Är dessa siffror godkända?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Hej på er.

Har fnulat till årets sista grej, siffrorna. Frågan är bara om jag måste förbereda någon slags "backup" om besiktningen inte blir nöjda. Vad tror ni. Det är ju vit siffra på röd bakrund.

/ Jens
 

Bifogat

  • PICT0258.jpg
    PICT0258.jpg
    153.7 KB · Visningar: 56
  • PICT0259.jpg
    PICT0259.jpg
    134.1 KB · Visningar: 51
Den ser väl hyffsat ok ut. Vad har du för storlek på den? Jämför med reglementet, och skiljer det inte rent för mycket, så bör det inte vara några
problem.. den där bak kanske ser lite liten ut, men svårt o säga på ett foto också..

Snyggt var det iallafall
 
Den ser väl hyffsat ok ut. Vad har du för storlek på den? Jämför med reglementet, och skiljer det inte rent för mycket, så bör det inte vara några
problem.. den där bak kanske ser lite liten ut, men svårt o säga på ett foto också..

Snyggt var det iallafall

14 centimeter höga bak, faktiskt lite mindre fram.

Äsch, ser man inte dom här siffrorna kan man som funtionär sitta hemma och supa - Med blindkäppen i knäet. Istället för att vara funktionär alltså.

Tack för komplimangen, blev riktigt impad av vad PR-byrån gjort!

/ Jens
 
:banana jag skulle godkänna dom iallafall :) (både som tävlingsledare och/eller besiktningschif)
syns dom bra, blire godkänt, ser det bra ut är det ju plus också :krama
 
..
Tack för komplimangen, blev riktigt impad av vad PR-byrån gjort!

/ Jens



Det är designern Aldo Drudi som gjorde den 3:an till Biaggi när han körde 500GP.

Yamaha-YZR-500-01-Biaggi-v3.jpg
 
Last edited:
Riktigt imponerande att du kan plocka fram en sådan sak ur huvudet :bow
Anders är inte som oss andra :D

Angående siffror är reglementet ett skämt som måste ha skrivits på 80-talet. Min lilla erfarenhet säger att om siffrorna är stora och syns så är det inga problem, de behöver inte ens vara 14 cm. Vet en del som bara köra med röda outlines runt siffrorna och de passerar besiktningarna utan problem (ibland...).
 
Som tävlingsledare skulle jag godkänna.

Jag kan väl få dra några olika situationer.
Din transponder ger ingen signal till tidtagningen. Jag vill gärna ha in dig för att rätta til det. Kan jag inte se siffrorna blir det knepigt. (Inte att förväxla knepigt med skämt. För jag lovar att det finns ingen humor i att kanske åka en sekund fortare på kval 2, och sen får gå på tiderna från första.

Eller kanske har du ett allvarligt fel på hojen som gör att jag vill ha in dig kvickt. Kan va mekaniskt. Oljeläckage kanske. Kul för alla??? Jag kommer få det svettigt nu.

Eller en gulflaggsituation. Om du kör om, eller blir drabbad. värdelöst vilket som än händer. Eller??

Sånt här händer hela tiden. Med tydliga siffror kan vi ta hand om en situation snabbare och säkrare. Jag hoppas några förstår bättre varför det är som det är nu.

Stefan Carlsson
 
Som tävlingsledare skulle jag godkänna.

Jag kan väl få dra några olika situationer.
Din transponder ger ingen signal till tidtagningen. Jag vill gärna ha in dig för att rätta til det. Kan jag inte se siffrorna blir det knepigt. (Inte att förväxla knepigt med skämt. För jag lovar att det finns ingen humor i att kanske åka en sekund fortare på kval 2, och sen får gå på tiderna från första.

Eller kanske har du ett allvarligt fel på hojen som gör att jag vill ha in dig kvickt. Kan va mekaniskt. Oljeläckage kanske. Kul för alla??? Jag kommer få det svettigt nu.

Eller en gulflaggsituation. Om du kör om, eller blir drabbad. värdelöst vilket som än händer. Eller??

Sånt här händer hela tiden. Med tydliga siffror kan vi ta hand om en situation snabbare och säkrare. Jag hoppas några förstår bättre varför det är som det är nu.

Stefan Carlsson


Självklart har jag förståelse för detta, min fråga ställdes i all välmening för att se om dessa är tydliga nog. Själv tycker jag att dom är tydligare än de siffror som säljs för ändamålet, men denna siffra är även snygg :)

Tack för ett informativt inlägg..

/ Jens
 
Tja Zebban!

Kunde bara inte låta bli att ge en liten replik angående det här med att vara blind funtionär. Du är varmt välkommen att komma ut på en postering där vi, blinda, och i alla fall enligt vissa, i övrigt "korkade" individer försöker se vad det är för hoj som i mac 2 och lutad från posteringen, susar glatt förbi. Det är ju klart att när man står i besiktningen med mc:n en halvmeter i från sig så ser det mesta ganska bra ut. Med hänvisning till dina bilder så ser det ju, vad jag kan avgöra, bra ut när den står stilla.
Eldprovet kommer när du susar förbi därute, för då får vi se om vi kan se.

Ha´re
Ma Dalton
 
Tja Zebban!

Kunde bara inte låta bli att ge en liten replik angående det här med att vara blind funtionär. Du är varmt välkommen att komma ut på en postering där vi, blinda, och i alla fall enligt vissa, i övrigt "korkade" individer försöker se vad det är för hoj som i mac 2 och lutad från posteringen, susar glatt förbi. Det är ju klart att när man står i besiktningen med mc:n en halvmeter i från sig så ser det mesta ganska bra ut. Med hänvisning till dina bilder så ser det ju, vad jag kan avgöra, bra ut när den står stilla.
Eldprovet kommer när du susar förbi därute, för då får vi se om vi kan se.

Ha´re
Ma Dalton

Då kan jag ju glädja dig att jag är en relativt erfaren funktionär. Jag har kanske en gudagiven god syn eller något, men jag har faktiskt aldrig haft några problem med att se siffror annat än när flera hojar kommer och skymmer varann.

Men det är jag det. Hoppas ni ser mina siffror i sommar! :)

/ Jens
 
Som tävlingsledare skulle jag godkänna.

Jag kan väl få dra några olika situationer.
Din transponder ger ingen signal till tidtagningen. Jag vill gärna ha in dig för att rätta til det. Kan jag inte se siffrorna blir det knepigt. (Inte att förväxla knepigt med skämt. För jag lovar att det finns ingen humor i att kanske åka en sekund fortare på kval 2, och sen får gå på tiderna från första.

Eller kanske har du ett allvarligt fel på hojen som gör att jag vill ha in dig kvickt. Kan va mekaniskt. Oljeläckage kanske. Kul för alla??? Jag kommer få det svettigt nu.

Eller en gulflaggsituation. Om du kör om, eller blir drabbad. värdelöst vilket som än händer. Eller??

Sånt här händer hela tiden. Med tydliga siffror kan vi ta hand om en situation snabbare och säkrare. Jag hoppas några förstår bättre varför det är som det är nu.

Stefan Carlsson
Fast det handlar väl i slutändan om att urskilja rätt hoj? Ta Fivers femma tex, den är ju rätt dold, men väldigt unik, hur lätt som helst att urskilja bland andra. Men visst är det extra viktigt om det råkar vara fem svarta R1'or och alla förare har rött ställ med svart hjälm...
 
Jag tog bara några enkla situationer. Grejer som händer varje pass, nästan. En dag kommer det hända dig. Kan jag läsa dina siffror kan jag hjälpa dig. Kanske rädda helgen?
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top