Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Du tänker på blockflöjtarna?

Nej nej nej! De har ju Markus patenterat! (de utgör ju essensen i hans politiska debatt!)
Nej jag tänkte närmast på det där du sa om att ha Die Hard som instruktionsfilm för FN-styrkorna...

Jag tycker det är mer underhållande att du känner dig så nöjd med "din" lösning när den uppenbarligen är kontraproduktiv denna gång och även var det när det gällde Hizbollah. Däremot förstår jag att du tycker det är skönt att få styra upp siffrorna lite rent "vedergällningsmässigt".

Lugna dig lite nu och läs tråden,m jag har till och med föreslagit att vi kan förutsätta att nuvarande metod är superdålig för exemplets skull - så länge exemplet någon gång presenteras.

På riktigt, i verkliga livet alltså, så duger det för ytterst få människor att bara klaga utan att bidra med egna lösningar. Detta har till och med socialdemokraterna förstått, lyckligtvis inte vänstern ännu. Fråga din chef vad han/hon tycker om att bara gnälla och aldrig försöka lösa problem. Ja du kanske jobbar på bibliotek förresten, där duger det.

Försök nu att lägga dina svallande sosse-känslor åt sidan och på ett ej raljant eller drygt sätt förklara hur du tycker att man skall stoppa pågående raketanfall, så svår är faktiskt inte den uppgiften. Okej att jag inte skulle ge den till Bett-mjaa men du bör kunna klara den. Ta PM-hjälp av t-rex om du vill vet ja'.

Jag håller mig över min lagstadgade lunchrast öppen för att Israel gör fel men ställer mig då frågan hur de skulle gjort istället, utgår ifrån att jag går från helblodskonservativ till neutral till supersosse på 45 min då jag beräknas vara åter här med en latte och en konstruktiv lösning att läsa. :tummenupp

För övrigt ser jag fram emot ditt bidrag nästa gång abortdebatten drar igång, hur stoppa pågående graviditet hos tonåring?
-Förebyggande arbete och information!
Nej, pågående
-Fler fritidsgårdar och gratis kondomer
Nej, pågående.
- [INSERT ANY KLYSCHA]

Med andra ord ska man bita ihop när raketerna slår mot sin egen befolkning. Hur länge bör man göra det, tycker du?
Men du verkar inte vilja förstå, även om jag kan acceptera att det finns fler som verkar följa ert halvgenomtänkta resonemang, att det som händer nu leder till FLER raketer? Kan vi komma överens om det? Och kan du då, kanske, kanske, kanske, förstå att det är helt fel väg att gå? Det är inte MER våld som behövs i det området, är det så svårt att koppla?

Jag tycker det är mer underhållande att du känner dig så nöjd med "din" lösning när den uppenbarligen är kontraproduktiv denna gång och även var det när det gällde Hizbollah. Däremot förstår jag att du tycker det är skönt att få styra upp siffrorna lite rent "vedergällningsmässigt".
MEN HUR SKA ISRAEL LÖSA DEN PÅGÅENDE RAKETBESKJUTNINGEN SOM SKER NU, IDAG, JANUARI 2009?????!!!!!!

Det är humor, det måste jag medge.

Kan inte Stuff eller Marcus bara förklara lite snabbt, hur ni tänker när ni (fortfarande) menar att lösningen på raketbeskjutningarna är en militär offensiv från Israel, när vi faktiskt VET att det ledde till FLER raketbeskjutningar? Observera att ni inte behöver resonera utifrån jobbiga orsakssammanhang nu, vanlig läskunskap och valfri anti-semitisk tidning som exempelvis DN duger fint.

Är det verkligen omöjligt för er att tänka två steg i förväg?

Last edited:
Dör fostret av chock då? Eller hur har du tänkt dig?

59960.jpg

Enkelt!
Man dödar hennes familj!

Du förespråkar ju vägbygge som lösning på raketanfall så ovan idé är egentligen snäppet smartare om man ska vara ärlig. :)

Antar att du eller turken inte kommer svara, tro inte att jag ger upp så lätt dock. Och när du gjort det kan du ju visa din länksamling över icke existerande islamofob-bloggar. :lol

1000 mot 500.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=305&a=468909

Den gamla vanliga taktiken. Numerärt överläge och sedan försöka tysta ner meningsmotståndarna med våld och påhopp. Skumt att man automatiskt får associationer till personer på ett forum som är till för motorcyklister. För att fega till det lite extra är ju palestinahetsarna unga människor, vana att bråka, medan det brukar vara många äldre bland Israelstödjarna.

Bifogat

• 36245.jpg
    36245.jpg
    56.6 KB · Visningar: 43
Last edited:
Nån som sett American History X?

