Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Israel vill naturligtvis också ha en vapenvila. Bor du under en sten eller? Vad är det som är så svårt att förstå?

Nej, Nacka. Det står här brevid. Men vart du får din information till att börja med?

Sydsvenskan för ovanlighetens skull skrev:
Senast uppdaterad: 10 januari 2009 18:12

GAZA. Israel hotade på lördagen att ytterligare trappa upp kriget i Gaza.

Konflikten gick in på sin tredje vecka och antalet dödade palestinier passerade 800 med god marginal.

Israeliska flygplan spred under dagen ut flygblad över Gaza stad för att varna invånarna för att krigsinsatserna mot Hamas och andra militanta grupper kommer att öka.

”För er egen och era familjers säkerhet uppmanas ni att inte gå i närheten av terrorister, vapenlager eller vapen”, stod det på flygbladen som var skrivna på arabiska.

Både EU och USA upprepade för sin del kravet på ett omedelbart eldupphör.

Sen har jag svårt att få in hur dom dels vill ha vapenvila, men samtidigt skickar ut flygblad & berättar att nu jeflar smäller det. :va

Glashus igen, siffertrollaren. :hihi

Vilka siffror stämmer inte? Daily Mail, Antalet av dina påhittade s.k yrkesdemonstranter eller? Saknar fortf. en länk till där det bekräftas, eller åtminstone en hemsida till företaget där dom är anställda :lol

Men gå med i de där tågen för misslyckade människor då. Vem stoppar dig? :krama

Ingen? Vart har jag uttryckt min önskan överhuvudtaget? Jag påpekade bara att du hade fel. Du säger att det bara är lite folk från AFA samt några här på SH som tycker Israel gör fel. Jag berätta då för dig att säkerhetsrådet röstade 14-0 och USA haka på efter omröstningen, samt att flera hundra tusen protesterar. Men jag känner inget vidare behov av att visa mitt stöd för vardera sida då jag inte sympatiserar med dom. Svårare än så var det inte.

Skulle vara väldigt kul att stöta på dig på nån bana till sommaren...

Får man fråga varför? Jag delar nämligen inte känslan och kan inte alls förstå varför det skulle vara kul? Senaste killen här på SH som såga dig vid forknölarna hota du ju med stryk :rofl

Jo det brukar låta så när ni börjar helgardera er när ni till och med själva börjar inse att antisemitismen lyser igenom för mycket :tummenupp

Ett exempel på där jag visar upp mitt ogillande mot just judar vore på sin plats här. Båda försöker vinna ett krig som inte kan vinnas, så i mina ögon är båda sidor förlorade stackare. Sen hur du får det till att jag skulle vara nån form av hobby-nazist/antisemit får stå för dig.

Jag vet att jag har rätt.

Rätt om vad? Inte om historien till kriget, inte hur det starta den här gången och inte om vilka som är för eller emot. Vad har du rätt i? :va

Förstår du det? Det spelar ingen roll om din klassföreståndarinna i lågstadiet tyckte att alla skulle mysa i kuddrummet och att den som inte gjorde det var osolidarisk eller whatever.

Fick du inte vara med & mysa? Är det där skon klämmer? :hihi

Jag tror till & med Markus skäms över hur kass du är på att tala för "eran" sida :rofl

Är det någon jag tycker har lyft forumet rejält så är det BoSoZuKu så det behöver du inte oroa dig för. :tummenupp
I princip behöver jag ine läsa hans inlägg för de är alltid identiska med vad jag skulle skrivit.

PS. Och hans hoj är sjukt fin, mycket finare än din :D

Lite bilder på vad som diskuteras.

http://www.boston.com/bigpicture/2009/01/scenes_from_the_gaza_strip.html

Vad är viktigast, vem som har "rätt" eller att få ett slut på kriget men frågan är nog egentligen om det är möjligt, 2 fel gör det inte rätt.

Fina bilder dock.
:mattias

Dom röstade om en vapenvila ja.

FN's säkerhetsråd? Ja, dem skulle man ju jeTe-gjÄrna vilja hade med ens egen säkerhet att göra.

