Ännu en grönskylt i trafik!!!

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
ZX7R 97:a
Oj oj oj!!! Pirrade lite i magen då jag satte mig i bilen och tjejens pappa hoppar in... :3freak
: Jaha nu drar vi, så vi kommer hem nån gång så du oxå kan ut och köra.
Han skulle hämta sin sprillans nya hoj. Sagt och gjort, hojen blir hämtad och vi åker hemåt... Väl hemma halvspringer man in och sliter på sig skinnställ,ryggskydd,stövlar,handskar och hjälm.
Går ut till hojen, låser upp, sätter sig och startar.
Rullar sakta ut hojen mot gatan där "svärfar" väntar.

"Svärfar": Vart ska vi nu då???
Jag: Ehh, vet inte!!! :confused: Jag måste iallafall tanka.
"Svärfar": Men då åker vi förbi Rosenhill, sen drar vi neråt Sorunda...

Sagt och gjort... :tummenupp
Och denna känsla, oj oj oj, UNDERBART!!! Kändes så förbannat naturligt... Allting satt ju faktiskt kvar i ryggmärgen sedan moppetiden... Och lite hoj har man ju kört efter det...Visst, vetskapen om att det nu sitter en grön och vit skylt med texten övningskör baktill gjorde ju att man inte drog på...(kanske lika bra det) Men ack vad jag längtat efter detta, att verkligen komma ut och få köra hoj!!! Och nu är det verklighet... Nu är det bara att få in vanan i sadeln och sen iväg till vägverket så man kan få plussa på en bokstav på kortet...
Måste få sägas igen, Faan vad underbart! :yoparty :yoparty :yoparty

Jag vet vad du pratar om! Körde 20 mil i tisdags! Första turen med hojen!! Första gången jag körde hoj "på riktigt" med! Så otroligt underbart härligt!! :) :kär

Körde 4 mil igår och 5 mil idag med, farsan är lika sugen som jag på o köra hoj nu :Bugar :tummenupp

Det är så härligt, milen bara tickar på, tiden med, men inte tänker man på det, de är inte ett dugg segt eller långtråigt, det är ju helt underbart! Specielt när det svänger lite!!

Det är sån jäkla skillnad o köra hoj med, mot moppen, inte bara att den är snabbare, utan känslan, stabiliteten o alla som hejar på en osv :Bugar :kär

Den känslan kommer bli ännu skönare när du väl har fått kortet! Första veckan med a-kort körde jag till ett-två på natten varenda dag. Tog ledigt från jobbet bara för att få köra hoj etc. Kommer fortfarande ihåg hur det kändes när jag klarat kortet o fick köra sista biten tillbaka till körskolan utan gul-röd väst, jag var egentligen helt förvånad över att ha fixat kortet! Jag är fortfarande helt lycklig över att ha hojkort, kommer aldrig *aldrig* sluta köra hoj :fyllisar

Coola Ola skrev:
Den känslan...KLIPP

Håller med! Det lär bli ännu härligare när man fått kortet...

Det är det som känns så gött! Det kan bara bli bättre nu! Vädret blir bättre o bättre med tiden, man kör in grejjerna o lär sig hojen, o kommer hela tiden ett steg närmare körkortet :) :Bugar

Coola Ola skrev:
Den känslan kommer bli ännu skönare när du väl har fått kortet! Första veckan med a-kort körde jag till ett-två på natten varenda dag. Tog ledigt från jobbet bara för att få köra hoj etc. Kommer fortfarande ihåg hur det kändes när jag klarat kortet o fick köra sista biten tillbaka till körskolan utan gul-röd väst, jag var egentligen helt förvånad över att ha fixat kortet! Jag är fortfarande helt lycklig över att ha hojkort, kommer aldrig *aldrig* sluta köra hoj :fyllisar

Känner igen mig på det också! Begrep först inte riktigt att jag klarat lappen... men fy fan vad härligt det var då man efter att blivit hemskjutsad utav körskoleläraren stack iväg på egen hand med sin egna cykel utan nån som förföljde en :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026