Bifogat

• 36243.jpg
    36243.jpg
    32.8 KB · Visningar: 41
Det är ju fredag och vi behöver alla få utlopp för vår ilska innan helgen börjar och vi ska hem och umgås med personer som nog vill ha lite vänlighet och annat tilltal än här. Så mitt påstående blir som följer:

Eftersom Israel är en ockupationsmakt (dock med en del begränsningar enl. Osloavtalet.), som iofs tar lätt på sina åtaganden som ockupationsmakt, får de nog acceptera att de som är ockuperade skjuter en del rakteter och även i övrigt visar sitt missnöje.
Ungefär som vi antagligen skulle göra, som goda patrioter, om någon ockuperade Sverige.

I övrigt tror jag också att om de hade ändrat stil mot palestinerna, hjälpt och stöttat de "goda krafterna" där, sett till att folk fick mat, sjukvård, skola och andra petitesser så skulle de kunna minska rekryteringsunderlaget för terrorismen genom att minska hatet. Kanske hjälpt dem att bygga fabriker för blockflöjter kanske?! Fast det hade ju tagit tid och faller därför på Markus krav på omedelbar lösning.

För övrigt borde man lägga bombmattor över de muslimska kvarteren av Bilbao också!

Kan inte Stuff eller Marcus bara förklara lite snabbt, hur ni tänker när ni (fortfarande) menar att lösningen på raketbeskjutningarna är en militär offensiv från Israel, när vi faktiskt VET att det ledde till FLER raketbeskjutningar?

Förlåt jag hoppar in men det vet vi inte. Operation Gjutet bly är inte avslutad. Med en effektiv blockad efter operationen kan de nog få det att minska ett tag.

Ett annat mål är antagligen att få till nya ledare hos Hamas som bättre kan kontrollera sin pöbel av väljare. Lägg därtill en ny vapenvila så är vi nog en möjlig lösning på spåret.

Nå i dessa spår går väl de flesta spekulationerna. Själv skulle jag vilja säga att det ligger i västvärldens intresse att Hamas stoppas en gång för alla. Varför vi inte går in och stoppar denna rörelse är väl egentligen en intressantare fråga.

För övrigt borde man lägga bombmattor över de muslimska kvarteren av Bilbao också!

Vet inte riktigt hur långsökt du är här men jag antar att du jämför ETA med Hamas. Det är ju som att jämföra äpplen och päron. ETA gick ju ut och fördömde Madriddåden tex. Vidare brukar de varna innan bombdåd och även ha väldigt specifika mål såsom ex politiker som motarbetat dom osv. Dessutom är de absolut inte folkvalda, tvärtom genomförs ofta demonstrationer i baskiska städer av vanliga basker mot ETA.

Lite svårt att dra paralleller emellan de två grupperna, tycker jag.

Men jag kanske har fel, du kanske verkligen menade att man ska bomba ut Bilbaos muslimer.

Eftersom Israel är en ockupationsmakt /.../ får de nog acceptera att de som är ockuperade skjuter en del rakteter

Det var som fan, äntligen ett svar. Kanske du kunde köra någon grundkurs för korvgubbe & C:o i grundläggande kommunikation?
Svaret består av att Israel inte ska stoppa raketattackerna utan de skall tolerera dem. mjaa(tm), det är ju ett svar i alla fall. :) Hade faktiskt inte ens tänkt tanken att det var et alternativ som gjorde min fråga omöjlig att besvara, så dum jag känner mig. :(

Nu vet jag inte var Bilbao ligger men jag tar det säkra för det osäkra och röstar JA

Hade faktiskt inte ens tänkt tanken att det var et alternativ som gjorde min fråga omöjlig att besvara, så dum jag känner mig. :(JA

mjaa, men det är onekligen svårt att vara någon som du majkus, när det i ditt lite för stora huvud, kryllar av en massa information och fakta som du inte vet riktigt vad du ska göra med...förutom att skriva en massa wannabe-poesi här på sh.

innerst inne är jag rädd för att du ser dig själv som en stor konstnär, en enfant terrible, som tror han uträttar underverk för oss andra.

försök att kliva ut ur din overklighet.

Ja jävlar, det har inte kommit en enda raket över bottenviken sedan vi gick med i EU...

Tänkte inte på det...

Tja, det där var inte mycket till konstruktivt bidrag.

Grundbultarna från bildandet av kol och stålunionen är applicerbara än idag. Ekonomisk integration är en av grundbultarna för långvarig fred.

Men ingen är intresserad av integration, utan enbart vinna strategiska fördelar genom vapenmakt.
Israel har nu ått en ursäkt att skaffa sig så många inhemska politiska poäng som möjligt.
Likaså Hamas.

