Oj oj oj!!! Pirrade lite i magen då jag satte mig i bilen och tjejens pappa hoppar in...
: Jaha nu drar vi, så vi kommer hem nån gång så du oxå kan ut och köra.
Han skulle hämta sin sprillans nya hoj. Sagt och gjort, hojen blir hämtad och vi åker hemåt... Väl hemma halvspringer man in och sliter på sig skinnställ,ryggskydd,stövlar,handskar och hjälm.
Går ut till hojen, låser upp, sätter sig och startar.
Rullar sakta ut hojen mot gatan där "svärfar" väntar.
"Svärfar": Vart ska vi nu då???
Jag: Ehh, vet inte!!!
Jag måste iallafall tanka.
"Svärfar": Men då åker vi förbi Rosenhill, sen drar vi neråt Sorunda...
Sagt och gjort...
Och denna känsla, oj oj oj, UNDERBART!!! Kändes så förbannat naturligt... Allting satt ju faktiskt kvar i ryggmärgen sedan moppetiden... Och lite hoj har man ju kört efter det...Visst, vetskapen om att det nu sitter en grön och vit skylt med texten övningskör baktill gjorde ju att man inte drog på...(kanske lika bra det) Men ack vad jag längtat efter detta, att verkligen komma ut och få köra hoj!!! Och nu är det verklighet... Nu är det bara att få in vanan i sadeln och sen iväg till vägverket så man kan få plussa på en bokstav på kortet...
Måste få sägas igen, Faan vad underbart!

: Jaha nu drar vi, så vi kommer hem nån gång så du oxå kan ut och köra.
Han skulle hämta sin sprillans nya hoj. Sagt och gjort, hojen blir hämtad och vi åker hemåt... Väl hemma halvspringer man in och sliter på sig skinnställ,ryggskydd,stövlar,handskar och hjälm.
Går ut till hojen, låser upp, sätter sig och startar.
Rullar sakta ut hojen mot gatan där "svärfar" väntar.
"Svärfar": Vart ska vi nu då???
Jag: Ehh, vet inte!!!

"Svärfar": Men då åker vi förbi Rosenhill, sen drar vi neråt Sorunda...
Sagt och gjort...

Och denna känsla, oj oj oj, UNDERBART!!! Kändes så förbannat naturligt... Allting satt ju faktiskt kvar i ryggmärgen sedan moppetiden... Och lite hoj har man ju kört efter det...Visst, vetskapen om att det nu sitter en grön och vit skylt med texten övningskör baktill gjorde ju att man inte drog på...(kanske lika bra det) Men ack vad jag längtat efter detta, att verkligen komma ut och få köra hoj!!! Och nu är det verklighet... Nu är det bara att få in vanan i sadeln och sen iväg till vägverket så man kan få plussa på en bokstav på kortet...
Måste få sägas igen, Faan vad underbart!