Dr.Bike
Guest
Du tänker på blockflöjtarna?
Nej nej nej! De har ju Markus patenterat! (de utgör ju essensen i hans politiska debatt!)
Nej jag tänkte närmast på det där du sa om att ha Die Hard som instruktionsfilm för FN-styrkorna...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du tänker på blockflöjtarna?
Jag tycker det är mer underhållande att du känner dig så nöjd med "din" lösning när den uppenbarligen är kontraproduktiv denna gång och även var det när det gällde Hizbollah. Däremot förstår jag att du tycker det är skönt att få styra upp siffrorna lite rent "vedergällningsmässigt".
Men du verkar inte vilja förstå, även om jag kan acceptera att det finns fler som verkar följa ert halvgenomtänkta resonemang, att det som händer nu leder till FLER raketer? Kan vi komma överens om det? Och kan du då, kanske, kanske, kanske, förstå att det är helt fel väg att gå? Det är inte MER våld som behövs i det området, är det så svårt att koppla?Med andra ord ska man bita ihop när raketerna slår mot sin egen befolkning. Hur länge bör man göra det, tycker du?
MEN HUR SKA ISRAEL LÖSA DEN PÅGÅENDE RAKETBESKJUTNINGEN SOM SKER NU, IDAG, JANUARI 2009?????!!!!!!Jag tycker det är mer underhållande att du känner dig så nöjd med "din" lösning när den uppenbarligen är kontraproduktiv denna gång och även var det när det gällde Hizbollah. Däremot förstår jag att du tycker det är skönt att få styra upp siffrorna lite rent "vedergällningsmässigt".
För övrigt ser jag fram emot ditt bidrag nästa gång abortdebatten drar igång, hur stoppa pågående graviditet hos tonåring?
Enkelt!
Man dödar hennes familj!
Enkelt!
Man dödar hennes familj!
Nån som sett American History X?
Kan inte Stuff eller Marcus bara förklara lite snabbt, hur ni tänker när ni (fortfarande) menar att lösningen på raketbeskjutningarna är en militär offensiv från Israel, när vi faktiskt VET att det ledde till FLER raketbeskjutningar?
För övrigt borde man lägga bombmattor över de muslimska kvarteren av Bilbao också!
Eftersom Israel är en ockupationsmakt /.../ får de nog acceptera att de som är ockuperade skjuter en del rakteter
För övrigt borde man lägga bombmattor över de muslimska kvarteren av Bilbao också!
Hade faktiskt inte ens tänkt tanken att det var et alternativ som gjorde min fråga omöjlig att besvara, så dum jag känner mig.JA
Ja jävlar, det har inte kommit en enda raket över bottenviken sedan vi gick med i EU...
Tänkte inte på det...
Nu sårar du mina känslor!Svaret består av att Israel inte ska stoppa raketattackerna utan de skall tolerera dem. mjaa(tm), det är ju ett svar i alla fall.Hade faktiskt inte ens tänkt tanken att det var et alternativ som gjorde min fråga omöjlig att besvara, så dum jag känner mig.
![]()
Nu sårar du mina känslor!![]()
Jag tyckte i alla fall att jag kom med ett förslag på lösning, även om jag erkände att den skulle ta lite tid!
Men jag har svårt att backa från att en ockupationsmakt får acceptera reaktioner. Vill de slippa reaktionerna får de, förenklat, skippa ockupationen alternativt bli en bättre ockupationsmakt. Trots allt har ju ni svenskar inte så mycket att frukta från oss snapphanar längre!![]()
Tyvärr tror jag inte på någon snabb lösning. Utan att kunna bevisa det så finns det nog alltför många som hatar alltför mycket på båda sidor och de som hatar har säkert goda grunder till det i allmänhet. Hade någon bombat sönder min familj hade jag nog velat hämnas, med attackhelikopter om jag hade haft det, med sten om jag hade haft det. Men hämnd hade jag nog velat ha. Problemet blir väl när hämden slår mot någon på andra sidan som jag faktiskt inte hade "rätt" att hämnas på.
Men ok, jag är naiv och tror att det finns onda och goda på bägge sidrona av gränsen. Jag är t.o.m. så naiv, eller cynisk, så att jag tror att det finns folk långt bakom linjerna som har personlig vinning på en fortsatt konflikt. Om det sedan är ekonomi, stolthet eller bara en extra röst varierar säkert.
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |