...utdöms rättvisa.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,472744,00.html
Man skäms idag över att vara Svensk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Markus skrev:...utdöms rättvisa.![]()
Naturligtvis inte, men att skydda sin egendom och hälsa när uppenbarligen ingen annan gör det borde inte vara straffbart. I synnerhet inte om man har det ytterst goda omdömet att bara skadeskjuta slyngeln.korvgubbe skrev:Ja, för i Sverige borde vi ju ha dödstraff för rån. Särskillt för de som är under 18! :kocko
Starstriker skrev:Ja, det är fördjävligt.
Ger man fan i andras saker slipper man bli skjuten. Gör man inte det får man skylla sig själv.

Markus skrev:Naturligtvis inte, men att skydda sin egendom och hälsa när uppenbarligen ingen annan gör det borde inte vara straffbart. I synnerhet inte om man har det ytterst goda omdömet att bara skadeskjuta slyngeln.
:kocko på dig själv.
korvgubbe skrev:Hade han fått straffet för att skjutit ungdjäveln i butiken under pågående rån hade jag självfallet varit lika förbannad som alla andra impulstyrda på det här forumet.
Men saken är att han sköt efter den flyende rånaren...
....
Markus skrev:Naturligtvis inte, men att skydda sin egendom och hälsa när uppenbarligen ingen annan gör det borde inte vara straffbart. I synnerhet inte om man har det ytterst goda omdömet att bara skadeskjuta slyngeln.
:kocko på dig själv.
Chrille skrev:Det är därför det är svårt att tycka riktigt synd om honom, men mitt hjärta blöder inte för 16-åringen heller.
gladh skrev:Och att skydda sin egendom och hälsa gör man bäst genom att skjuta efter en flyende tomhänt rånare? På den beskrivningen så verkar det nog som om den gode affärsinnehavaren skall vara glad att han "bara" skadeskjöt rånaren. Det kunde ha gått avsevärt värre.
gladh
Starstriker skrev:...
Lustigt att se att det alltid är samma gnetar som kastar sig in i såna här diskussioner.....
Starstriker skrev:Japp ! HAde det gått värre hade vi haft en person mindre som kostar samhälet pengar.....
Nr:18 skrev:Undrar om denna diskussionen hade uppstått om det varit en hojtjuv vi diskuterat............
Chrille skrev:Tystnad är medhåll. Viss idioti kan inte lämnas oemotsagd.
Lugn och fin! Jag håller med dej, men jag tror att vi hade haft många fler av åsikten "Skjut den jäveln nu!"Chrille skrev:Ja, du får inte skjuta en flyende hojtjuv heller.
|
|
Harley-Davidson lanserar RIDE
Pressrelease från Harley-Da... |
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller