Är det bara jag som åker mer än 200 mil per år?

War-psycho skrev:
Har man flera hojar, som somliga ( :) ), så blir det färre mil per hoj.
(Jag kör t.ex. inte 2000mil motorcykel per säsong iallafall.:D)
Det kan vara en godtagbar förklaring om det inte är så att det bara är en hoj som är körbar och resten är mekprojekt.

För er som tycker det är ok för att det är till fördel för er också ( :confused: :va ) så kan ni ju fundera på hur servicen är skött med tanke på att den går på miltalet...

Neutral skrev:
Det kan vara en godtagbar förklaring om det inte är så att det bara är en hoj som är körbar och resten är mekprojekt.
Jag kör iallafall med 2 olika hojar. (Försöker spara skruvandet till vintern.)

Men visst, är det en säljesannons så blir man ju fundersam.
Hellre en hoj som använts, än en som stått stilla, anser jag.

*host* min DT 125 R har gått 2000 mil på 2 säsonger

Jag åker iallefall lite över 1000mil per år..... :tungan

Sen kör jag ju hela året oxå...Blev 10 kalla mil idag... :yoparty

400-700 åker man ju ganska lätt på en hyffsad säsong inkl dåliga dagar..
klart folk skruvar tillbaka mätare,skit men så är det,kollar jag på en hoj, så tar jag ett snitt på 400mil x år så stämmer det nog hyffsat,

KLobble skrev:
köpte hojen i slutet av augusti o körde i ca 1½ månad... 300 mil blev det!! undrar hur mycket det blir i år när jag har mc hela säsongen?

Samma här typ, börja köra i slutet av juni.. Blir gött i år när man har heeela säsongen på sig.. :tummenupp :Rockbanan

Det blev bara ca 500 mil för mig. pga ett stöldförsök så blev den stående hela semestern :(

Kul att tråden fick leva ett tag.. Slutsatserna jag drar är att annonsen får innehålla texten: OBS! EXTRA EXTRA! Trippmätaren har aldrig kopplats ur!

Neutral skrev:

För er som tycker det är ok för att det är till fördel för er också ( :confused: :va ) så kan ni ju fundera på hur servicen är skött med tanke på att den går på miltalet...

Godtagbar förklaring?
Även om du tycker att man skall sitta på hojen hela dagrarna så finns det naturligtvis andra människor med andra prioriteringar. Körde själv 300 mil förra året och det var ovanligt mycket. Angående service så har jag hunnit med två oljebyten och ett kamremsbyte (byte vart annat år) under den perioden.

Neutral skrev:
Skojar du eller? Klart det gör. Har någon kört mindre än 500 mil per år vill jag ha en godtagbar förklaring till det annars är jag inte intresserad längre.

Nu får du väl vakna upp ur snödrivan!!.Alla behöver inte bo på sin cykel och KAN ha andra intressen också FAST man har mc...jo man kan ha det och inte vara fanatiker av just mc bara för man ÄGER en sådan..En del har familj,en del har jobb som tar mycket tid,andra intressen som tar tid som fotboll..ja det finns tusen olika anledningar till att en del inte får ihop så många mil som du vill få att det skall rulla innan man anser det är fusk med mätaren.Kom inte med att varför äger man då en mc..läs ovan igen och EKONOMI ha en del jääävlgit bra ska du veta och behöver inte vända på kronor för att åka mc....fast det brukar vara så att dom som nojjar sig mest är dom största fifflarna

SirCastic skrev:
Godtagbar förklaring?
Även om du tycker att man skall sitta på hojen hela dagrarna så finns det naturligtvis andra människor med andra prioriteringar. Körde själv 300 mil förra året och det var ovanligt mycket. Angående service så har jag hunnit med två oljebyten och ett kamremsbyte (byte vart annat år) under den perioden.

Nybörjare skrev:
Nu får du väl vakna upp ur snödrivan!!.Alla behöver inte bo på sin cykel och KAN ha andra intressen också FAST man har mc...jo man kan ha det och inte vara fanatiker av just mc bara för man ÄGER en sådan..En del har familj,en del har jobb som tar mycket tid,andra intressen som tar tid som fotboll..ja det finns tusen olika anledningar till att en del inte får ihop så många mil som du vill få att det skall rulla innan man anser det är fusk med mätaren.Kom inte med att varför äger man då en mc..läs ovan igen och EKONOMI ha en del jääävlgit bra ska du veta och behöver inte vända på kronor för att åka mc....fast det brukar vara så att dom som nojjar sig mest är dom största fifflarna
Ni två anger ju nu förklaringar som jag inte bett om men om ni ville sälja era hojar och jag var spekulant så skulle jag bedöma vad ni säger utifrån hur trovärdiga ni verkar vara. Nu orkar jag inte då det bara är fiktivt. Att ni blir upprörda kan jag inte förklara.

Nybörjare skrev:

säg så här , man börjar köra apr-sep ca 6 månader det går att köra hoj i swe
kör 2 mil om dagen i snitt 14 mil i veckan det gör nog fan varenda en,vips är du uppe 360 mil, så det är så mkt skitsnack om mätare så det finns inte, sedan kan man prioritera hur som helst under 400 mil för en som har hoj under 1 säsong tycker jag verkar skit skummt

mojjsan skrev:
säg så här , man börjar köra apr-sep ca 6 månader det går att köra hoj i swe
kör 2 mil om dagen i snitt 14 mil i veckan det gör nog fan varenda en,vips är du uppe 360 mil, så det är så mkt skitsnack om mätare så det finns inte, sedan kan man prioritera hur som helst under 400 mil för en som har hoj under 1 säsong tycker jag verkar skit skummt

Och du har inget annat liv??.Tyckte jag körde på UTAV TUSAN och fick 632 mil exakt förra säsongen.Fast det är klart..glömde säga att jag har ju andra intressen också och bor inte på min hoj..Faaan,min kompis har familj,husvagn och villa och hade en R1..kom upp i 345 mil..jädrar,han har nog backat mätaren

Last edited:
Nybörjare skrev:
Och du har inget annat liv??.Tyckte jag körde på UTAV TUSAN och fick 632 mil exakt förra säsongen.Fast det är klart..glömde säga att jag har ju andra intressen också och bor inte på min hoj..Faaan,min kompis har familj,husvagn och villa och hade en R1..kom upp i 345 mil..jädrar,han har nog backat mätaren

läste du vad jag skrev, jag skrev vad jag tror och tycker men en simpel uträkning,vad du gör och tycker står för dig, när jag kör så passar jag på att få ut så mkt som möjlig om jag kör tex 2-3 dagar i veckan så blir nog varje tur på ca 20 mil, opps damn då har jag redan kört nästan 60 mil den veckan , och ändå haft massa tid till annat...

körde 20-30 mil förra säsongen :P började snöa sen, btw köpte hojen sent :tungan kanske det som är orsaken :D i sommar blir det france på min 2taktare! challenge that!

Neutral skrev:

Det finns människor som gör annat i sitt liv en just köra hoj.
Servicen sköts inte enbart på mil talet, den sköts efter tid oxå.

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn