Ännu en noob

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Är helt färsk här, har precis köpt min första hoj, kan ingenting om nånting, men shit vad kul det är :)

Har redan efter en vecka tröttnat lite på övningskörningsskylten och börjat fundera på om det faktiskt är genomförbart att ta kortet i år, trots att jag precis börjat köra. Frågan är om jag gör mig själv en otjänst genom att försöka klara lågfartsdelen med den här hojen, kanske bäst att ta nån lektion så jag kan köra upp med en körskolehoj sen. Får införskaffa lite koner och se hur det känns.

Nåväl, skulle bara säga hej.

Hej hej :hej

Tror de flesta kommer säga körskolehojen! Jag skulle iaf rekommendera den :)

Kul att ni hitta det hit!

(tyvärr vågar inte grabber) :7peta

Hej och välkommen :)
Roligt att se lite tillflöde av nya åkare i Malmö. Se till att ta kortet, och hojta till om du vill ha sällskap på vägarna!

Hej och välkommen! :) Angående körkortet så började jag köra så fort snön försvann och körde upp dagen före midsommar, tog inte en enda lektion så ta de på kort tid är inte omöjligt. Övningskörde 120-150mil. Körde upp på min FZ6 men den är nog lite smidigare än en CBR när de gäller lågfarten så körskolehojen är nog ingen dum ide. Problemet om du ska ta i år tror jag är att hinna få uppkörningstid. :(

ja det lutar åt körskolehojen trots att jag än så länge inte vet vad jag "missar", har aldrig kört nåt annat än den jag har nu, tycker den svänger jättebra :)

och det med uppkörningstid har jag inte ens tänkt på... men det blir nog till att boka de där riskutbildningarna rätt omgående iaf, så får jag se om jag ens har en chans att få uppkörningstid. Hm. Hade behövt 10 handledare.

Last edited:
Hej!

Ta en lektion på körskolan och känn skillnaden på hojar, speciellt när det kommer till lågfartsdelen. Är inte omöjligt men väldigt svårt med en RR hoj.

Jäkligt skoj med fler Malmö-tjejer! Välkommen! :) :tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...