Ännu ett "hedersmord"... Fy fan..

korvgubbe skrev:
...eftersom en sådan skatt skulle göra...

Du har fel böjning. :mattias (Ja inte det där med lädret dårå, utan grammatiskt)

Tack förresten för att du stratar en tråd som redan innehåller allt som kan rädda en grå måndag:

Stockholm vs Göteborg (inte Kungsbacka, Göteborg :mad: )
Trängselskatter vs Hederlighet
Fattig vs Rik
Invandrare vs Svensk

:banana

korvgubbe skrev:
Jag visste inte att jag var liberal... Fast lite synd är det kanske om dem.. eller vaddå? Jag hänger inte med riktigt nu... :va

Du är inte vänster och du är inte förnuftig :rofl , då finns det bara den grå massan liberal kvar. Grattis, det är den mest intetsägande politiska inriktningen och den går att forma till vad som helst partipolitiskt. Lika luddigt som demokrat ungefär.

Den här tråden regerar. :yoparty

korvgubbe skrev:
Äh.. där är det ju lite tvärtom.. De som tjänar mest på den skatten är ju bara bratsen och deras föräldrar eftersom en sådan skatt skulle göra att de slapp trängas med alla förortssluskar som förorenar stan med sina rosthögar.

I vilket fall snackar vi om överskattade minoriteter typ stockholmare.

Off-topic:
Oj, en tråd som balla ur innan den ens hann börja. Såg ni inte 30-skylten, Markus o Korvgubbe?

On-topic:
Det är la klart att det är fördjävligt att sånt händer. Samtidigt kan jag inte hjälpa att skuldsätta vårt samhälle när föräldrar gör så mot sina egna barn. Vilka (o)moraliska och etiska grunder växer vi upp under i Sverige..?! Det kanske är dags att vakna upp och känna krutdoften i luften?

Last edited:
Zee skrev:
Off-topic:
Oj, en tråd som balla ur innan den ens hann börja. Såg ni inte 30-skylten, Markus o Korvgubbe?

On-topic:
Det är la klart att det är fördjävligt att sånt händer. Samtidigt kan jag inte hjälpa att skuldsätta vårt samhälle när föräldrar gör så mot sina egna barn. Vilka (o)moraliska och etiska grunder växer vi upp under i Sverige..?! Det kanske är dags att vakna upp och känns krutdoften i luften?

Det är det jag säger ,dom är influerade av stockholmarna.

Markus skrev:
Jag tror det var just det som var syftet. ;)
/Debattfucko#1

Hokai. Får ja mä va mä o leka isf?
Vilka är mot vilka idag?
Rött* mot blått**?

*Korvgubbe eller Imperiet?
**Markus eller The Rebel Alliance?

Det känns nästan som det röda laget brännt alla sina förtroendebroar och lagledaren har gått upp för mycket i vikt. Motvilligt går jag med i det blå laget med den flintskalliga lagledaren. Tror jag.

/Debattfucko#2?

Zee skrev:
Hokai. Får ja mä va mä o leka isf?

/Debattfucko#2?

Nej, du är int edjurvän så du faller under osivilierad så du får deffenetift inte va me.
Ock ja tror att anndra platsen är upptaggen.

Zee skrev:
Det känns nästan som det röda laget brännt alla sina förtroendebroar och lagledaren har gått upp för mycket i vikt.

Vad är det du säger, att korvgubbe är tjock och opålitlig? :rofl

Markus skrev:
Nej, du är int edjurvän så du faller under osivilierad så du får deffenetift inte va me.

Allt pga ett par vinglösa flugor och ett förstoringsglas... Jag var ung och naiv då. Jag har lärt mig mycket sen dess. Jag kan t.o.m. tänka mig o krama ett träd om det ska va så, bara jag blir medlem. Nej, vänta.. vad säger jag? Trädkramare har ju trasiga DNA-stegar. Jag bilder egen klubb ist. Jag ska kalla den "The Evil Empire"tror jag. Alla medlemmar för heta Jedis. Mmm, nu börjar det likna ngt.. :cdevil

darkfader1.jpg

Markus skrev:
Ock ja tror att anndra platsen är upptaggen.

