Ännu en fråga om Intercom

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Jag hittade det på Ebay ifrån en Kinesiskt säljare , tyvärr inga kvar .
Hoppas det stämmer för jag har inte fått grejorna än men dom är beräknade till att komma i mellomdagarna så lite väntan kvar men för 190kr +10kr frakt för 2 stycken och det står i beskrivningen :
New V6 2X BT Bluetooth Motorcycle 1200M Helmet Interphone Headsets for Cellphone
Package Content:
-- Stereo Headphones x 2
-- Clips x 2
-- 1200M bluetooth receiver x 2
-- USB Cable x 2 (Do not include the ac adaptor)
-- User guider x 1
Condition:
New: A brand-new, unused, unopened, undamaged item in its original packaging (where packaging is applicable).

Ingen säljare med många sälj men 100% nöjdhet ifrån kunderna så jag hoppas , annars blir det bara pengar åter ifrån ebay :)

Veckan innan beställde jag ett singel pack för 344kr så om alla kommer så har jag till både frugans och dotterns hjälm med :)

Har du koll på vad skillnaden är mellan dom två som du har länkat?
PÅ V6 så är batteritiden sämre verkar det som då den "bara" har 7h och den första hade 9h
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Tyvärr ingen koll på vad som är skillnad för dom skal vara samma , heter samma :)
Den andra som jag köpt till mig står det upp till 8h taltid så det är nog som på bilar och bränsleförbrukningen ;-)
Sällan jag är ute och kör så länge , annars får man väl fixa ett usb uttag på hojen så man kan ladda dom när man fikar eller äter så 7h räcker för min del .
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Ok.

Ja dom där timmarna kommer räcka gott och väl till mig med. Mest en tanke bara bad som var skillnad på dom. Men får googla lite =)

Verkar ändå prisvärda med tanke på vad folket säger om dom
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Beställda


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Mailade säljaren igår och frågade om den var skickad och fått svar redan att den är på väg men med tanke på priset så skickas den med billigaste frakt möjligheten och utan spårnings nr så det kan ta lite tid innan den kommer .
Vet av erfarenhet att beställa ifrån Kina och speciellt vid juletider kan det ta lite extra lång tid innan grejorna kommer tyvärr :-(
Så nu är det bara hålla tummarna och vänta på tomten :)
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Gissar på att båt frakten tar ca 4 - 6 veckor. Ibland har man tur o det skickas via flyg.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Gjorde min den 22/11 och Estimated delivery Dec 06, 2016 - Dec 27, 2016 så jag räknar med att efter nyår kommer dom med tanke på röda dagar mm , sedan skal ju Post nord fungera med när dom kommer dit ;-)
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Fick den första jag beställde idag innan sista beräknade leverans dag så n är den monterad och testad :)
Inget riktigt test men mot tagit samtal , spelad musik mm samtidigt som jag sprungit runt i lägenheten med hjälmen på huvudet :va som en dåre så tur grannarna inte ser mig :rofl
Skulle ju var kul att dragit ut hojen och testat lite bättre , möjligen ta en tur med bilen och rulla ner fönstret och sticka ut hjälmen men riktig så kul skal vi inte ha det så vi får vänta tills det blir varmare väder .
Låt värme komma snart :Bugar:Bugar

Det jag skulle säga var att så långt är jag nöjd :)
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Fick den första jag beställde idag innan sista beräknade leverans dag så n är den monterad och testad :)
Inget riktigt test men mot tagit samtal , spelad musik mm samtidigt som jag sprungit runt i lägenheten med hjälmen på huvudet :va som en dåre så tur grannarna inte ser mig :rofl
Skulle ju var kul att dragit ut hojen och testat lite bättre , möjligen ta en tur med bilen och rulla ner fönstret och sticka ut hjälmen men riktig så kul skal vi inte ha det så vi får vänta tills det blir varmare väder .
Låt värme komma snart :Bugar:Bugar

Det jag skulle säga var att så långt är jag nöjd :)


Hur fungerar det med telefon? gps, musik, samtal?
Vad kör du med för telefon? iOS eller Android?
Dämpar/bryter den musiken när gps-tanten börjar prata?
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Hur fungerar det med telefon? gps, musik, samtal?
Vad kör du med för telefon? iOS eller Android?
Dämpar/bryter den musiken när gps-tanten börjar prata?

Kör med Samsung S6 Android
Inga problem koppla ihop .
Spelade musik via google play musik och den bröt musiken när samtalet kom och startade musiken när samtalet avslutades.
Inget hackande medans vi pratade men som sagt inte provat i fart .
Denna beställningen var bara på 1 så jag har inte provat koppla ihop med en annan , det kommer sen när andra beställningen kommer .
Inga problem för dom i telefonen höra mig heller , klart och fint ljud ifrån micken som följde med .
Inte gjort några inställningar i telefonen och den svarar efter 2-3 signaler
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Jaha, så den svarar av sig själv efter 2-3signaler? Jäkligt smidigt, tills det är någon dryg jäkel som ringer dvs :huvet :glömdet

Haha man vet ju inte vem det är som ringer ändå om man har telefonen i soffan , är det den dryga jäkeln som ringer så kan man ju alltid klaga på att man inget hör pga fartvinden .
Om man har telefonen på styret så man ser så kan man ju trycka bort skiten då eller så kan man spärra numret till den dryga jäkelnså slipper man alla problem :banana
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Beställde V6 1200 för 10 dagar sen, anlände ett paket idag. Snabb leverans!!!

Efter att ha testat utrustningen hemma i huset så verkar det funka kanon, trodde verkligen inte att ljudet skulle vara så bra. Mycket prisvärda grejer, ska bli spännande att testa på hojen i sommar!:tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Holy crap det var snabbt , min tog 30 dagar :-(

Ja, jag blev riktigt förvånad av att den dök upp trots att den varit och vänt i tullen enligt den etikett som var påklistrad. Det var förresten någon gul klisterlapp på tyska om att varan inte uppfyllde någon sorts EU-artikel om någon sorts bestämmelse??? Jag brydde mig inte så mycket om den... :)
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
De där högtalarna - hur fäster man dem i hjälmen?
Och själva enheten med knapparna på, hur fäster man den på hjälmens utsida?
/H
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top