Membership in 2009

The Council is composed of five permanent members —
China, France, Russian Federation, the United Kingdom and the United States — and ten non-permament members (with year of term's end):

Austria (2010) Japan (2010) Uganda (2010)
Burkina Faso (2009)
Libyan Arab Jamahiriya (2009) Viet Nam (2009)
Costa Rica (2009) Mexico (2010)
Croatia (2009) Turkey (2010)

Hur många av de där länderna är ens demokratier? 3-4? :lol
Om jag inte har fel så är det endast tre som avskaffat dödsstraffet.
Fyra av de där länderna är civiliserade, och resten tillåts vara med och bestämma om den utvecklade delen av världen? :3freak

http://www.un.org/sc/members.asp

Last edited:
Får man fråga varför? Jag delar nämligen inte känslan och kan inte alls förstå varför det skulle vara kul?

Javisst får du det. Så att du ska få bevisa att du kör åttor runt mig. Du har ju orange väst och allt. Kan ju inte vara några problem för dig då. Har du sparat den.

Senaste killen här på SH som såga dig vid forknölarna hota du ju med stryk :rofl

Haha, den var bra :D Du har inga argument och fifflar med sanningen samt läser inte repliker och försöker vända och vrida på saker så du tror dig själv. Är det vad du kallar att såga nån vid fotknölarna? Tillåt mig småle Henrik :hihi

Och där gör du det igen. Var har jag hotat med stryk. Eftersom vi uppenbarligen nästan bor grannar, fast jag bor i den rika delen och han i flumdelen, erbjöd jag mig att möta honom IRL, halva vägen var, för att han skulle få spy sina fräcka internetlines till mig live istället. Får du det till ett hot så...

Har aldrig i mitt liv mött så många kaxiga PK:are som här. IRL håller ni käften och tittar ner i marken. Om ni inte är tio stycken vill säga, då kanske nån vågar yttra nåt. Satt precis nere på en indisk restaurang på Andra Långgatan och talade högt med mitt sällskap om hur palestinierna beter sig som svin därnere med sina mänskliga sköldar och allt. Såg hur några, som ser ut att tillhöra din genre av människor, hörde och tittade till lite, men guess what, ingen sa nåt. Surprise, surprise.

Nä, det känns som man inte kommer nån vart med dig. Du verkar vara alldeles för självgod. Därför ser jag helst att du aldrig mer adresserar mig då det mest är lögner som hoppar ur din mun. Tack.

Javisst får du det. Så att du ska få bevisa att du kör åttor runt mig.

Jag har aldrig skrivit att jag är snabbare än dig, eller snabb överhuvudtaget. Vad har du fått det ifrån? Jag är långt därifrån! Jag har däremot anmärkt på att du rackar ner på andras hojar & tyckte det var lite kul när din egen hade fegisranden kvar, det skrev jag även förra gången. OT & Case closed!

Därför ser jag helst att du aldrig mer adresserar mig då det mest är lögner som hoppar ur din mun. Tack.

Vad har varit lögn? Jag kanske misstolkade ditt inlägg om touringhojar, ok, den tar jag på mig. Men det faktum att killen du skrev till samt flera andra tolkade det som ett hot räcker gott & väl.

Orkar inte med dig mer. Vill du nåt kan vi ses vid återvinningen på Fjällgatan och tjöta lite IRL om min vaggning om 5 minuter istället.

:rofl

Men sen då? Det är du som påstår saker som att Israel vill ha vapenvila, det är s.k yrkesdemonstranter på gatorna, jag är antisemit, jag trollar med siffor, osv. osv. Det är väl du ändå du som inte kan hålla dig till sanningen, varför kan du annars inte svara på nån av frågorna jag ställer dig?

- Är det bara AFA & några på SH som är emot Israels offensiv?
- Vilka av mina siffror har det varit fel på?
- Om vad är det du påstår dig ha rätt?
- Vart har jag påstått att jag är antisemit?
- Vart hittar jag belägg för att det är s.k yrkesdemonstranter på gatorna?
- Vart får du din information om att Israel vill ha vapenvila?

Okej nu trodde jag att du hade slutat gneta på mig men som den gentleman man är ska jag svara på dina frågor. Okej, Henrik? Hoppas du blir mindre aggressiv sen. :tummenupp

- Är det bara AFA & några på SH som är emot Israels offensiv?