Dock, vinns krig genom större ekonomiska resurser och vapenarsenal så utgången är given.

Sorgligt för civilbefolkningen, mycket lidande.

Svaret består av att Israel inte ska stoppa raketattackerna utan de skall tolerera dem. mjaa(tm), det är ju ett svar i alla fall. :) Hade faktiskt inte ens tänkt tanken att det var et alternativ som gjorde min fråga omöjlig att besvara, så dum jag känner mig. :(
Nu sårar du mina känslor!:gråta
Jag tyckte i alla fall att jag kom med ett förslag på lösning, även om jag erkände att den skulle ta lite tid!
Men jag har svårt att backa från att en ockupationsmakt får acceptera reaktioner. Vill de slippa reaktionerna får de, förenklat, skippa ockupationen alternativt bli en bättre ockupationsmakt. Trots allt har ju ni svenskar inte så mycket att frukta från oss snapphanar längre!:kulspruta

Tyvärr tror jag inte på någon snabb lösning. Utan att kunna bevisa det så finns det nog alltför många som hatar alltför mycket på båda sidor och de som hatar har säkert goda grunder till det i allmänhet. Hade någon bombat sönder min familj hade jag nog velat hämnas, med attackhelikopter om jag hade haft det, med sten om jag hade haft det. Men hämnd hade jag nog velat ha. Problemet blir väl när hämden slår mot någon på andra sidan som jag faktiskt inte hade "rätt" att hämnas på.

Men ok, jag är naiv och tror att det finns onda och goda på bägge sidrona av gränsen. Jag är t.o.m. så naiv, eller cynisk, så att jag tror att det finns folk långt bakom linjerna som har personlig vinning på en fortsatt konflikt. Om det sedan är ekonomi, stolthet eller bara en extra röst varierar säkert.

Nu sårar du mina känslor!:gråta
Jag tyckte i alla fall att jag kom med ett förslag på lösning, även om jag erkände att den skulle ta lite tid!
Men jag har svårt att backa från att en ockupationsmakt får acceptera reaktioner. Vill de slippa reaktionerna får de, förenklat, skippa ockupationen alternativt bli en bättre ockupationsmakt. Trots allt har ju ni svenskar inte så mycket att frukta från oss snapphanar längre!:kulspruta

Tyvärr tror jag inte på någon snabb lösning. Utan att kunna bevisa det så finns det nog alltför många som hatar alltför mycket på båda sidor och de som hatar har säkert goda grunder till det i allmänhet. Hade någon bombat sönder min familj hade jag nog velat hämnas, med attackhelikopter om jag hade haft det, med sten om jag hade haft det. Men hämnd hade jag nog velat ha. Problemet blir väl när hämden slår mot någon på andra sidan som jag faktiskt inte hade "rätt" att hämnas på.

Men ok, jag är naiv och tror att det finns onda och goda på bägge sidrona av gränsen. Jag är t.o.m. så naiv, eller cynisk, så att jag tror att det finns folk långt bakom linjerna som har personlig vinning på en fortsatt konflikt. Om det sedan är ekonomi, stolthet eller bara en extra röst varierar säkert.

Tidsödande lösningar finns det gott om och med all anledning i världen att diskutera, vilket man kan göra i all oändlighet. Min fråga har hela tiden varit hur man ska reagera när det regnar raketer och du är den enda som svarat: inte alls.

Huruvida man måste ha en tvåstatslösning, vägbyggen, biståndsprojekt, samtal, tredje part involverad, osv är jag inte så intresserad av att diskutera. Jag har bara velat veta om klagokören kan mer än klaga. Jag skulle kunna exemplifiera hur många gånger som helst med stora och små problem, nära eller långt härifrån, i vardagen eller sällan förekommande - aldrig skulle jag tycka svensk vänsterpartimentalitet är trevlig, det vill säga att bara klaga på andra och aldrig bidra själv. I det har jag på hemmaplan största respekt för sossarna som faktiskt gjort så mycket mer nytta än borgarna någonsin kommer göra - som i (åtminstone) årtionden suttit på avbytarbänk och gnällt om skatter utan att prestera ett skit själva. Så när det kommer till kritan så gör de en sossebudget och presterar inte ett skit. Ja nu spårade jag ur helt märker jag. I alla fall:

Det kommer aldrig bli fred där, det kommer aldrig bli en tvåstatslösning, då araberna har massor med andra länder att bo i tycker jag de kan göra det och judarna kan få vara ifred i sitt pyttelilla land. Det fginns goda skäl för båda folken att befinna sig i regionen och det står i respektiva religions bok att de har rätt enligt Gud att bo där så att tro att de kommer överens är bara naivt. De har hållit på i några tusen år och ingen kommer få se dem sluta fred för alltid.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing