Är det bara jag som åker mer än 200 mil per år?

Jag åkte strax över 200 mil förra året och året innan det ca 600mil. Och då att hojen omdrevad så att mätaren visar t.o.m för mycket... Men i år ska det bli lite mer åka.

Zoki skrev:
Det finns människor som gör annat i sitt liv en just köra hoj.
Servicen sköts inte enbart på mil talet, den sköts efter tid oxå.
Det betvivlar jag inte, jag hinner en massa annat själv också.

Service baserat på tid är för de som kör mindre än milen, inte för de som kör mer som i dessa fall så det duger inte.

680 mil på fem månader blev det på min Tiger som jag hämtade ut ny i slutet av Augusti.
Jag kraschade den den 20:e Januari i år i ett dike utanför Stockholm, 25 mil hemifrån. :(
Försäkringsbolaget löste in cykeln.

kurre3 skrev:
Jag letar på kul efter en ny hoj inför sommarn och började därför kolla attraktionsvärdet på min hoj. R6 -03. Snart 3000 mil. 3500 mil om jag inte hade behövt åka till norge i början av augusti och därför tvingades ställa av.

Skruvar ni tillbaka mätarna, eller åker ni 200 mil per år?? R6or 02-04 finns tillsalu och de flesta har gått under 1000 mil?! :confused:

Har endast kört lite drygt 1000 mil sedan jag köpte min i Augusti -03...iofs har vi ju kortare säsong här uppe...annars skulle jag åka betydligt mer mil.

Tror att det förekommer mycket fuffens med mätarna på hojjar(speciellt motarder). men bara för att en hoj har få mil på mätaren så behöver det inte innebära att någon har fifflat med mätaren, tex min xr400r -04a har gått 104mil sedan jag köpte den(kör nästan alldrig med den :3freak ) , min cbr gick just under 600mil förra året.
Beror nog mycket på hur man använder hojjen.. kör man till och från jobbet så blir det fort många mil på bågen.

Jag tror nog att det är lite som när man t.ex ska köpa sig en bil....det skadar nog inte att man har lite kännedom om vad man ska kolla upp på objektet och sedan själv göra sin "värdering" av fordonet...bestämma sig om man vill ha just detta för si och så pris, får man en bra känsla så brukar det ofta bli ett bra köp :tummenupp ...sen kan ju ändå vad som helst hända, t.ex att motorn rasar eller dyligt...om man nu vill undvika en sådan kostnad får man väl hålla sig till nya fordon då som har garantier...men det är ju inte alla som har råd med detta alternativ tyvärr (hand upp) Allt handlar ju om vad man har råd me.

Själv körde jag 500mil sommaren 2003 men då hade jag bara hoj från mitten av juli.
Sedan har det blivt 1100mil 2004 och 1000mil 2005...
Jag har även andra intressen än hojkörning men om man tar hojen till och från jobbet när det är bra väder så knallar milen på...
Dessutom kan man ju passa på att ta en "liten" omväg på vägen hem då behöver det inte ta så mycket tid... :banana

Jag körde nog inte mer en 50 mil i somras.
Satsar på att köra minst 52 denna sommarn. :yoparty

Last edited:
Benny busee skrev:
Jag körde nog inte mer en 50 mil i somras.
Satsar på att köra minst 52 denna sommarn. :yoparty
Blev tex 500 mil på bara juni månad förra sommaren, vad det blev totalt vill jag inte veta :D

Efter två sesonger med hoj ser det ut till at jag hamnar på 5-700 mil per år, men nu jobbar jag 330 timmar per månad och fick barn nummer 3 i 2005 så jag har det liiiite stressigt for tiden....

200mil/år låter ju löjligt lite :confused: Själv så körde jag drygt 800 mil förra året :yoparty Tog ut hojen i mitten på mars o körde fram till 11november :lol

kurre3 skrev:
Jag letar på kul efter en ny hoj inför sommarn och började därför kolla attraktionsvärdet på min hoj. R6 -03. Snart 3000 mil. 3500 mil om jag inte hade behövt åka till norge i början av augusti och därför tvingades ställa av.

Skruvar ni tillbaka mätarna, eller åker ni 200 mil per år?? R6or 02-04 finns tillsalu och de flesta har gått under 1000 mil?! :confused:

Aldrig kört över 200 mil på ett år. Fattar inte hur man skulle palla köra 1500 som ngn påstod. Det är MÅNGA timmar ensam bakom visiret, då måste man gilla att vara ensam enstöring, för fikaträffar ger inga mil.

Brukar inte hller komma upp i mer än ca 500 mil på ett år, max är väl 700 mil på någon säsong. Om man bara snurrar kring byarna så blir det inte så långt, det är mc träffarna/semestern som ger de flesta milen. Kan tänka mig att många med barn inte tar sin semester på mc heller utan det blir volvon :tungan

Jag brukar snitta ungefär 100 mil i månaden för övrigt.

När jag köpte en ny R1:a -99 körde jag 180 mil den första veckan.
Totalt den sommaren blev det 2000mil, och då körde jag inte imellan första maj och 14 juni pga en liten vurpa.

-00 blev det 1500 mil med en ny R1:a igen, som jag även hade -01. Då blev det bara 1000 mil.
Sedan 2002 är det bara på banorna jag lägger mil.

Last edited:
Förr blev det i alla fall 1500 mil/år. Men numer har jag både flickvän och jobb så det har blivit 1000 mil på 2 1/2 säsong, att sommrarna har regnat bort har ju inte direkt hjälpt upp milen....

#48 ss600 skrev:
När jag köpte en ny R1:a -99 körde jag 180 mil den första veckan.
Totalt den sommaren blev det 2000mil, och då körde jag inte imellan första maj och 14 juni pga en liten vurpa.

2000 mil :skrämd Ingen som vill veta av dig eller?

Chronic skrev:
2000 mil :skrämd Ingen som vill veta av dig eller?

Kompisarna låg inte långt efter, ca1400-1600mil.

Vi va tre stycken som köpte var sin ny R1:a.

Värsta hojen man kunde ha då, klart att man körde mycket då.

Last edited:
Förra årets semester blev ca:800 mil och det var på mindre än 2 veckor ,, :arsele

^Mats^ skrev:
Brukar inte hller komma upp i mer än ca 500 mil på ett år, max är väl 700 mil på någon säsong. Om man bara snurrar kring byarna så blir det inte så långt, det är mc träffarna/semestern som ger de flesta milen. Kan tänka mig att många med barn inte tar sin semester på mc heller utan det blir volvon :tungan

Jag brukar snitta ungefär 100 mil i månaden för övrigt.

#48 ss600 skrev:
Vi va tre stycken som köpte var sin ny R1:a.

Värsta hojen man kunde ha då, klart att man körde mycket då.
Jag köpte också en ny blå R1:a -99. :yoparty Det coolaste i min bågekarriär var när jag kört till första macken från handlaren (det var naturligtvis bara en liter soppa i tanken) och jag höll på att tanka i mitt nya raceställ m m (paketpris ihop med hojen) så kliver det ur ett par killar ur en 2Fast2Furious-bil och frågade om jag tävlar. :Bugar Det kändes väldigt coolt när man inte ens knäskrapat. :hihi

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back