I princip ja. Iaf om man tittar på villkoren. De flesta andra förstår att Hamas har dragit detta på sig själva. Att sedan många vill ha fred är en annan femma.

- Vilka av mina siffror har det varit fel på?

Jag har inte kollat upp dom då jag tycker det var ett rätt löjligt sätt att bevisa något på. Att exilpalestinier och, som Kantian uttryckte det, autonoma vänsteräckel, utslitna fjällrävenryggsäckar och rastaflätor uttrycker sitt hat, som dom förövrigt gör mot allt och alla som är mer lyckade än dom, bevisar ingenting för någon. Sen höftar du rätt bra. "12000... eller fan..100000 säger vi" - bland annat.

- Om vad är det du påstår dig ha rätt?

Om det vi diskuterat.

- Vart har jag påstått att jag är antisemit?

Lyser igenom rätt bra. Att du sedan försöker rädda ditt arsle blir bara löjligt då det är alldeles uppenbart att du står mycket mer på terrorns sida.

- Vart hittar jag belägg för att det är s.k yrkesdemonstranter på gatorna?

Det räcker bra med utseendet på dom. För övrigt är yrkesdemonstranter inget egentligt yrke utan en benämning på dem som man brukar återfinna gång på gång i olika demonstrationer som kan leda till att man får krascha butiksfönster eller skrika sig hes mot fascistsnutarna. Jag tror det är säkrast att förklara det för dig då du verkar ta det hela lite för ordagrant.

- Vart får du din information om att Israel vill ha vapenvila?

Det är väl självklart att ingen vill vara i ett krigstillstånd. Israel vill ha en fred där det garanteras att inga vapen kan smugglas in till Hamas. Om du har glömt det så påminner jag dig: Hamas är en terroriströrelse vars största nöje är att utrota människor med annan läggning, religion och etnicitet. Informationen från Israels vapenvilovillkor kan du själv hämta från valfri media idag eller igår.

Till sist vill jag be om ursäkt då jag ser att du inte enkom har en orange väst i din ägo utan även besitter en gul väst och kan köra båge med bara en hand på styret :Bugar Jag skulle aldrig ha börjat jiddra. Du verkar grym! :tummenupp

Last edited:
många här inne som inte skulle försvara vårat land om någon nisse började komma och ta landsdelar ifrån oss.. känns bra.

jag visste att sveriges försvar är patetiskt, men vafan, när dom få soldater vi har, så skulle en viss % utav dom soldaterna inte göra ett skit?

och den % utgörs av folk här inne...
Känns bra att veta, "inte för att jag tror att någon kommer ge sig på sverige inom dom närmsta 50åren.. men iallafall..

Men låt oss säga att du försvarar vårat land, men några nissar börjar kalla dig terrorist...

vad göra?
men komihåg, en terrorist är också en frihetskämpe i andras ögon.
vilket synsätt föredrar du/ni?

Och snälla BOsuga, kan du förklara för mig, hur kan Hamas ha dragit detta på sig själv?
När israel snor land ifrån palestina, DAGLIGEN!?
Vad är det du inte förstår?
Vad skulle du göra om jag snodde din hoj??
skulle du bara titta på och se glad ut?
eller skulle du göra något åt saken?
med tanke på att du hotar folk med stryk, så förmodar jag att du skulle försöka att göra något åt saken själv?
men det är bara spekulationer...

Last edited:
många här inne som inte skulle försvara vårat land om någon nisse började komma och ta landsdelar ifrån oss.. känns bra.

jag visste att sveriges försvar är patetiskt, men vafan, när dom få soldater vi har, så skulle en viss % utav dom soldaterna inte göra ett skit?

och den % utgörs av folk här inne...
Känns bra att veta, "inte för att jag tror att någon kommer ge sig på sverige inom dom närmsta 50åren.. men iallafall..

Men låt oss säga att du försvarar vårat land, men några nissar börjar kalla dig terrorist...

vad göra?
men komihåg, en terrorist är också en frihetskämpe i andras ögon.
vilket synsätt föredrar du/ni?

