nu vetifan hur det blir,:va har krånglat till sej lite... lutar åt att jag flyger till köln ner 2,3 eller 4:e från arlanda, sedan hem 4, 5 eller 6, Sedan ner med bil och släp till HH 7:e och hem 9:e... Mycket flänga blir det..:gnissla

Få se om man fattar detta, ska Du titta på hojar 1:a turen och ta hem dem 2:a turen, lr.....:confused:

Har inte paxat nån plats, GBG skulle funkat, men som det ser ut nu blir det så tajt med tid i tyskland att jag inte vet om vi skulle hinna runt och leta efter ytterligare objekt...

Lund skulle oxå funkat, men som sagt ser det ut som det blir tajt med tid i tyskland så att jag inte vet om vi skulle hinna runt och leta efter ytterligare objekt... Såg i ett annat inlägg att du ev hittat hoj i köln trakten, om du vill
kan du PM:a mer exakt på vilken sida av Köln för jag ska flyga ner dit och flänga lite där nästa vecka.

Hojen finns strax norr om Hamburg så det är ingen direkt omväg. Men funkar det inte så funkar det inte...det går fler tåg..:tummenupp

Få se om man fattar detta, ska Du titta på hojar 1:a turen och ta hem dem 2:a turen, lr.....:confused:

hehe nja inte riktigt, i Köln ska jag göra annat... men kollar nog lite hojar på vägen hem, beror på hur mycket tid jag har över. Sedan när jag kommer hem är det ner på hojresa nästan direkt.:näsblod Tur att det är så kul att köra bil...:va

Hojen finns strax norr om Hamburg så det är ingen direkt omväg. Men funkar det inte så funkar det inte...det går fler tåg..:tummenupp

Ok, då skulle det ju kunna gå smidigt. Kan PM:a hur det ser ut när jag kommer hem från första resan.

Kan någon få med sig en äldre blå r6:a i bra skick med sig hem ?? :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...