Det var det jag visste. Ställer mig i kö efter Korvgubbe och Långa Fabrorn.

/#4?

Markus skrev:
Vad är det du säger, att korvgubbe är tjock och opålitlig? :rofl

Bara om Korvgubbe heter Goran i vornam und Persson i efternamn. :brynad ;)

Markus skrev:
True, men de kategoriseras Nackskottsfuckon om jag inte missminner mig. :confused:

Nejdå, inte alls... Däremot återfinns huvuddelen av NakCsKåtsfuckona på högerkanten men det finns ju faktiskt en rad högerfuckon som är emot dödstraff!

Zee skrev:
Bara om Korvgubbe heter Goran i vornam und Persson i efternamn. :brynad ;)

Det roligaste på Parlamentet denna säsong:

- Om vad handlar boken "Grisbrottaren"...?!
- Om Anitras sexliv!
:rofl

ok, tråden har spårat ut totalt men jag måste bara säga en sak.

Detta var inget hedersmord utan ett rasistiskt dåd. Lika hemskt men....

Mcbrud skrev:
Detta var inget hedersmord utan ett rasistiskt dåd. Lika hemskt men....

...Kan möjligen vara en av orsakerna till att startades...

Och det är väl egentligen precis samma sak som ett hedersmord. Ett försök av föräldrar att kontrollera vem deras vuxna barn tycker om och inte tycker om. Och därefter straffas dottern för att hon valt fel man.

Hedersmord bland låt säga kurder som straffar en dotter som gifter sig med en svensk man är väl så gott som samma sak?! Ett tecken på intolerans och fördommar och förlegade värderingar... Same Shit Different Name!

korvgubbe skrev:
Hedersmord bland låt säga kurder som straffar en dotter som gifter sig med en svensk man är väl så gott som samma sak?!

Vänligen utveckla "...så gott som..."
Hoppas verkligen att du inte menar att de på något sätt är underbegåvade så att man får räkna med lite galenskap...;)

Markus skrev:
Vänligen utveckla "...så gott som..."
Hoppas verkligen att du inte menar att de på något sätt är underbegåvade så att man får räkna med lite galenskap...;)

Nope... "så gott som" är nog en utfyllnadsfras som saknar någon praktisk mening...
Det är ju samma sak...

korvgubbe skrev:
Nope... "så gott som" är nog en utfyllnadsfras som saknar någon praktisk mening...
Det är ju samma sak...

"...så gott som..." betyder "nästan". :mattias
Du behöver inte gå till överdrift i din högeromskolning, fascistkursen går först i vår.
:brynad

korvgubbe skrev:
...Kan möjligen vara en av orsakerna till att startades...

Och det är väl egentligen precis samma sak som ett hedersmord. Ett försök av föräldrar att kontrollera vem deras vuxna barn tycker om och inte tycker om. Och därefter straffas dottern för att hon valt fel man.

Hedersmord bland låt säga kurder som straffar en dotter som gifter sig med en svensk man är väl så gott som samma sak?! Ett tecken på intolerans och fördommar och förlegade värderingar... Same Shit Different Name!

Avskyvärt brott och märkligt att (om tidningens uppgifter stämmer) att det bara blev villkorlig påföljd.

Den kryptiska artikeln gör dock att det som vanligt känns som skräptidningen Expressen utelämnar en del klargörande detaljer. Anledning: man ska bli så upprörd som möjligt eftersom det lockar till fortsatt läsande.

För övrigt tycker jag att ändå inte att det är samma sak som "hedersmord" i den mening fenomentet tidigare beskrivits i media. Om det funnits en inte försumbar mängd etniska svenskar som med kulturella/religiösa argument funnit att misshandeln eller mordförsöket på dottern varit motiverat, då hade jag upplevet det som hedersmord.

