Israel Snor mer och mer land ifrån Palestina dagligen, och det förtryck pal får upleva dag ut och dag in, bidrar nog ganska så mycket till att Hamas skjuter raketer imot Israel.
Jag har full förståelse för Pal..
bara lite synd att dom inte har strörre rakter, så att det skulle bli lite mer gämt, Israel har en krigsmakt som skulle kunna "pippa" sverige 3gr om, och pal har stenar och hemma-byggda raketer.
Vem är det som inte förstår?
Skulle norge börja göra som Israel, och sätta upp så kallade "Safe zones" på svensk mark, för att sedan förbjuda oss Svenskar att vara i dom här så kallade "Safe zones"
Men Norrmännen får vandra fritt och bygga hus och grejjer på våran Mark!
och så fort vi svenskar drar in i dom så här kallade "SafeZones" så blir vi nerskjutna eller fängslade?
Det är Ju krigsföring Israel kör med, så vem är det som inte förstår att pal reagerar som dom gör?
Skulle inte du kriga för ditt land, Om norge gjorde detta imot oss!??
Eller hur tänker vissa här inne, som står på Israels Sida?
Jag fattar ingenting......
Israel tar ju landsdelar? och jag har alltid trott att tar man land ifrån ett annat land så är det krig?
Och Så har ju media gjort ett Jävla bra jobb med att få Hamas terrorist stämplat, jag menar, Hamas är Palestinas försvar, om det är någon som är terrorist så är det Israel.