Är helt färsk här, har precis köpt min första hoj, kan ingenting om nånting, men shit vad kul det är
Har redan efter en vecka tröttnat lite på övningskörningsskylten och börjat fundera på om det faktiskt är genomförbart att ta kortet i år, trots att jag precis börjat köra. Frågan är om jag gör mig själv en otjänst genom att försöka klara lågfartsdelen med den här hojen, kanske bäst att ta nån lektion så jag kan köra upp med en körskolehoj sen. Får införskaffa lite koner och se hur det känns.
Hej och välkommen! Angående körkortet så började jag köra så fort snön försvann och körde upp dagen före midsommar, tog inte en enda lektion så ta de på kort tid är inte omöjligt. Övningskörde 120-150mil. Körde upp på min FZ6 men den är nog lite smidigare än en CBR när de gäller lågfarten så körskolehojen är nog ingen dum ide. Problemet om du ska ta i år tror jag är att hinna få uppkörningstid.
ja det lutar åt körskolehojen trots att jag än så länge inte vet vad jag "missar", har aldrig kört nåt annat än den jag har nu, tycker den svänger jättebra
och det med uppkörningstid har jag inte ens tänkt på... men det blir nog till att boka de där riskutbildningarna rätt omgående iaf, så får jag se om jag ens har en chans att få uppkörningstid. Hm. Hade behövt 10 handledare.
Ta en lektion på körskolan och känn skillnaden på hojar, speciellt när det kommer till lågfartsdelen. Är inte omöjligt men väldigt svårt med en RR hoj.