/Olzki

Olzki skrev:
Avskyvärt brott och märkligt att (om tidningens uppgifter stämmer) att det bara blev villkorlig påföljd.

Den kryptiska artikeln gör dock att det som vanligt känns som skräptidningen Expressen utelämnar en del klargörande detaljer. Anledning: man ska bli så upprörd som möjligt eftersom det lockar till fortsatt läsande.

För övrigt tycker jag att ändå inte att det är samma sak som "hedersmord" i den mening fenomentet tidigare beskrivits i media. Om det funnits en inte försumbar mängd etniska svenskar som med kulturella/religiösa argument funnit att misshandeln eller mordförsöket på dottern varit motiverat, då hade jag upplevet det som hedersmord.

/Olzki

Ett hedersmord är väl ett hedersmord oavsett hur många andra inom den egna etninska gruppen som "stödjer" eller begår samma handlingar...

Att det däremot är vanligare bland vissa grupper är det väl ingen som förnekar.
På samma sätt som ingen skulle drömma om att hävda att könsstympning är lika vanligt i Sverige som i Etiopien?!

Det som däremot gör det desto mer anmärkningsvärt är ju då kanske att det utförs av folk som hela sina liv borde ha tagit del av "vår" inställning till denna typ av handlingar....

korvgubbe skrev:
Ett hedersmord är väl ett hedersmord oavsett hur många andra inom den egna etninska gruppen som "stödjer" eller begår samma handlingar...

Att det däremot är vanligare bland vissa grupper är det väl ingen som förnekar.
På samma sätt som ingen skulle drömma om att hävda att könsstympning är lika vanligt i Sverige som i Etiopien?!

Det som däremot gör det desto mer anmärkningsvärt är ju då kanske att det utförs av folk som hela sina liv borde ha tagit del av "vår" inställning till denna typ av handlingar....

Det rubbade är ju inte en svensk som spöar sin unge, eller en afrikan som piskar ungen med sladdar för att driva ut djävulen ur en annan.
Det läskiga är när en hel släkt och familj tillsammans i lugn och ro beslutar att dottern (oftast) måste avrättas och alla är sedan helt tillfreds med att skicka henne till deras respektive hemland där de kan döda henne i lugn och ro.

Dessutom, ni som skanderar "SAMMA SAK, SAMMA SAK":
Har ni funderat på om ni hjälper alla x tusen utsatta invandrartjejer eller om ni gör dem en björntjänst? Det är inte en fråga ni behöver svara på, jag ber er bara beakta det när ni sprider era åsikter. Tack. :)

Markus skrev:
Har ni funderat på om ni hjälper alla x tusen utsatta invandrartjejer eller om ni gör dem en björntjänst?

Hjälper dem genom att göra vad?!

....klart som fan det är åt h-e med folk i och även utanför Sverige mördar, trakaserar och förföljer sina döttrar(eller söner) p.g.a. av vem de själva väljer att leva med... Det finns väl ingen någonsin som skulle acceptera det. Det som däremot är löjeväckande är att du försöker måla upp en bild av att detta vore synonymt med så gott som alla invandrare.. Det rör sig om några få etniska grupper bl.a. vissa kurder som har haft detta i sin kultur... Varför då försöka antyda att det är något som drabbar alla invandrar tjejer och är något som var och varannan flyktingfamilj utsätter sina barn för...

Jag undrar egentligen om hur mycket vanligare detta är än vanliga svartsjukemord som utförs på fyllan i Sverige....

Även om ett hedersmord i sig kan anses "värre" än ett svartsjukemord just med tanke på den omfattande komplotten bakom som inkluderar flera i släkten kan det ju vara intressant att veta hur stort problemet är med tanke på hur gärna du Markus vill få folk att tro att det är så gott som det enda de gör de där nysvenskarna när de inte gängvåldtar eller kallar svenska tjejer hora...
:rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...