Och snälla BOsuga, kan du förklara för mig, hur kan Hamas ha dragit detta på sig själv?
När israel snor land ifrån palestina, DAGLIGEN!?
Vad är det du inte förstår?
Vad skulle du göra om jag snodde din hoj??
skulle du bara titta på och se glad ut?
eller skulle du göra något åt saken?
med tanke på att du hotar folk med stryk, så förmodar jag att du skulle försöka att göra något åt saken själv?
men det är bara spekulationer...

Funderar allvarligt på att anmäla ditt inlägg till pressombudsmannen eller Svenska Akademien eller nåt. Haha, fy fan mannen, vad hade du för betyg i svenska egentligen? :yoparty :D

Last edited:
Så enkelt var det för dig att undvika frågan, jag tror du grävde din grop lite för långt nu vaa?

om du fortsätter såhär, så är du snart i china...keep it up.. :rofl

Okej nu trodde jag att du hade slutat gneta på mig

Nja, det är ju som att stjäla godis av ett litet barn så varför inte låta bollen fortsätta rulla? :lol

BoSoZoKu skrev:
I princip ja. Iaf om man tittar på villkoren.

Varför röstade isf. säkerhetsrådet fram en vapenvila med 14-0, om det bara är så "i princip"? USA, Israels bästa bästis är ju t.o.m på FN's linje. Varför demonstrerade flera hundra tusen över hela Europa i lördags? AFA verkar större än jag först trott :tummenupp

BoSoZoKu skrev:
Jag har inte kollat upp dom... "12000... eller fan..100000 säger vi" - bland annat.

Vad sägs om att göra det då istället för att kalla mig lögnare? Sen nämnde jag 12 000, då det är vad som verkar ha vandrat mot Israels ambassad, precis som jag skrev. Men du börja tjata om hur stor del av befolkningen det var. Voila! Jag serverade siffran som den brittiska polisen gett media, över 100 000 totalt. Men det är klart, det var säkert 41 000 SH-medlemmar och 59 000 AFA-aktivister :rofl

BoSoZoKu skrev:
Om det vi diskuterat.

Ok, säger du det så.. :D För mig framstår du mest som nån som famlar efter lysknappen i mörkret. Gissar hej vilt & påstår saker hit & dit, ingenting av vad du skriver stämmer ju med vad som skrivs i media :tummenupp

BoSoZoKu skrev:
Lyser igenom rätt bra.

Du kanske kan citera något stycke där du tycker att det lyser extra starkt? Jag känner nämligen inte igen mig i vad du skriver. Sen känns det lite olustigt att bli kallad nazist, även när du skriver det, men påvisa mer än gärna vart du kan utläsa detta.

BoSoZoKu skrev:
Det räcker bra med utseendet på dom.

Seriöst, hur ska man kunna ta dig på allvar när du skriver så där? Sen saknar jag fortf. belägg för att dessa s.k yrkesdemonstranter är nästan 100 000 till antalet, bara i London, eller att dom ens existerar. Kan du inte visa nån länk där dessa omnämns? Är det samma grupper som var i Belgien & Spanien, det borde nästan vart det va?

Dagens DN skrev:
I Bryssel protesterade 30 000 och i runtom i Spanien deltog minst 100 000 människor.

BoSoZoKu skrev:
Det är väl självklart att ingen vill vara i ett krigstillstånd.

Men vänta nu, jag saknar fortf. den där länken där någon från den Israeliska sidan talar om att dom vill ha en vapenvila. vad du tror är helt ovidkommande, men dock ganska kul att läsa :hihi

DN nu på morgonen skrev:
Sent i söndags kväll träffades Israels premiärminister Ehud Olmert, försvarsminister Ehud Barak och utrikesminister Tzipi Livni. Enligt israelisk radio enades de om att öka trycket på Hamas.

Israel kan överväga en storskalig markoffensiv i Gazas byar och städer för att försöka hindra Hamas från att avfyra raketer in i Israel.

Ok, dom vill stoppa Hamas. Men det har vi förstått från ruta ett, men vapenvila går inte hand i hand med ökat tryck och storskalig markoffensiv.

DN skrev:
- Vi fortsätter operationen för att återställa lugnet i södern och kunna agera effektivare längs Philadelphi-korridoren, sade Barak till den gästande tyske utrikesministern Frank-Walter Steinmeier, enligt försvarsdepartementet.

