Är det bara jag som åker mer än 200 mil per år?

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Jag letar på kul efter en ny hoj inför sommarn och började därför kolla attraktionsvärdet på min hoj. R6 -03. Snart 3000 mil. 3500 mil om jag inte hade behövt åka till norge i början av augusti och därför tvingades ställa av.

Skruvar ni tillbaka mätarna, eller åker ni 200 mil per år?? R6or 02-04 finns tillsalu och de flesta har gått under 1000 mil?! :confused:

kolla även många 90- talare som knappt rullat 2000 mil, man kan ju börja undra om det förekommer fuffens med mätaren på ngt sätt. desto viktigare blir att det finns servicebok fastän det kanske inte hindrar att man drar ur mätaren mellan servicearna.

Förra årdet körde jag totalt 300 mil bara, men det beror på att vi har fått barn.......o jag är är ändå j-vligt tacksam för att jag kunde köra 300 mil iaf :3freak

Normalt brukar det annars hamna på det dubbla dvs 600 mil.

Vet många mc-kompisar som bara kör 200 mil/år så det är inget ovanligt, tror att du istället att du kör många mil jämfört med andra kanske!

kurre3 skrev:
Glömde ju poängen i tråden:

Förekommer bedrägerier med mätarna???
Skojar du eller? Klart det gör. Har någon kört mindre än 500 mil per år vill jag ha en godtagbar förklaring till det annars är jag inte intresserad längre.

Throttlejunkie skrev:
Förra årdet körde jag totalt 300 mil bara, men det beror på att vi har fått barn.......o jag är är ändå j-vligt tacksam för att jag kunde köra 300 mil iaf :3freak

Normalt brukar det annars hamna på det dubbla dvs 600 mil.

Vet många mc-kompisar som bara kör 200 mil/år så det är inget ovanligt, tror att du istället att du kör många mil jämfört med andra kanske!

Ja det kanske är så. Men jag undrar verkligen hur förekommande det är med mätarfusket.. Man kanske borde skriva i annonsen att man inte har släckt mätarn nån gång :va

Neutral skrev:
Skojar du eller? Klart det gör. Har någon kört mindre än 500 mil per år vill jag ha en godtagbar förklaring till det annars är jag inte intresserad längre.

Precis som jag tänker.. Och många 03or ligger ju under 1000 som sagt..

kurre3 skrev:
Jag letar på kul efter en ny hoj inför sommarn och började därför kolla attraktionsvärdet på min hoj. R6 -03. Snart 3000 mil. 3500 mil om jag inte hade behövt åka till norge i början av augusti och därför tvingades ställa av.

Skruvar ni tillbaka mätarna, eller åker ni 200 mil per år?? R6or 02-04 finns tillsalu och de flesta har gått under 1000 mil?! :confused:

åkte 200 mil första månaden när jag köpt min hoj

Det är väll mer eller mindre accepterat å som andrahandsköpare så tycker man bara det är bra att det ser ut som den gått mindre när man väl själv skall sälja. Jag köpte min första R6a för ett bra pris som gått 1400mil på 4år när jag sålde den hade den gått 2300 efter en säsong av mig =) fick mer än vad jag köpte den för btw.

Min hoj är en -04 och har redan gått 1700mil...och då snackar vi om en offroad 125:a som inte plockar milen alltför lätt...

Hur lyckas man hålla så låga mil med en sporthoj?

Mvh Erik.

überjahn skrev:
Min hoj är en -04 och har redan gått 1700mil...och då snackar vi om en offroad 125:a som inte plockar milen alltför lätt...

Hur lyckas man hålla så låga mil med en sporthoj?

Mvh Erik.
Cykeldator!

MostWanted skrev:
Det är väll mer eller mindre accepterat å som andrahandsköpare så tycker man bara det är bra att det ser ut som den gått mindre när man väl själv skall sälja. Jag köpte min första R6a för ett bra pris som gått 1400mil på 4år när jag sålde den hade den gått 2300 efter en säsong av mig =) fick mer än vad jag köpte den för btw.

Var som fan om det är som du säger.. Synd bara att jag som inte fifflat nåt behöver sälja den till nån som betalar lite mindre för att han tar för givet att den gått längre då..

förra året körde jag ca: 700 mil totalt, trots avsaknaden av hoj under 2 månader då min R6:a blev stulen.

På min nuvarande hoj (R1 streetfighter) så gick orginalmätaren sönder, så jag köpte en ny på ebay. Detta kanske räknas som fusk, men jag vet vad den förra stod på när den gick sönder.

jag skulle iaf inte medvetet fuska med en cykeldator

Allt för många låter hojen stå när det är dåligt väder. Å de gånger vädret tillåter så finns det alltid något fruntimmer som planerat in att något annat ska göras. Vet många som inte kör mera än 200-500 mil/säsong. Själv kom jag bara upp i en 800mil i runda slängar.

//KaliZ

Erhm .. jag körde över 1600 mil och då tog ändå min säsong slut redan i början av september. Den började f.ö så sent som 26 maj.

Var det en dålig sommar för er andra? :confused:

Neutral skrev:
Har man flera hojar, som somliga ( :) ), så blir det färre mil per hoj.
(Jag kör t.ex. inte 2000mil motorcykel per säsong iallafall.:D)

köpte hojen i slutet av augusti o körde i ca 1½ månad... 300 mil blev det!! undrar hur mycket det blir i år när jag har mc hela säsongen?

hann ändå med 400 mil på min å då köpte jag den i maj och den pajja i aug och var nere för räkning resten av sommarn.

mil

köpte hojen ganska sent förra året nånstans i juni,
men jag han ändå spränga 3000 milen ,
när jag köpte den så hade den rullat 2400 , och när jag ställde in den så hade den rullat 3300, så det rullar på ordentligt när man har roligt :banana

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026