Starstriker skrev:Vad sänder det ut för signaler till folk som eventuellt skulle kunnat tänka sig att ingripa vid ett rånförsök ?
Att om du skall ingripa så ska du inte göra det med mer våld än vad nöden kräver. En ganska så bra signal.
gladh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Starstriker skrev:Vad sänder det ut för signaler till folk som eventuellt skulle kunnat tänka sig att ingripa vid ett rånförsök ?
Att man inte ska ha en revolver utan licens? Att man inte ska skjuta nån bakifrån? Att man inte ska använda övervåld? Välj Själv!Starstriker skrev:Så du anser alltså att det utdömda straffet är motiverat ?
Klart affärsinnehavaren bör straffas - men fängelse i mer än ett år anser jag vara i grövsta laget.
Vad sänder det ut för signaler till folk som eventuellt skulle kunnat tänka sig att ingripa vid ett rånförsök ?
gladh skrev:Du är ute och cyklar.
gladh
gladh skrev:Att om du skall ingripa så ska du inte göra det med mer våld än vad nöden kräver. En ganska så bra signal.
gladh
Starstriker skrev:....
Vad sänder det ut för signaler till folk som eventuellt skulle kunnat tänka sig att ingripa vid ett rånförsök ?
Starstriker skrev:Det var ju helvette vad folk ska vara präktiga här. Är det INGEN som kan läsa mellan raderna och se en viss ironi i det jag skriver ?
Eller förresten, vid vidare eftertanke så menar jag det jag säger.
Snart ska jag börja med rena personangrepp jag också.
Starstriker skrev:...
Snart ska jag börja med rena personangrepp jag också.
Starstriker skrev:Så du anser alltså att det utdömda straffet är motiverat ?
Klart affärsinnehavaren bör straffas - men fängelse i mer än ett år anser jag vara i grövsta laget.

Chrille skrev:SKJUT ALDRIG PÅ ALLMÄN PLATS ... Till exempel?
FÖRSVARA DIG MEN HÄMNAS INTE ...kanske?
Naturligtvis är det extremt försvårande att han springer efter och skjuter på en flyende fjortis. Det gör det MYCKET värre än ett fall av självförsvar.
Rättsväsendet ser ganska allvarligt på olaga vapeninnehav och skottlossning öht.Starstriker skrev:Well. Haha. För det första tror jag inte att "vanliga" människor går beväpnade på stadens gator i syfte att kunna förhindra ett eventuellt rån. (Syftar på "Skjut aldrig på allmän plats")
För det andra kan man ju fundera över om det varit ok om innehavaren skjutit snubben i låret medan han fortfarande var inne i butiken? Jag kan förstå tumultet som uppstod i butiken, och jag kan även förstå butiksägarens frustration. Och jag kan även förstå att det han gjort är brottsligt. Vad jag inte förstår är varför han får ett så långt straff.
Teo skrev:-att ha inte pistol för he***te! Det är lätt för impusagerande i sådana situationer och finns det sedan en pistol med i sammanhanget...
Man får skydda sin egendom ganska friskt i sverige men det är helt fel att ha en pistol som ligger och väntar.
Starstriker skrev:...
Lustigt att se att det alltid är samma gnetar som kastar sig in i såna här diskussioner.....
t-rex skrev:Helt fascinerande att begreppet proportionalitet verkar vara helt okänt hos en del gnetar...
Starstriker skrev:Sant. Instämmer.
Om rånaren skjutit innehavaren då ? Och innehavaren skjutit tillbaka ? Jag skulle själv inte tvekat en sekund, även om mitt skott fått dödlig utgång. Men det är jag det.
Waiden skrev:"...har därefter lidit av problem i underlivet."
Hehehe...alltid nåt.
Teo skrev:-att ha inte pistol för he***te! Det är lätt för impusagerande i sådana situationer och finns det sedan en pistol med i sammanhanget...
...
Teo skrev:klassiska "jagskullealdrig startaettbråkmenomnågo jiddrardåjävlar"?
korvgubbe skrev:Jag hoppas ibland att vissa kommentarer endast kastas fram av samma infantila anledning som man petade med pinnar i myrstackar som barn.. för att se när det tar hus i helsike....
|
|
Harley-Davidson lanserar RIDE
Pressrelease från Harley-Da... |
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller