Ännu en fråga om Intercom

• Thread starter Thread starter iNK
  • Start date Start date
Fick den första jag beställde idag innan sista beräknade leverans dag så n är den monterad och testad :-)
Inget riktigt test men mot tagit samtal , spelad musik mm samtidigt som jag sprungit runt i lägenheten med hjälmen på huvudet :va som en dåre så tur grannarna inte ser mig :rofl
Skulle ju var kul att dragit ut hojen och testat lite bättre , möjligen ta en tur med bilen och rulla ner fönstret och sticka ut hjälmen men riktig så kul skal vi inte ha det så vi får vänta tills det blir varmare väder .
Låt värme komma snart :Bugar:Bugar

Det jag skulle säga var att så långt är jag nöjd :)

Hur fungerar det med telefon? gps, musik, samtal?
Vad kör du med för telefon? iOS eller Android?
Dämpar/bryter den musiken när gps-tanten börjar prata?

Beställde V6 1200 för 10 dagar sen, anlände ett paket idag. Snabb leverans!!!

Efter att ha testat utrustningen hemma i huset så verkar det funka kanon, trodde verkligen inte att ljudet skulle vara så bra. Mycket prisvärda grejer, ska bli spännande att testa på hojen i sommar!:tummenupp

Holy crap det var snabbt , min tog 30 dagar :-(

Ja, jag blev riktigt förvånad av att den dök upp trots att den varit och vänt i tullen enligt den etikett som var påklistrad. Det var förresten någon gul klisterlapp på tyska om att varan inte uppfyllde någon sorts EU-artikel om någon sorts bestämmelse??? Jag brydde mig inte så mycket om den... :)

De där högtalarna - hur fäster man dem i hjälmen?
Och själva enheten med knapparna på, hur fäster man den på hjälmens utsida?
/H

Klämma fast enheten på utsidan, ok. Och mikrofonens "sladd" är formbar gissar jag.
Men kardborre på högtalarna? Då måste högtalarna vara platta som ett mynt om de ska få plats i min SHOEI Multitec. Är de så platta?
/H

Fick mitt andra paket med V6 1200m idag och dom låg så fint att blinkade när jag öppnade kartongen så standbytiden verkar vara bra :-)
Beställde den 5 och fick dom idag .
Inga problem koppla ihop enheterna med varandra och fint ljud , märkte efter en stund att mitt ljud var inte på max så samtidigt som jag vred upp det skrek dottern till i sitt så jag fick ont i öronen.
Hade lite problem att koppla telefonen och enheterna samtidigt men det berodde på handhavandefel ;-)
Funkade klockrent att prata hjälm till hjälm och när telefonen ringde kopplades kontakten med hjälmarna ifrån och när samtalet var över kunde vi fortsätta att prata med hjälmarna :-)
Så långt är jag helnöjd , men får bara kolla manualen hur man kopplar telefon och sedan hjälmarna ihop som sagt tog väl 3-5min extra idag pga jag inte orkade kolla :-)

Låter fint!
Köpte du på eBay eller vart hittade du dina?
Ska nog beställa ikväll tänkte jag

Slår ett slag för Sena 20S, pratade med morsan i 180blås på motorvägen o hon trodde inte på att ja körde hoj :yoparty

Funkar jätte bra, kört med den ca 2500mil nu utan några problem, aldrig kört mer än en annan kopplad till den så jag vet inte hur gruppsamtalet är, men ljudet är jätte bra, batteritiden är bra, speciellt om man bara använder den till musik o gps.

Beställt ett st nu så bara vänta och se vad det är för något :tummenupp

Fick en intercom här om dagen och har ikväll installerat allt och testat lite smått här hemma, bara med musik och ett samtal :musik
Och visst fasiken var det värt pengarna än så länge :tummenupp
Längtar tills man får testa det på vägarna "in action" :tummenupp :tummenupp

Ska kolla lite i manualen bara hur man stänger av att den svarar automatiskt. Ifall man får något oönskat samtal :arsele :smasha

Har varit ute två vändor i veckan med hojen, kunde helt enklet inte hålla mig :yoparty #snartsommar

Och visst fungerar intercomen bra. Ibland så sprakar det till lite när man lyssnar på musik. Som den tappar kontakten men hittar den direkt. Sen att musiken inte startas efter man har avslutat samtalet är lite irriterande.

Högtalarna är lite i klenaste laget. Men med tanke på vad det kostar så är det helt klart godkänt!

Den man pratar med hör inte att man sitter på en hoj i 110 knyck :banana Helt klart förvånad! :3freak

Så för dom ~330:- som jag betalade var det värt varenda öre :tummenupp
Ska beställa en till sen som frugan kan ha när hon åker med

Jag kör med sena SMH10, har väl haft det i säkert 5 år nu, funkar superbra.
En kompis har sena s20, och det fungerar skit, vet inte om han fått någon måndagsmodell, eller monterat det fel eller vad det kan vara, men den släpper igenom otroligt mycket motorljud och är allmänt dålig ljudkvalitet.

jag och dom kompisar som jag kör med har sena SMH10R. Vi är mycket nöjd med dessa, lätt att använda bra ljud/mic, upp till 4 personer, smidig m.m finns mycket info om man googlar så går inte in i detaljer om inte någon vill veta nå specifikt. Kostar ca 2500-3000:- för 2 pack (ebay).

Jag kör med sena SMH10, har väl haft det i säkert 5 år nu, funkar superbra.
En kompis har sena s20, och det fungerar skit, vet inte om han fått någon måndagsmodell, eller monterat det fel eller vad det kan vara, men den släpper igenom otroligt mycket motorljud och är allmänt dålig ljudkvalitet.

Jag har en 20S som jag är riktigt nöje med, skulle tippa på att din kompis monterat dåligt. Kanske sitter den precis vid någon luftinströmning?

Funderar själv på ett par såna. Funkar de med integralhjälm eller är det bara öppen som det lirar med?

Kör också integralhjälm och som Baggen så är alla sladdar under inredningen :tummenupp

Med tanke på priset så är det bara att köra =)

Nu har jag fått provat mitt V6 1200m lite i trafik mm och jag kan bara säga att det är värt varenda liten kr :-)
Första gången tänkte jag vad dåligt ljud det var för vid 70 km/t så hörde jag inte den andra mera pga vindbruset men det visade sig att innan jag tog på mig hjälmen så skulle jag höja volymen och tryckte på upp knappen några gånger men jag tryckte på sänka volymen så jag körde hela turen på minsta volym :mad::mad::huvet
Nästa test så vred jag volymen till max och tog på mig hjälmen men fick sänka till hälften ungefär för det gjorde ju ont i öronen när vi pratade pga hög volym och det var inga problem att prata med den andra mc´n i farter upp till 100-110 km/t , om man skulle köra fortare så får man nog höja volymen lite men det beror nog mest på hur mycket vindbrus din hjälm skapar .
Räckvidden är över förväntning , var ute på och körde 23 mil och ibland blev det rätt så lång avstånd mellan oss utan att ljudet bröts eller stördes så bara positivt att säga än så länge :banana

Hur har du monterat högtalarna? Jag testade först att sätta dem direkt i det urfasade hålet för örat men de klämmde på öronen och satt allmänt dåligt. Nu har jag lyft ur kudden och monterat högtalarna direkt i plasten, sen tillbaka med frigolitkudden. Nackdelen är att ljudet är alldeles för lågt. Jag måste kanske skära ur lite material i frigoliten...

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026