Barak sade att Israel är fast beslutet att uppnå målen som satts upp när operationen startade. Landet, som förkastade FN-resolutionen som "ogenomförbar", vill få ett stopp på raketattacker och åtgärder för att hindra Hamas från att smuggla in vapen via tunnlar.

Som sagt, vapenvila alá Bozosuko :lol

BoSoZoKu skrev:
Till sist vill jag be om ursäkt då jag ser att du inte enkom har en orange väst i din ägo utan även besitter en gul väst och kan köra båge med bara en hand på styret :Bugar Jag skulle aldrig ha börjat jiddra. Du verkar grym! :tummenupp

Ok, vad nu detta har med saken att göra så är västen grön (fel igen alltså :lol). Det är den sKiTsNAbBa gruppen hos SMC. Sen är bilden med en hand snygg, får jag inte tycka det?

Men vad spelar det för roll? Du kommer aldrig hitta en post där jag på allvar påstår mig vare en snabb motorcykelförare. Det var du som började fabricera att jag ska köra 8'or kring dig, så vart vill du komma? Jag har aldrig och kommer aldrig utmana dig på något med MC, jag har aldrig påstått mig vare snabb eller ens i närheten.

Last edited:
Så enkelt var det för dig att undvika frågan, jag tror du grävde din grop lite för långt nu vaa?
Vänta nu, förväntar du dig fortfarande att vi tar dig på allvar?
4:20 skrev:
Och Så har ju media gjort ett Jävla bra jobb med att få Hamas terrorist stämplat, jag menar, Hamas är Palestinas försvar, om det är någon som är terrorist så är det Israel.

Och att sedan Idris gav dig ett + för det inlägget är ju stor humor.

Vänta nu, förväntar du dig fortfarande att vi tar dig på allvar?

Och att sedan Idris gav dig ett + för det inlägget är ju stor humor.

Som vanligt när ni åker på stryk och inte har svar, kommer personangreppen och lågstadieretorik! samma visa varenda gång...

Du är dum! :rofl :rofl

Ok, vad nu detta har med saken att göra så är västen grön (fel igen alltså :lol).

Tydligen har det tillräckligt med saken att göra för att du ska kommentera det och rätta mig. :hihi

Angående resten: Känner du att vi kommer nånstans? Du anser att det inte är att vilja ha en vapenvila om man har ett högst rimligt krav (Att vapensmugglingen ska stoppas) som är relativt lätt genomfört. Det anser däremot jag. I utbyte erbjuder Israel att blockaden mot Gaza hävs. En generös kompromiss som Hamas borde godkänna om de verkligen bryr sig om sitt folk. Men det vet vi ju sedan tidigare att de inte gör tyvärr.

Jag anser förstås att jag har rätt i detta och du gör tydligen inte det av någon obskyr anledning. Förmodligen någon slags stolthet. Sen om det var 12000 eller 120 personer i nån demonstration med dårar bryr jag mig faktiskt ärligt talat inte så mycket om. Vi har poliser för att ta hand om packet om de blir för högljudda. Bara att hoppas att de gör sitt jobb och använder den gamla batongen istället för teleskopen. De får gärna vända på den också så att den åsamkar mer blodvite. Och kom inte och gnäll på att detta låter inhumant då din meningsfrände här på SH istället ville skjuta demonstranterna :D

Snälla, sluta med tjatet. Börjar faktiskt bli lite omanligt nu. :rolleyes:

Last edited:
Ameh skärp dig, man kan kalla Mackan för många saker men "blöjnasse" är inte en av dem.

Nivåhöjning efterfrågas.

PS: Du får minus.

Om du nu har läst en del utav inläggen snubben gör, så är det ganska så enkelt att lista ut, vad denna nisse, tycker och tänker om folk som inte är blonda, och inte kommer ifrån Europa...

Så drar man alla över en kamm, så är man rasistisk, och just detta lyckas denna nisse med, ett flertal gånger, ett par gr i denna tråd, och ett par gånger i andra trådar...

Så BlöjNasse var vell inte det rätta ordet, men BlöjRasse låter bättre. :näsblod

Tror den här är på sin plats igen. :lol

59960.jpg

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP