Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Har inte den här pajkastningstråden blivit låst än?
Trots att markus kör ner huvet i sanden och inte vill se saker som inte stämmer med hans världsbild som relevanta, så får jag tyvärr ge honom det att han bara får förklaringar på x antal sätt "hans" metod är fel och få på alternativa lösningar.
Nu när vi är inne på dag 19 (reservation för fel dag) av kriget. Så verkar ju det som om båda parter hatar varann så mycket att förhandlingslösningen är utesluten.

Så vad göra?

Trots att markus kör ner huvet i sanden och inte vill se saker som inte stämmer med hans världsbild som relevanta, så får jag tyvärr ge honom det att han bara får förklaringar på x antal sätt "hans" metod är fel och få på alternativa lösningar.
Nu när vi är inne på dag 19 (reservation för fel dag) av kriget. Så verkar ju det som om båda parter hatar varann så mycket att förhandlingslösningen är utesluten.

Så vad göra?
Jadu,tror inte det finns ngt bra svar hur man ska få slut på skiten.
Med så mycket terror o dödande så har väl många anhöriga som drabbats.
Det blir inget slut på kriget för än det kommer fram starka ledare från palestinier o israeler som tycker att måttet är rågat.
Det kvittar hur mycket vi i väst försöker medla o ena så fortsätter kriget o motsättningarna.
Det är folket där nere som själv måste inse att det måste finnas ngt annat sätt att lösa konflikten på.
Tyvärr blir man rätt avtrubbad av allt som händer där nere efter ha matats med konflikten i så många år.
Är ju så jävla lätt o sitta här o skriva hur konflikten ska lösas.

Last edited:
Tyvärr skapar detta krig mer elände, och absolut ingen lösning.

Israel har enligt dom sista siffror jag såg dödat närmare 1000 människor,
vilket betyder att man skapat minst en självmordsbombare per död person.
Ett mördat barn har två föräldrar och oftast syskon.. det blir några hämndlystna per familj.

Detta betyder att israel snart kommer att få mycket stora problem när minst 1000 personer kommer springande med dynamit rakt in i folkmassor.

Facit hittils,
Israel har mördat ca 1000 civila.
Israel har ingen säkerhet efter detta.
Israel har kört sitt rykte som civiliserade stat i botten.

Mördande skapar bara mer mördande...

Det kvittar hur mycket vi i väst försöker medla o ena så fortsätter kriget o motsättningarna.
Och att ryckas med i sån här "vems-är-felet"-debatt som i den här tråden är ännu meningslösare. Om två barn på dagis inte kan hålla sams tar dagisfröken båda i öronen, bara nåt sånt skulle hjälpa här tror jag. Dessutom så måste arabvärlden ta sig i kragen och tydligare ta avstånd från, eller hellre aktivt protestera mot, Hamas och Hizbollahs metoder. Att sitta å lyssna på Israeler och Palestinier kasta okvädesord på varann är bara ett drygt tidsfördriv, bättre att försöka påverka de arabiska tungviktarna.

Detta betyder att israel snart kommer att få mycket stora problem när minst 1000 personer kommer springande med dynamit rakt in i folkmassor.
Det är just därför säkerhetsbarriären finns. Den hindrar effektivt terrorister från dessa fegheter. Fast den är du väl emot också...:pangihuve

barn har två föräldrar och oftast syskon..

Tror du?

Wikipedia om Israel:

Den arabiska befolkningen har historiskt haft mycket höga födelsetal och snabb tillväxt. De finns dock märkbara skillnader mellan de tre olika religiösa grupperna: muslimer, kristna och druser.

Muslimer
Högst födelsetal har innehafts av muslimerna som genomgått tre demografiska förändringar sedan 1948. Fram till 1970-talet hade muslimska kvinnor ett födelsetal på 8–9,7 barn per kvinna

Tror du?

Wikipedia om Israel:

Den arabiska befolkningen har historiskt haft mycket höga födelsetal och snabb tillväxt. De finns dock märkbara skillnader mellan de tre olika religiösa grupperna: muslimer, kristna och druser.

Muslimer
Högst födelsetal har innehafts av muslimerna som genomgått tre demografiska förändringar sedan 1948. Fram till 1970-talet hade muslimska kvinnor ett födelsetal på 8–9,7 barn per kvinna

Och med vill du ha sagt?

Är det någon jag tycker har lyft forumet rejält så är det BoSoZuKu så det behöver du inte oroa dig för. :tummenupp
I princip behöver jag ine läsa hans inlägg för de är alltid identiska med vad jag skulle skrivit.

Va faen,

Här respekterar man dig som debattör och åsiktsspridare och kommer med dessa uttalanden som sänker dig till bottennivå :mad:

Så vad göra?

Man blir ju milt sagt lite smickrad av att flera stycken nu uttryckt sig som om jag vore någon typ av arkitekt bakom detta påhitt. :rodnar

Göra och göra, vad ska man göra. Ja det är en fråga som ställts många gånger, bonny tyckte man skulle göra ingenting och jag har kommit att smygbeundra honom litet så jag håller med. Jag antar att han menade att man inte ska göra någonting åt israelernas vedergällning alltså, låt dem fixa det där och hoppas det inte blir fler civila offer.

Va faen,

Här respekterar man dig som debattör och åsiktsspridare och kommer med dessa uttalanden som sänker dig till bottennivå :mad:

Allt detta smicker, för lilla mig. *tihi*

Last edited:
Det var inte svart och det smällde inte, tänka man skulle få se när de bomba:näsblod
Det kom tillbaks efter ett tag. Satt och kollade typ hela natten medans jag skrev uppsats.

1231813803463.png

Det var då fosforbomber all over the place. Inverterat fyverkeri!

Btw så levde morgonbönen om ungefär lika mycket som bomberna. Fast dom kanske känner att de måste extra hårt av någon anledning.

Last edited:
ganska festligt

Kriget i Gaza utlöste årets första politiska gräl. Moderaterna kräver att kommunalrådet Karl Petersen (s) ber Israel om ursäkt för att han gick i ett demonstrationståg mot kriget.

Under demonstrationen skanderade en av demonstranterna "död åt Israel".
Det fick moderate gruppledaren Mattias Karlsson att under helgen kräva en ursäkt från kommunens socialdemokratiska ledning. Han formulerade kravet i en extra fråga inför måndagens möte i kommunstyrelsens arbets- och personalutskott.
Ursäkten skulle kommunen ställa till Israels ambassad.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4360743

Vi närmar oss nu tredje fasen och det verkar som Israel är en lösning på spåren. Som sagt tidigare - operationen är inte avslutad.

"Hamas uppges vara på väg att släppa sitt hårdnackade motstånd mot att låta internationell trupp sköta bevakningen av gränsterminalen i Rafah. " (TT)

En riktigt bra fråga är varför Hamas är emot att låta internationella trupper sköta bevakningen. Blir det månne lite problem med terroristverksamheterna då?

dom där siffrorna stämmer inte för fem öre!
tänk dig alla familjer som har krossats i husras osv....

och TukTuk vad är det för terrorist verksamheter du tänker på?
dom försvarar sitt land?
är man terrorist då?
det var någonting nytt för mig, måste jag säga!? :brinnerup

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...