Ni liberaler, alltid svartvita i era resonemang.

Nog ser jag att det inte är oproblematiskt, det betyder inte att ja gtycker alternativet är bättre: att låta terrorister springa runt obehindrat. Fråga er idol Obama, han håller dem ju till och med inlåsta på en öde ö utan rättegång. Bush har bevisligen inte mer med inksränkningar i friheten än nsin efterträdare, du såg väl att Obama sade att det inte skall stängas nu?

Ja jävlar vad värdelös han är, finsn det något "val-löfte" den solbrände hållit?
Barack Obama hade bara varit USA:s president i två dagar när han lovade att stänga fånglägret på militärbasen Guantanmo på Kuba. När han skrev under en order att stänga lägret senast inom ett års tid sade han att USA kommer att fortsätta att bekämpa terrorn men "på ett sätt som stämmer överens med våra värderingar och ideal".
....
Enligt Washington Post har en expertgrupp hos justitiedepartementet nu föreslagit att cirka 50 av de kvarvarande 196 fångarna ska fortsätta hållas i fångenskap utan rättslig prövning på obestämd framtid med hänvisning till krigslagar. Denna slutsats är politiskt känslig och röjer också för första gången hur många individer som USA anser är alltför farliga att frige.
Dessa 50 fångar anses samtidigt omöjlliga att åtala eftersom rättegångar skulle kunna röja känslig säkerhetsinformation. De åtalade skulle också kunna bestrida bevisningen genom att hänvisa till att de utsatts för tvivelaktiga förhörsmetoder.
Fy fan vad jag tycker illa om den mannen, börjar förstå vad t-rex genomlidit 2000-2008.

Som tur är behöver jag bara leva på samma jordklot som världens sämsta president i 3 år till, sedan får han säkert jobb i Fn där han hör hemma, bland de andra töntarna, Blix m.fl.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/obamas-kan-inte-halla-lofte-om-att-stanga-guantanamo_4133047.svd