Ännu en noob

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Är helt färsk här, har precis köpt min första hoj, kan ingenting om nånting, men shit vad kul det är :)

Har redan efter en vecka tröttnat lite på övningskörningsskylten och börjat fundera på om det faktiskt är genomförbart att ta kortet i år, trots att jag precis börjat köra. Frågan är om jag gör mig själv en otjänst genom att försöka klara lågfartsdelen med den här hojen, kanske bäst att ta nån lektion så jag kan köra upp med en körskolehoj sen. Får införskaffa lite koner och se hur det känns.

Nåväl, skulle bara säga hej.

Hej hej :hej
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tror de flesta kommer säga körskolehojen! Jag skulle iaf rekommendera den :)

Kul att ni hitta det hit!

(tyvärr vågar inte grabber) :7peta
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hej och välkommen :)
Roligt att se lite tillflöde av nya åkare i Malmö. Se till att ta kortet, och hojta till om du vill ha sällskap på vägarna!
 

Panzarka

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha FZ-6S -04, Yamaha WR250z -98
Hej och välkommen! :) Angående körkortet så började jag köra så fort snön försvann och körde upp dagen före midsommar, tog inte en enda lektion så ta de på kort tid är inte omöjligt. Övningskörde 120-150mil. Körde upp på min FZ6 men den är nog lite smidigare än en CBR när de gäller lågfarten så körskolehojen är nog ingen dum ide. Problemet om du ska ta i år tror jag är att hinna få uppkörningstid. :(
 

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
ja det lutar åt körskolehojen trots att jag än så länge inte vet vad jag "missar", har aldrig kört nåt annat än den jag har nu, tycker den svänger jättebra :)

och det med uppkörningstid har jag inte ens tänkt på... men det blir nog till att boka de där riskutbildningarna rätt omgående iaf, så får jag se om jag ens har en chans att få uppkörningstid. Hm. Hade behövt 10 handledare.
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hej!

Ta en lektion på körskolan och känn skillnaden på hojar, speciellt när det kommer till lågfartsdelen. Är inte omöjligt men väldigt svårt med en RR hoj.

Jäkligt skoj med fler Malmö-tjejer! Välkommen! :) :tummenupp
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top